Ugledi ekonomist je dvignil Nemce na noge z besedami o prihodnosti treh tamkajšnjih avtomobilskih gigantov.
Nemški avtomobilski trg, nekoč simbol natančnosti, prestiža in tehnološke moči, se je znašel v najtežjem obdobju zadnjih desetletij. Po besedah uglednega ekonomista Moritza Schularicka, predsednika kielskega inštituta za svetovno ekonomijo, avtomobilski velikani Volkswagen, BMW in Mercedes-Benz do konca tega desetletja morda ne bodo več obstajali v današnji obliki.
Svoje opozorilo je Schularick izrekel v televizijski razpravi z vodilnimi osebnostmi nemške industrije, med njimi Hildegardo Müller, predsednico Zveze avtomobilske industrije, in politikom Cemom Özdemirjem iz stranke Zelenih. Njegove besede so sprožile val razprav, saj prihajajo v času, ko nemški avtomobilski sektor izgublja globalni primat.
Glavni razlogi so jasni: kitajske avtomobilske znamke prevzemajo največji svetovni trg, medtem ko evropske tovarne izgubljajo konkurenčnost zaradi dragih energentov, počasne birokracije in trgovinskih napetosti z ZDA. Še huje: ameriško-kitajska carinska vojna dodatno ogroža izvozne poti, na katerih so nemške znamke gradile svoj uspeh.
Schularick meni, da bi se lahko usoda Volkswagna, BMW-ja in Mercedesa razvila podobno kot pri Volvu, ki je preživel zahvaljujoč kitajskemu investitorju Geelyju. Po njegovem mnenju bi lahko kitajski kapital postal ključ do preživetja nemških znamk, saj bi prinesel dostop do novih tehnologij in trgov.
Toda njegova izjava je naletela na oster odziv. Müllerjeva je trditev označila za absurdno, Özdemir pa je dodal, da je zdaj skrajni čas za odločne politične ukrepe, ki bi ohranili nemško avtomobilsko dediščino.
Kljub zaskrbljenosti se industrija trudi pokazati znake okrevanja: BMW in Mercedes razvijata nove platforme za e-mobilnost, VW pa pripravlja cenovno dostopne električne modele in lastne baterijske tovarne. Vendar mnogi opozarjajo, da so ti ukrepi morda prepozni, če Evropa ne pospeši digitalne in energetske preobrazbe.
Schularickovo svarilo tako zveni kot opomin, da se doba nemške avtomobilske prevlade končuje in da se prihodnost, ki jo bodo krojili električni in pametni avtomobili, seli drugam.