Za vožnjo zunaj urejenih cest sta nujno potrebna dva elementa. Tehnika in tehnika.
Prvič: tehnika gradnje. Duster je sicer lahko tudi dvokolesno gnan, a tokrat preizkušani je imel stalen štirikolesni pogon (z Nissanovo sredinsko elektromagnetno sklopko) v kombinaciji s turbodizlom, ki razvije dovolj navora za več kot samo zgledno premikanje slabe 1, 3 tone suhe mase vozila. Duster je krepko dvignjen od tal (210 milimetrov), ima izjemno kratka previsa, dober volanski mehanizem, skrajšano prestavno razmerje prve prestave (ker nima reduktorja) in – posamičnim obesam navkljub – dovolj velike hode koles. Ta teorija sicer ni šolski primer pravega terenca, je pa dovolj blizu, da obljublja možnost uspešnega spopada s terenom in hkrati dobre cestne lastnosti.
Drugič: tehnika vožnje. Tudi Defender, G ali H1 ne gredo, če niso v pravih rokah. In terenska vožnja je dosti bolj zahtevna, kot si človek morda misli, preden se z njo prvič sooči. Tu gre za dva pomembna elementa: upravljanje mehanike in način pristopa k terenu. Mehanika je do tega prijazna: štirikolesni pogon (ki ima, za varčevanje z gorivom, tudi možnost 'zaklenjenega' dvokolesnega pogona) ima gumb s še dvema položajema; prvi daje vso moč avtomatiki, ki razporeja navor, drugi pa zaklene sredinski diferencial, obenem pa prilagodi program elektronike terenski vožnji. Od vse znanosti je torej tu treba 'le' vklopiti to drugo možnost. Pristop k terenu pa je delno uspešen zaradi občutka voznika, še bolj pa zaradi navodil inštruktorjev. To so znane reči.
Dusterja smo tokrat pognali po romunskih hribih, kolovozih, grapah, planotah, travnikih in celo po poteh, kjer se sicer vozijo le gozdarski delovni stroji. Duster je vse uspešno prevozil (brez poškodb) in dokazal, da zmore biti tudi pravo terensko vozilo. V pravih rokah, seveda. Z Defenderjem, Gejem in H1 se res ne more primerjati, ampak je od njih tudi za kako ničlo na koncu številke cenejši. Takšna razlika v terenskih zmogljivostih, kot je v ceni, pa k sreči še zdaleč ni.
Dacia Duster dCi 110 4×4
motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski, skupni vod
gibna prostornina (cm? ): 1.461
največja moč (kW/KM pri 1/min): 81 (110) pri 4.000
največji navor (Nm pri 1/min): 240 pri 1.750
menjalnik, pogon: R6, 4WD
prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
zadnja prema: prema z več vodili, vzmetne noge
medosna razdalja (mm): 2.670
dolžina × širina × višina (mm): 4.315 × 1.820 × 1.630
prtljažnik (l): 408/1.636
masa praznega vozila (kg): 1.294
največja hitrost (km/h): 171
pospešek 0–100 km/h (s): 12, 5
poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 5, 3
izpusti CO2 (g/km): 145
Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc