Volkswagen hiti – ni še leto, odkar so predstavili svoj sedmi rod Golfa, pa je zdaj tu že tudi najmočnejša različica, s štirikolesnim pogonom, kar 300 'konji' in oznako R.
Najmočnejši Golf bo na trg prišel konec letošnjega leta, bo pa ena od privlačnih novosti mednarodne avtomobilske razstave v Frankfurtu (od 12. do 22. septembra). Na njem je pravzaprav vse novo, če ga primerjamo s predhodnikom z oznako R. Motorna moč se je povečala za 30 'konj' na okroglih 300. Ob tem se je povprečna poraba goriva zmanjšala za 18 odstotkov (pri različici z menjalnikom DSG bo v povprečju le 6,9 litra na 100 km, z izpustom 159 g na km). Tudi največji navor prepriča, kar 380 Nm ga je na voljo v območju med 1.800 in 5.500 vrtljaji v minuti. Za doseganje moči so temeljito predelali nov dvolitrski bencinski motor. Prepričljivi so tudi pospeški, od 0 do 100 km/h Golf R z ročnim šeststopenjskim menjalnikom potrebuje 5,3 sekunde, tisti z dvosklopčnim DSG zgolj 4,9 sekunde.
Golf R ima štirikolesni pogon '4Motion'. Peti rod sklopke Haldex kot sredinski diferencial omogoča nekaj zanimivih novotarij. Ob delni obremenitvi gre vsa motorna moč samo prednji kolesi, štirikolesni pogon pa je na voljo še hitreje kot doslej, če je treba, gre samodejno ves navor na zadnji kolesi.
Prilagodljivo vzmetenje je povezano s celotno elektroniko avtomobila, ta pa ima nov podporni program z oznako 'Race'. Ta podpira dodatno nastavitev elektronskega stabilizacijskega programa – ESC Sport, nova pri tej različici Golfa pa je tudi možnost, da ESC povsem izklopimo.
Na zunaj se Golf R od ostalih loči po spremenjenih odbijačih, prednji maski (z dvojnimi ksenonskimi lučmi in dvojimi LED dnevnimi lučmi v obliki črke U, je pa tudi brez meglenk), drugačnimi pragovi pa tudi zaradi 18- ali 19-palčnih kolesnih obročev. R bo na voljo kot tri- ali petvratna limuzina, v Nemčiji pa bo zanj potrebnih vsaj 38.325 evrov.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj