Si lahko to znamko brez tovrstnega avtomobila v ponudbi sploh lahko predstavljamo?
Volvo se bo v prihodnosti osredotočil izključno na SUV-je in limuzine, kar pomeni, da novih karavanov ne bo več v ponudbi, je potrdil izvršni direktor podjetja Jim Rowan. S tem švedska znamka dokončno prekinja tradicijo izdelave prestižnih karavanov, ki so bili dolga leta sinonim za znamko Volvo.
Konec legendarnih karavanov?
Na vprašanje, ali vidi prihodnost Volva brez tradicionalnih karavanov, je Rowan odgovoril: "Da. Trg se je spremenil."
Ob tem je pojasnil, da je uvajanje novih modelov drago, prav tako pa visoki stroški spremljajo ohranjanje teh modelov na trgu. "Namesto da bi razvili novi V90, ga raje pozicioniramo na drugačen način," je za Autoexpress dejal Rowan in kot primer navedel različici Black Edition in Cross Country, ki sta pravzaprav preoblečeni različici obstoječih modelov.
"To je bistveno cenejša in učinkovitejša strategija, saj lahko povečamo prodajne številke znotraj iste platforme in obstoječih modelov," je dodal Rowan.
V60 in V90 sta se vrnila, a prihodnosti nimata
Švedski proizvajalec je sicer leta 2023 ukinil modela V60 in V90, kar se je izkazalo za napako. "Ko strankam poveste, da karavanov ni več v ponudbi, preprosto kupijo drugje," je pred kratkim priznal Robert Deane, komercialni direktor Volva za Veliko Britanijo.
Kljub temu Rowan ostaja pri svojem: "Naša strategija je jasna – osredotočamo se na SUV-je. Imajo višjo oddaljenost od tal, so izjemno varni in jih znamo bolje braniti pred konkurenco. Lažje se je specializirati, kot pa razpršiti fokus na preveč modelov."
Se Volvo pripravlja na konkurenco Audiju RS in BMW-ju M?
Čeprav Volvo ne načrtuje več karavanov, bi se lahko v prihodnosti pojavil zmogljiv SUV ali limuzina, ki bi konkurirala Audijevim RS in BMW-jevim M modelom. Glavni produktni strateg Erik Severinson namreč namiguje, da bo Volvo še vedno ponujal športne različice svojih osnovnih modelov.
"Vedno obstajajo niše. Športna družinska vozila so priljubljena – ljudje želijo kombinacijo praktičnosti in zmogljivosti," je dejal Severinson in dodal: "Ne bomo širili ponudbe z novimi tipi vozil, bomo pa razvijali športne različice obstoječih modelov."
Prihajajoči modeli: elektrifikacija v ospredju
Volvo že pospešeno širi svojo električno ponudbo. Nedavno je predstavil novo limuzino ES90, prihodnje leto pa bo razkril električno alternativo XC60 – EX60. Ta bo sledil filozofiji, ki jo je Volvo že predstavil z EX30 Cross Country, dvignjeno terensko različico najmanjšega električnega SUV-ja znamke.
Volvo torej stavi na strategijo, ki združuje elektrifikacijo in osredotočenost na SUV-je ter limuzine. Tradicionalni karavani pa bodo očitno postali zgodovina.