Stečajna prijava prihaja manj kot mesec dni po izgubi pomembne dobaviteljske pogodbe z Volvom, kar pomeni dramatičen preobrat za podjetje, ki je bilo še pred nekaj leti v ospredju razvoja sistemov za pomoč voznikom in avtonomno vožnjo.
Ameriško podjetje Luminar, ki je veljalo za enega ključnih igralcev pri razvoju in komercializaciji tehnologije LiDAR za avtomobilsko industrijo, je vložilo zahtevo za zaščito pred upniki po 11. poglavju ameriškega stečajnega zakona (Chapter 11). Iz sodnih dokumentov izhaja, da ima podjetje med 500 milijoni in 1 milijardo evrov obveznosti, medtem ko so njegova sredstva ocenjena na od 100 do 500 milijonov evrov.
Stečajna prijava prihaja manj kot mesec dni po izgubi pomembne dobaviteljske pogodbe z Volvom, kar pomeni dramatičen preobrat za podjetje, ki je bilo še pred nekaj leti v ospredju razvoja sistemov za pomoč voznikom in avtonomno vožnjo. Luminar je na borzo vstopil pred petimi leti, in to z ocenitvijo vrednosti, ki je presegala 3 milijarde evrov.
Pomemben mejnik v zgodbi podjetja je bil tudi odhod ustanovitelja Austina Russlla z mesta izvršnega direktorja, ki se je zgodil pred približno sedmimi meseci. Vodenje je prevzel Paul Ricci, ki zdaj vodi podjetje skozi stečajni postopek.
Luminar je zaščito pred upniki vložil na sodišču v južnem okrožju Teksasa, hkrati pa napovedal, da bo v okviru postopka prodal svoj LiDAR-posel. Del tega načrta je že dogovorjena prodaja hčerinskega podjetja Luminar Semiconductor, ki naj bi prinesla približno 110 milijonov evrov gotovine.
Po besedah Riccija je uprava po temeljitem pregledu možnosti presodila, da je nadzorovana prodaja v okviru stečajnega postopka najboljša pot naprej. Ob tem poudarja, da bo podjetje tudi med postopkom nemoteno poslovalo, nadaljevalo dobavo LiDAR strojne in programske opreme ter izplačevalo plače in ugodnosti zaposlenim.
Ricci je ob tem priznal, da so v zadnjih mesecih sicer znižali stroške, poenostavili organizacijo in skušali zaostriti strateško usmeritev, vendar so se izkazali za prevelik izziv visoki dolgovi iz preteklosti in počasnejše sprejemanje tehnologije LiDAR v avtomobilski industriji, kot so sprva pričakovali.
Ključen udarec je prišel novembra, ko je Volvo sporočil, da modela ES90 in EX90 letnika 2026 ne bosta več na voljo s senzorjem LiDAR. Švedski proizvajalec je odločitev utemeljil s šibkim zanimanjem kupcev in omejeno dobavljivostjo LiDAR-strojne opreme, obenem pa navedel, da Luminar ni izpolnil določenih pogodbenih obveznosti.
Primer Luminarja tako nazorno kaže, kako zahtevna in negotova je pot tehnologij, ki so še pred nekaj leti veljale za skoraj neizogiben temelj prihodnje avtonomne mobilnosti.


