Prodaja avtomobilov z dizelskim motorjem iz leta v leto pada. Še več. Prodaja električnih vozil je v zadnjem času celo prehitela prodajo dizelskih.
Statistika pravi, da je bil delež registracij avtomobilov z dizelskim motorjem leta 2017 več kot 44 odstotkov. V naslednjih štirih letih je ta odstotek padel na četrtino, medtem ko je bilo junija letos na novo registriranih le 13,4 odstotka avtomobilov z dizelskim motorjem.
Razlog in hkrati tudi posledica tega je, da se proizvajalci vse bolj zatekajo k bencinskim motorjem in elektriki, ki bo v prihodnjih letih očitno postala prevladujoča. Ob izginjanju dizelskih motorjev iz ponudbe pa je očitno ena znamka pravi »samorog« avtomobilskega trga.
Mazda je namreč lani presenetila avtomobilsko javnost in predstavila dva nova, šestvaljna dizelska motorja, enega celo s prostornino 3,3 litra, ki je v Evropi na voljo v modelu CX60. Pri Mazdi so to pospremili s komentarjem, da bodo ponujali dizelske motorje, dokler bo zanimanje zanje.
»Če kupci želijo dizle, jih bomo, dokler bomo lahko na učinkovit način spoštovali predpise, tudi ponujali. Povpraševanje po dizelskih motorjih v teh časih res upada, tako da se potreba po tovrstnem pogonu ne bo povečevala. Zato bomo na učinkovit način te motorje ponujali na trgih, ki si jih želijo«, je dejal Mitsuru Wakiie, produktni vodja za model CX60.
Koliko časa bo to še trajalo, je težko reči, saj je prodaja električnih avtomobilov na evropskem trgu skokovito narasla prav na račun dizelskih motorjev, a veliko potencialnih kupcev še vedno upa, da se dizli tako hitro le ne bodo poslovili.
Preberite še: Ljudje so siti vse neuporabne tehnologije v svojih avtomobilih
BONUS VIDEO: CX-60 je Mazdin prvi priključni hibrid
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?