Prodaja dizelskih avtomobilov v Evropi vztrajno pada, tako da to vrsto pogona počasi vsi proizvajalci umikajo iz svojih avtomobilov. Za začetek večinoma iz posameznih modelov. Ta znamka pa se je odločila, da nad dizlom dokončno naredi križ.
Volvova dizelska »ljubezen« je sicer stara več kot 45 let. Takrat so prvič dizelski agregat vgradili v model 240 GL D6. Šlo je za Volkswagnov motor, tudi v kasnejših letih pa se je Volvo pri uporabi dizelskih motorjev velikokrat zatekal k drugim proizvajalcem.
Tako so recimo leta 2007 začeli v svoje avtomobile vgrajevati 1.6 litrski turbo dizel (takratnega) koncerna PSA – Peugeot/Citroën (sedaj del skupine Stellantis). S tem motorjem so pri Volvu obljubljali doseg do 1.300 kilometrov, glede izpustov pa je bil na švedskem tudi označen za zelenega. Vendar pa so se stvari začele spreminjati.
Zaustavitev na vrhuncu
Kljub temu, da je prodaja dizlov v Evropi dosegala polovico vseh prodanih vozil, pa je takratni izvršni direktor znamke Hakan Samuelsson leta 2017 ustavil nadaljni razvoj dizelskih motorjev in vse sile usmeril v tako in drugačno elektrifikacijo. V to smer se je v nadaljevanju začel vrteti praktično cel svet, razen redkih izjem.
Dokončno slovo
In če se je razvoj ustavil pred sedmimi leti, je Volvov dizel dokončen epilog doživel v torek 26. marca 2024. Takrat je s tekočih trakov tovarne v švedski Torslandi zapeljal zadnji model XC90 z 2.0 litrskim dizelskim motorjem.
In če bi si kdo rad zgodovinski primerek parkiral v svojo garažo, bo ostal praznih rok. Volvo ga bo namreč zadržal zase in je medtem že postavljen na ogled v Volvovem muzeju v Götteborgu. In tako se je končalo še eno kultno avtomobilsko obdobje.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji