Volvo zmanjšuje najvišjo hitrost na 180 km/h

4. 3. 2019 | Janez Heimer
Deli

Švedski avtomobilski proizvajalec Volvo, ki slovi po varnosti svojih avtomobilov, bo od leta 2020 naprej hitrost vseh svojih novih vozil omejil na 180 km/h. 

Volvova tako imenovana 'Vizija 2020', v skladu s katero naj po letu 2020 nihče več ne bi utrpel hujših ali celo smrtnih poškodb v avtomobilu znamke Volvo, je eden najambicioznejših načrtov na področju prometne varnosti v avtomobilski industriji nasploh. Švedi so ugotovili, da izključno tehnološki napredek ne bo dovolj za dosego tega cilja, zato so svoje delovanje razširili še na vedenje voznikov samih. Raziskave, ki so jih opravili pri Volvu, namreč kažejo, da so pri doseganju tega cilja še tri velike ovire, ena največjih pa je prav previsoka hitrost udeležencev v prometu.

»Volvo je vodilni na področju varnosti. To je vedno bilo tako in vedno tudi bo,« je izjavil Hakan Samuelsson, izvršni direktor podjetja Volvo. »Po zaslugi svojih raziskav vemo, katera so težavna področja, če hočemo povsem preprečiti hude in smrtne poškodbe v naših vozilih. Čeprav se zavedamo, da omejitev najvišje hitrosti ni dokončna rešitev, se jo izplača implementirati, če bomo s tem rešili vsaj eno življenje

Poleg omejevanja najvišje hitrosti pri Volvu proučujejo tudi možnost naprednega nadzora hitrosti in uporabe tehnologije, s katero bi v prihodnosti samodejno omejili hitrost v bližini šol in bolnišnic.

»Radi bi sprožili debato o tem, ali imamo avtomobilski proizvajalci pravico ali morda celo dolžnost, da svoje izdelke opremimo s tehnologijo, ki spreminja vedenje voznika, in se tako spopademo s prekoračitvami hitrosti, vožnjo pod vplivom alkohola in nezbranostjo,« je še dejal Samuelsson. »Na to vprašanje seveda še nimamo dokončnega odgovora, vendar menimo, da lahko prevzamemo pobudo in postanemo pionir na tem področju

Težava pri prekoračitvah hitrosti je, da nad določeno hitrostjo varnostni elementi v vozilu ter napredna infrastruktura ne zagotavljajo več zadostne ravni varnosti, da bi preprečili hude poškodbe ali celo smrt v primeru nesreče. Prav to je razlog, da so v večini zahodnih držav v veljavi hitrostne omejitve, vendar kljub temu previsoka hitrost ostaja eden pomembnejših razlogov za smrtne žrtve v prometu.

Številne udeležence v prometu policija vsakodnevno kaznuje zaradi prekoračitev hitrostnih omejitev, po podatkih uradne slovenske statistike pa je bil v letu 2018 najpogostejši vzrok za nastanek prometnih nesreč s smrtnim izidom prav neprilagojena hitrost. Ob tem je seveda treba poudariti, da slovenska "statistika" v resnici ni statistika, ampak le skupek pavšalnih navedb policistov. "Neprilagojena hitrost" ali na primer "nepravilna stran in smer vožnje" pač ničesar ne povesta o vzrokih nesreče. Na takšni "statistiki" seveda ni moč graditi preventive in se posvečati raziskavam, zato se Agencija za varnost prometa RS zadnje čase trudi sama bolje raziskati vzroke oziroma doseči, da bi bila statistika uporabna, kar bi seveda pomenilo tudi jasnejšo sliko, za koliko nesreč pri nas je v resnici kriva previsoka hitrost.

Jan Ivarsson, eden vodilnih strokovnjakov za varnost pri Volvu namreč meni, da ljudje preprosto ne prepoznamo nevarnosti, povezane s prehitro vožnjo. »Ljudje zelo dobro razumemo, da so nevarni lahko denimo pajki, kače in višina. Pri hitrosti pa se zatakne,« je izjavil. »Marsikdo vozi prehitro in hitrosti ne prilagaja razmeram ter svojim sposobnostim. Podpreti moramo vzornejše vedenje v prometu ter ljudem pomagati razumeti, da je hitrost nevarna.«

Omenili smo še dve oviri, ki po mnenju Volva preprečujeta zmanjšanje števila smrtnih žrtev in hudih poškodb na nič. Prav tako očitna težava, kot je prekoračitev hitrosti, je tudi vožnja pod vplivom alkohola ali mamil. Takšna vožnja je na večini svetovnih cest prepovedana, vendar ostaja eden glavnih razlogov za poškodbe in smrti v prometu.

Zadnja ovira pri uresničevanju Volvove vizije pa je nezbranost. Vozniki so pogosto nezbrani zaradi svojih mobilnikov ali drugih dejavnikov, kar vpliva na prometno varnost in število prometnih nesreč. Takšni vozniki so podobno nevarni kot tisti, ki so pred vožnjo pregloboko pogledali v kozarec.

Volvo bo zamisli, kako preprečiti hude posledice prometnih nesreč zaradi vožnje pod vplivom alkohola ali mamil ter nezbranosti, predstavil na posebnem dogodku v drugi polovici marca v Göteborgu, na katerem bomo seveda tudi mi.