Volvov velikan končno dobiva tisto, kar bi moral imeti od začetka. Vprašanje, če ni že prepozno

24. 9. 2025 | Gregor Žvab

Največji švedski električni križanec je imel ogromno porodnih težav in posledično na trg prišel že nekoliko "zastarel".

Švedski proizvajalec avtomobilov bo svoj paradni električni križanec Volvo EX90 s prenovo za modelno leto 2026 opremil z 800-voltno arhitekturo, ki bo prinesla hitrejše polnjenje, manjšo težo baterije in večjo učinkovitost pogona.

Volvov velikan končno dobiva tisto, kar bi moral imeti od začetka. Vprašanje, če ni že prepozno
Gregor Žvab

Volvo se tako pridružuje znamkam, kot so Porsche, Audi, Hyundai in Lotus, ki so to tehnologijo že vpeljale. Podobno zasnovo bo uporabljala tudi limuzina ES90, ki na trg prihaja v kratkem. Nova arhitektura bo omogočila, da bo EX90 v le desetih minutah pridobil do 250 kilometrov dosega, kar je občutna izboljšava v primerjavi s sedanjimi možnostmi.

Poleg tehničnih izboljšav bo model deležen tudi računalniške nadgradnje. Vozilo bo odslej poganjal dvojni računalniški sistem Nvidia Drive AGX Orin s kar 500 milijardami operacij na sekundo (TOPS), kar pomeni boljše delovanje naprednih varnostnih sistemov in izboljšano preprečevanje trkov.

Izžreban 120-milijonski Eurojackpot. Komu se je tokrat nasmehnila sreča?
Volvov velikan končno dobiva tisto, kar bi moral imeti od začetka. Vprašanje, če ni že prepozno
Volvo

Kljub temu se Volvo sooča z izzivi. Dobave sedemsedežnega električnega križanca so se začele šele konec leta 2024, skoraj dve leti pozneje od načrtov, saj je razvoj zavlekla programska oprema. Posledice zamud so občutne: do avgusta letos so v ZDA prodali le 2.501 avtomobilov,  v Evropi pa 7.768 vozil, kar je pod pričakovanji. Podjetje je zaradi dodatnih razvojnih stroškov v drugem četrtletju poročalo celo o 1,2 milijarde evrov visokem finančnem bremenu.

Volvov velikan končno dobiva tisto, kar bi moral imeti od začetka. Vprašanje, če ni že prepozno
Volvo

Z nadgradnjami želi Volvo izboljšati konkurenčnost svojega največjega električnega modela in okrepiti položaj na hitro rastočem trgu premijskih električnih križancev.

Je Fiat 126 pripravljen na skorajšnjo vrnitev? To pravijo pri koncernu Stellantis