Konec pravljice - Volvo se je dokončno poslovil od oblike, ki je najbolj zaznamovala znamko

10. 10. 2025 | Gregor Žvab

Velikega karavana ni več v ponudbi. Volvo tako vse stavi na ...

V švedski Torslandi se je končalo obdobje, ki ga bodo ljubitelji klasičnih karavanov težko pozabili – zadnji Volvo V90 je uradno zapeljal s proizvodne linije. Vozilo, ki je zdaj del Volvove zbirke Heritage Collection, si bo mogoče ogledati v muzeju World of Volvo v središču Göteborga, ob boku njegovih legendarnih predhodnikov.

Volvo V90 - konec proizvodnje
Volvo

Po lažnem alarmu februarja je tokrat dokončno – Volvo V90 odhaja v zgodovino, brez načrtovanega neposrednega naslednika. Švedska znamka v lasti Geelyja resno razmišlja, da bi se popolnoma poslovila od karavanov, kar je velik udarec za dolgoletno tradicijo znamke, ki je prav s to obliko karoserije zgradila svoj sloves. Razlog? Kupci se vse bolj odločajo za športne terence (SUV-je), ki so v zadnjem desetletju prevzeli vodilno vlogo v prodaji.

Glavni izvršni direktor Volva Jim Rowan je za britanski Autocar potrdil, da je. bil zadnji V90 sestavljen septembra, in namignil, da tudi manjši V60 po izteku življenjskega cikla ne bo dobil naslednika. A za zdaj bo ostal v proizvodnji še nekaj časa, kar pomeni, da si ga je še vedno mogoče omisliti. Rowan je bil pri vprašanju o prihodnosti karavanov neposreden: »Da, mislim, da se je stvar spremenila. SUV-ji so se spremenili – predvsem z višino vožnje.«

Nova študija razkriva, kako alkohol vpliva na možgane
Volvo V90 - konec proizvodnje
Volvo

Čeprav se V90 poslavlja, njegov limuzinski brat S90 še ostaja – vendar le na izbranih trgih, predvsem na Kitajskem in v nekaterih azijskih državah. Letos je celo doživel drugo prenovo, medtem ko bo na globalni ravni njegovo mesto prevzel električni ES90, ki je pravzaprav petvratni liftback z bolj praktičnim zadkom.

Volvo je pred kratkim obudil tudi oznako XC70, nekoč znano po robustnem karavanu, vendar je tokrat prilepljena na – SUV. Novi model, namenjen predvsem kitajskemu trgu, je dolgodožni priključni hibrid. Po besedah Rowana bi lahko model XC60 prevzel vlogo, ki jo je nekoč imel V90, in s svojo zasnovo zapolnil praznino v ponudbi.

Z izstopom Volva iz razreda velikih karavanov se prostor odpira nemškim tekmecem. BMW serije 5 Touring, Audi A6 Avant in Mercedes-Benz razreda E karavan bodo še naprej nagovarjali tiste, ki prisegajo na kombinacijo prostornosti in vozne dinamike. Tudi v razredu manjših karavanov, kjer je bil V60 dolgo močan igralec, bodo kmalu ostali predvsem nemški konkurenti.

Volvo V90 - konec proizvodnje
Volvo

Kljub poplavi SUV-jev karavani še vedno ponujajo številne prednosti: nižjo maso, boljšo aerodinamiko, nižjo porabo in pogosto tudi nižjo ceno. Nekateri celo ponujajo nekoliko povišano oddaljenost od tal, s čimer združujejo najboljše iz obeh svetov. A trend SUV-jev je očiten – deloma tudi zaradi napačne predstave, da so ti avtomobili varnejši, čeprav varnost v veliki meri določa vrsta nesreče, ne oblika vozila.

Konec V90 je zato manj posledica Volvove odločitve in bolj odraz tržnih razmer. Če bi bil model prodajno uspešnejši, bi zagotovo ostal v ponudbi. A kot pravijo pri znamki, je ukinitev v skladu z globalnim cikličnim načrtom, ki zdaj prednost namenja križancem in športnim terencem.

Z V90 se tako končuje eno najplemenitejših poglavij v zgodovini znamke – Volvovo ero pravih karavanov.

Ljubitelji legendarnega Citroëna DS bodo v soboto prišli na svoj račun