Japonsko gumarsko podjetje Yokohama bo prihodnje leto praznovalo 100 let obstoja. Da pa je (skoraj) stoletnik še v zelo dobri formi, dokazuje predstavitev novih gum, ki zadovoljujejo tako voznike športnih avtomobilov kot tudi križancev ali poltovornjakov (pick-upov), ki kdaj zaidejo na terensko avanturo. Gume Advan Fleva V701, Geolander A/T G015, Advan A052 in Advan Sport V105 smo spoznavali kar na nemškem dirkališču Nürburgring.
Zakaj prav legendarni Nürburgring? Zato, ker imajo tam idealne razmere za testiranje poldirkaških gum za cestno uporabo (Advan A052), ker imajo v bližini prav uporaben poligon za terensko vožnjo (Geolander A/T G105), in ne nazadnje zato, ker je Nürburgring tudi njihov testni poligon. Sicer ne edini, saj imajo svoje centre še na Japonskem (D-PARC oziroma Daigo Proving Ground and Research Centre in TTCH oziroma Tire Test Centre of Hokkaido), na Tajskem in seveda tudi zimski center daleč na severu Švedske. In ni tako nepomembno, da ima podjetje svojo evropsko podružnico Yokohama Europe prav v deželi autobanov.
Yokohama je v naših krajih najbolj poznana po gumah, sicer pa je to zelo veliko podjetje z razvejano dejavnostjo, saj izdelujejo tudi izdelke za gradbeno, letalsko in vesoljsko tehnologijo. Toda ostanimo na tleh in se posvetimo novostim. Fleva V701 je športna guma, ki jo bodo veseli vsi vozniki poskočnih avtomobilov. S tršo zunanjo tekalno površino in mehkejšo notranjo ter štirimi vzdolžnimi kanali so naredili idealno zmes, ki zagotavlja dobro oprijemljivost, boljši občutek za volanom ob hkratnem zmanjšanju hrupa ter nižji porabi goriva. V zmesi so zmešali siliko in, ne boste verjeli, pomarančno olje, ki gumo naredi voljno in prijazno do okolja. Kot vzor so vzeli poldirkaške gume za cestno uporabo Advan A052, ki imajo samo eno nalogo, to je voznika razvajati z nepojmljivimi sredobežnimi silami za gume, ki jih lahko uporabljaš vsak dan. Medtem ko bodo gume Fleva V701 ponujali v 43 dimenzijah (od 195/50 R15 do 265/30 R19), bodo poldirkaške A052 zagotavljali zgolj v 19 dimenzijah velikosti od 16 do 18 palcev. Verjemite mi, asimetrično oblikovana tekalna površina ima samo nekaj kanalov proti splavanju (aquaplaningu), zato nisem čisto prepričan, ali so dobre tudi v mokrem, lahko pa mirne vesti potrdim, da so se na novejši (krajši) stezi Nürburgringa zelo izkazale. Skratka, idealno za kakšen dan na dirkališču, ki mu rečemo tudi 'track day'.
Potem je tu še Advan Sport V105, ki ima asimetrično petpodročno tekalno površino. Ker so robovi 'blokov' na tekalni površini zaobljeni, ne pa pravokotni kot pri predhodni gumi V103, so robovi manj obremenjeni. S to gumo se lahko (sicer odvisno od dimenzije) zapodite več kot 300 kilometrov na uro. Povsem druga pesem pa so gume Geolander A/T G015, ki so namenjene križancem, poltovornjakom in terencem, ki so kdaj tudi blatni. Guma ima lamele v 3D-obliki, seveda so zanje prav tako uporabili pomarančno olje, velja pa za gumo All Terrain M+S. V Sloveniji bo na razpolago konec leta, za države Evropske unije pa so namenili kar 64 dimenzij, od 205/70 R15 do 325/60 R20.
Če mogoče sploh ne poznate gum Yokohama, lahko povemo, da so v prvovgradnji pri Porscheju 911 Carrera (Advan Sport V105) in da je vanje obut tudi nov Toyota Prius (BluEarth E70). Če jim zaupajo pri enem od najhitrejših in enem od najvarčnejših, potem ni bojazni, da ne bi tudi vi stavili na (skoraj) 100 let izkušenj, kajne?
Besedilo: Aljoša Mrak
Foto: Aljoša Mrak
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del