Vozili smo: Kandidati za evropski avto leta 2017

Tokrat smo se žiranti, ki glasujemo v izboru za evropski avto leta, ponovno zbrali na severu Danske. V majhnem letoviškem mestu Tanisby smo preizkusili večino kandidatov za evropski avto leta 2017.

8. 11. 2016

Tanisby je najpomembnejšo avtomobilsko srenjo gostil že 39. leto zaporedoma, s čimer je gotovo eden od pomembnejših krajev na svetu za avtomobilsko industrijo. V tem obmorskem mestecu se namreč zberemo novinarji in številni spremljevalci pa tudi predstavniki avtomobilskih znamk.

Letos je bilo novosti toliko, da sta družbo tradicionalnemu paru Sebastjan/Tomaž delala še urednik Dušan in seveda naš fotograf Saša. Na voljo je bilo natanko 59 avtomobilov, od tega 19 različnih znamk in 26 različnih modelov. Če razdelimo še zadnje na karoserijske različice, je bilo različnih avtomobilov kar 30, seveda z različnimi motorji in menjalniki. Skratka, dela je bilo več kot dovolj, in čeprav nam vreme tokrat ni stalo ob strani, smo v avtomobilih v povprečju preživeli skoraj sedem ur na dan.

V tem času smo žiranti (letos se nas je zbralo 16 iz 14 različnih držav) seveda dobili nekaj odgovorov, a o končnih favoritih je še vseeno prezgodaj govoriti. Tokratno preizkušanje je prineslo bolj potrditev o kakovosti nekaterih avtomobilov in dejstvo, da se nekatere znamke uspešno vračajo. Z novimi ali pa s starimi modeli. Tu je seveda treba omeniti Alfa Romeo, katerega Giulia je navduševala vse po vrsti. Jasno, tudi glede na to, da so Italijani pripeljali kar štiri različne Giulie, med katerimi sta bili tudi različici Veloce z 280 'konji' in Quadrifoglio s kar 510 'konji'. Veliko odobravanja je požel novi Peugeot 3008, ki navdušuje tako z vožnjo kot tudi s povsem novo notranjo ureditvijo in povsem digitalnimi merilniki. Med pomembnejše predstavnike majhnih avtomobilov se ponovno vrača Nissan Micra, ki sicer ni več tako 'mikro', a po drugi strani prinaša prostornost in številne varnostno-asistenčne sisteme. Njen tekmec Citroën C3 se je prav tako pokazal v novi luči. Zdi se, da je nadgradnja modela Cactus uspela, saj je novi C3 všečen avtomobil, s prijetno notranjostjo (kjer na žalost malce težav še vedno povzroča osrednji zaslon, občutljiv za dotik) in pa dovolj zmogljivimi motorji, da bo lahko povsem spodoben mestni malček. Precej pozornosti je jemala tudi povsem nova Toyota C-HR. V preteklosti smo Japoncem očitali preveč konzervativno obliko, tokrat pa so povsem presenetili. Novinec skoraj v celoti povzema oblikovne zamisli študije, zato je zdaj končni izdelek za marsikoga presenetljivo razburljiv. A vseeno – C-HR je drugačen, všečen, zanimiv in kakovosten avtomobil, ki naj bi navduševal predvsem mlade voznike, vendar bodo po njem zagotovo posegli tudi malce starejši. Izmed povsem novih avtomobilov seveda ne smemo prezreti največjega med novinci, Škodo Kodiaq. Tako kot Superb tudi Kodiaq navduši z obliko, prostornostjo, presenetljivo pa tudi z voznostjo in lego na cesti. Čehi so ponovno dokazali, da znajo narediti dober avtomobil, za katerega že zdaj lahko potrdimo, da je med resnimi kandidati za sedmerico finalistov.

Med množico preostalih avtomobilov naj omenimo tudi novi Audi Q2. Malček je plod nove oblikovalske filozofije, vsi pa smo se strinjali, da je odličen tudi novi litrski turbobencinski motor (116 'konj'), s katerim je Q2 pravi poskočnež. Ponovno se je suvereno na avtomobilski zemljevid postavil tudi Renault. Povsem nov Scenic je drugačen in zelo všečen družinski avto, še bolj kot zadnji, ki je na voljo tudi v različici Grand, pa z obliko in predvsem vožnjo navdušuje novi Megane. V primerjavi s predhodnikom je to seveda povsem nov avtomobil, enako je ostalo le ime. Skandinavski kolegi so veliko časa preživeli v novem Volvu S/V90, marsikomu je bil zanimiv prvi Jaguarjev prestižni SUV F-Peace, ne smemo pa prezreti niti Mercedesovega E razreda in električnih oziroma hibridnih modelov. Korejska predstavnika Kai Niro in Hyundai Ioniq prinašata oblikovno svežino, Toyotin Prius potrjeno kakovost, Tesla pa z Modelom X nadaljuje električno pravljico.

Letos smo prvič pri vseh avtomobilih ob klasičnem losovem testu preizkusili tudi samodejno zaviranje. Jasno, to smo preizkusili pri tistih, ki so s tem sistemom opremljeni, a pozitivno dejstvo je, da se samodejno zaviranje iz prestižnih avtomobilov seli v vse nižje razrede. Tako so navdušili Hyundai Ioniq, ki se je pred oviro uspešno ustavil po vožnji s hitrostjo 60 kilometrov na uro (čeprav tovarna obljublja uspešno zaviranje do hitrosti 80 kilometrov na uro), Kia Niro s hitrostjo 65 kilometrov na uro (tovarna 75 kilometrov na uro), Volvo S/V90 s hitrostjo 75 kilometrov na uro (tovarna 70 kilometrov na uro), zmagovalec pa je bil Mercedes E razred, ki se je ustavil pred oviro tudi po vožnji s hitrostjo 90 kilometrov na uro, kar je bila tudi najvišja preizkušena hitrost. Tudi sicer tovarna obljublja precej višje hitrosti, seveda pa avtomobil za popolno ustavitev potrebuje ustrezno razdaljo.

S tradicionalnim losovim testom pa so se spopadli vsi avtomobili. Nekateri bolj uspešno, drugi manj, a skupna ugotovitev je bila, da so avtomobili vse bolj pripravljeni na sunkovite voznikove manevre. Logično imajo precej zaslug za uspešno lego avtomobila na cesti tudi varnostni sistemi. Ti samodejno zavrejo in preprečijo najhujše, tako trke kot tudi prevračanje, kar se je tudi na tem testu že zgodilo. S svojo agilnostjo so izstopali Nissan Micra (70 kilometrov na uro), Audi A5 (73 kilometrov na uro), Kia Niro (73 kilometrov na uro), Toyota Prius (74 kilometrov na uro), Škoda Kodiaq (74 kilometrov na uro) in pa Alfa Giulia (76 kilometrov na uro).

Zdaj imamo žiranti nekaj več kot mesec dni časa, da se odločimo. 18. novembra bodo znani uradni kandidati, med katerimi bomo glasovali. Sedmerica finalistov pa bo znana 28. novembra.

Car of the year 2017, širši seznam letošnjih kandidatov:

Alfa Romeo Giulia*

Aston Martin DB11

Audi A5*

Audi Q2*

Bentley Bentayga

Citroën C3*

Fiat 124 Spider*

Fiat Tipo*

Ford Edge*

Ford GT

Ford Ka+*

Honda FCX Clarity

Honda NSX

Hyundai Ioniq*

Jaguar F-Pace*

Kia Niro*

Kia Optima*

Kia Sportage*

Maserati Levante

Mercedes-Benz E-Class*

Nissan Micra*

Peugeot 3008*

Porsche 718 Boxster

Porsche Panamera

Renault Mégane*

Renault Scénic/Grand Scénic*

Seat Ateca*

Skoda Kodiaq*

Suzuki Baleno*

Tesla Model X*

Toyota C-HR*

Toyota Mirai

Toyota Prius*

Volkswagen Tiguan*

Volvo S90/V90*

* Z zvezdico so označeni avtomobili, ki so bili na voljo za testiranje na Danskem.

Besedilo: Sebastjan Plevnjak, foto: Saša Kapetanovič, COTY

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri