Volvo se je posvečal varnosti otrok že v šestdesetih letih prejšnjega stoletja. Leta 1967 so predstavili prve varnostne rešitve, katerih načela pa še dandanes ostajajo vodilo Volvovega pristopa k varnosti.
Po besedah Volvovih strokovnjakov za varnost, ki sovpadajo tudi s spoznanji raziskav o prometni varnosti, naj bi bili majhni otroci med vožnjo obrnjeni tako, da gledajo vzvratno. Volvove ugotovitve izhajajo iz testiranj v primeru trčenja, ki so vsi brez izjeme pokazali, da je verjetnost preživetja trka brez resnih poškodb pri majhnem otroku precej višja, kadar je obrnjen nazaj.
Prvi otroški sedež z naslonjalom obrnjenim proti armaturni plošči, ki je bil prilagojen za prednji sedež, je na takratnem Švedskem svetu za prometno varnost zasnoval Bertil Aldman, laboratorijski tehnik, ki je kasneje postal profesor. Sedež je bil univerzalen in zato primeren za namestitev v večini avtomobilov.
Volvo je v skupaj z Bertilom Aldmanom nadaljeval njegovo delo in spomladi leta 1967 javnosti predstavil novi, posebej razviti Volvov otroški sedež.
Novi otroški sedež je bil rezultat premišljenega oblikovanja, ki je izhajalo iz avtomobilskega sedeža za odrasle. Obrnjen sedež, ki je predstavljal izhodišče za oblikovalce so nato dopolnili s posebej oblazinjenim naslonjalom iz čvrstega aluminija, ki je imel pritrjene zaščitne jermene in varnostni pas za otroka. Naslonjalo je skrbelo za varno namestitev otroka s pomočjo učinkovite in enakomerne razporeditve sil v primeru trka, hkrati pa ga je ščitilo tudi pred stranskimi udarci. Ta rešitev je bila za leto 1967 prav vizionarska.
Sedež je bil na začetku namenjen otrokom v starosti od enega do sedem let, uporaben pa je bil tudi za dojenčke. Začasno so ga lahko koristili tudi starejši otroci in celo odrasli, ne da bi bilo potrebno odstraniti posebno naslonjalo. Sedež je bil namenjen takrat novemu volvu 144 in amazonu letnika 1964/65. Sedež se je z lahkoto obrnilo – odviti je bilo potrebno le štiri vijake in nato spet pričvrstiti, ko je bil sedež obrnjen, kar je večina ljudi lahko storila v nekaj minutah.
Očitno je, da je razvoj skozi leta napredoval, vendar pa so osnove ostale enake vse do danes. Otroški sedež, ki omogoča varen prevoz otrok je dandanes nekaj povsem običajnega, leta 1960 pa je bilo to daleč od vsakdanjega. Takrat vsi avtomobili niso imeli niti varnostnih pasov, zadnji sedež z ali brez varnostnih pasov pa se je smatral za dovolj varnega pri prevozu otrok. Zahvaljujoč pionirjem, kot sta bila Bertil Aldman in Volvo Cars, so leta predanega dela, prepričanja in odločenosti rešila nešteto življenj in vzpodbudila družbeno zavest o varni vožnji, tako otrok kot odraslih.
Tiskovno sporočilo Volvo Cars
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj