Priljubljena znamka se dokončno poslavlja od tistega, po čemer je najbolj poznana

2. 9. 2025 | Gregor Žvab

Veliki karavani so bili od nekdaj v domeni Volva. Po dokončnem slovesu modela V90 ostaja le še manjši V60, a še zanj se ne ve, kako dolgo.

Po mesecih ugibanj je zdaj dokončno: Volvo bo ta mesec ustavil proizvodnjo modela V90. Z njim se končuje dolgo obdobje, ko so švedski karavani veljali za sinonim udobja, varnosti in prostornosti. Neposrednega naslednika ne bo, saj se pri znamki, ki jo vodi Geely, nagibajo k temu, da bi karavane povsem črtali iz ponudbe. Kupci se namreč vse bolj odločajo za SUV-je, ki so v zadnjih letih prevzeli glavno vlogo.

Usoda V60 in prihodnost limuzin

Prvi mož Volva Jim Rowan je za britanske medije potrdil, da bo zadnji V90 zapeljal s traku septembra, pri tem pa dodal, da se lahko podobna zgodba v prihodnosti ponovi tudi z manjšim V60. Ta bo sicer še nekaj časa ostal v proizvodnji, a dolgoročno preživetje karavanov pri Volvu je vprašljivo. Medtem pa limuzinski S90 še vedno vztraja – predvsem na kitajskem trgu, kjer je letos doživel še eno prenovo. V globalnem merilu ga bo nadomestil električni ES90, ki bo zaradi petvratne zasnove bolj praktičen od klasične limuzine.

Priljubljena znamka se dokončno poslavlja od tistega, po čemer je najbolj poznana
Volvo

Vlogo karavanov prevzemajo SUV-ji

Namesto da bi razvili nove karavane, Švedi raje širijo ponudbo športnih terencev. Nedavno so ponovno uporabili ime XC70, ki je bilo nekoč povezano z robustnim karavanom, danes pa označuje SUV priključni hibrid z dosegom, prilagojenim kitajskemu trgu. Rowan je celo nakazal, da bi lahko XC60 postal alternativa kupcem, ki bi sicer posegli po karavanu, saj združuje prostornost in prestiž z značilno višjo obliko SUV-ja.

Znano, kdo bo po Anni Wintour vodil Vogue

Prosta pot za nemške karavane

Odhod Volva iz segmenta bo nedvomno razveselil nemške tekmece. BMW serije 5 Touring, Audi A6 Avant in Mercedes razred E karavan ostajajo trdni stebri ponudbe in še naprej ciljajo na kupce, ki SUV-jem niso podlegli. Tudi pri manjših karavanih, kjer se meri V60, ostajajo Nemci močni igralci. Na evropskem trgu je zanimanje za tovrstna vozila še vedno prisotno, a opazno upada.

Priljubljena znamka se dokončno poslavlja od tistega, po čemer je najbolj poznana
Volvo

Zakaj karavani izgubljajo boj?

SUV-ji kupcem ponujajo višje sedenje, lažji dostop in priročnejše nalaganje prtljage, medtem ko so karavani pogosto cenejši, varčnejši in lažji. Nekateri dvignjeni karavani ponujajo celo dodatno oddaljenost od tal, s čimer delno nadomestijo prednosti SUV-jev. Kljub temu je razširjeno prepričanje, da so športni terenci varnejši, čeprav realna varnost še vedno močno zavisi od vrste trčenja.

Usoda V90 je tako odraz tržnih razmer. Če bi prodajne številke ostale višje, bi model verjetno še živel. A Volvo je svojo strategijo usmeril v SUV-je in električne modele, kar pomeni, da se legendarna tradicija švedskih karavanov počasi zaključuje.

Neverjetne številke: toliko delovnih mest je bilo v zgolj enem letu izgubljenih v nemški avtomobilski industriji. In nič ne kaže na izboljšanje