Vozili smo: Kia Niro

23. 11. 2015 | Sebastjan Plevnjak
Deli

Niro je prvi Kiin namensko narejen hibridni avtomobil. Z njim so združili dva različna svetova in razreda - HEV (hibride) in SUV (križance) in posledično Nira poimenovali HUV oziroma Hybrid Utility Vehicle. Kiini inženirji pričakujejo, da bo Niro v ozračje izpustil manj kot 90 g/km CO2 in se ponašal z najnižjo porabo goriva v svojem razredu.

Niru so namenili povsem novo Kiino platformo in je rezultat Kiinega povsem novega oblikovalskega jezika. Prepričal naj bi z dinamičnim in športnim videzom, a hkrati ponujal praktičnost in prostornost manjših križancev. Za njegovo obliko so skupaj poskrbeli oblikovalci ameriškega in korejskega oblikovalskega centra. Niro meri v dolžino 4,355 metra, v višino pa 1,535 metra, medtem ko znaša medosna razdalja 2,7 metra. Povsem nov bo 1,6-litrski bencinski motor, ki naj bi ponujal 105 'konj', in 147 Nm, dobrih 40 'konj' pa bo dodal še elektromotor. Niro bo opremljen s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi, med drugim bo samodejno zaviral v sili, opozarjal pred nenadzorovanim menjanjem voznega pasu, opozarjal na vozila v mrtvem kotu, tempomat bo znal slediti vozilom pred njim, vozniku pa bo na voljo tudi pomoč pri parkiranju. Niro bo svetovno premiero doživel prihodnje leto, serijska proizvodnja pa bo nato stekla proti koncu leta. Izdelovali ga bodo v Koreji.

Ker smo se z Nirom peljali zgolj nekaj kilometrov in še to po precej prometnih korejskih cestah, je bežen tudi prvi vtis. Je pa slednji zelo pozitiven, saj avto deluje kompaktno, v notranjosti pa je dovolj prostoren in udoben. Sodelovanje motorja in elektromotorja je brezhibno, pohvalo pa si zasluži tudi samodejni šeststopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko. A kot rečeno, bo za kaj več vtisov potrebno počakati na malce daljšo vožnjo.

Sebastjan Plevnjak

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol