Ta proizvajalec je na trgu le 600 dni, število izdelanih avtomobilov pa zveni povsem neverjetno

20. 11. 2025 | Gregor Žvab
Ta proizvajalec je na trgu le 600 dni, število izdelanih avtomobilov pa zveni povsem neverjetno (foto: Xiaomi)
Xiaomi

Preskok od mobilnih telefonov k avtomobilom je podjetju Xiaomi uspel z odliko.

Xiaomi, ki je še pred kratkim veljal izključno za tehnološkega giganta, se je v dobrih dveh letih presenetljivo hitro utrdil tudi med avtomobilskimi proizvajalci. V domači tovarni v Pekingu so ob ponedeljku obeležili pomemben mejnik – izdelan je bil 500.000. serijski avtomobil, kar je podjetje doseglo v vsega 602 dneh od začetka prodaje svojega prvega modela.

Prvenec znamke, električna limuzina SU7, je v proizvodnjo vstopila marca 2024. Z njo je Xiaomi sprožil nenavadno intenziven val zanimanja, kar se je poznalo tudi v čakalnih dobah. Poleti letos je ponudbo dopolnil še električni SUV YU7, ki se s svojo velikostjo in segmentom neposredno spogleduje s Teslo Model Y. Zaradi prenatrpanosti prve tovarne so njegovo izdelavo hitro prenesli v novi, posebej za to zgrajeni obrat.

Proizvodne zmogljivosti se povečujejo, vendar so čakalne dobe še vedno dolge. Pri YU7 so se iz najvišjih, več kot leto dolgih čakalnih rokov, zdaj znižale na 32–38 tednov, medtem ko se SU7 glede dobavljivosti giblje med 6 in 31 tedni. Najzmogljivejša različica SU7 Ultra je med hitreje dobavljivimi, saj nanjo kupci čakajo od 6 do 9 tednov.

Zakaj so izpadi interneta postali tako pogosti?
Ta proizvajalec je na trgu le 600 dni, število izdelanih avtomobilov pa zveni povsem neverjetno
Xiaomi

Jubilejni avtomobil je bil prav SUV YU7 v najbogatejši opremi Max, lakiran v izrazito smaragdno zeleno barvo in dopolnjen z zunanjimi dodatki iz ogljikovih vlaken. Za vozilo z 20-palčnimi platišči, štiribatnimi zavorami in najzmogljivejšim pogonom je treba na kitajskem trgu odšteti približno 51.000 evrov. Različica Max uporablja štirikolesni pogon, sistemska moč pogona znaša 508 kilovatov (681 KM), deklarirani doseg pa znaša 760 kilometrov po kitajskem ciklu CLTC. Vozilo je dolgo skoraj pet metrov, v širino meri skoraj dva metra, v višino pa 1,6 metra.

Vodstvo Xiaomija poudarja, da obseg proizvodnje hitro raste. Podjetje bo po trenutnih napovedih že v tem tednu preseglo 350.000 dobav v letu 2025, cilj za prihodnje leto pa je dvigniti številko na 400.000 vozil. Prodajni rezultati kažejo vztrajen trend: od dobrih 75.000 dobav v prvem četrtletju so do tretjega narasle na skoraj 109.000, tudi oktober je bil z več kot 48.000 izdanimi vozili zelo uspešen.

Xiaomi pa ne želi ostati omejen na domači trg. Leta 2027 namerava znamka začeti prodajo v Evropi, kjer bo poskušala izkoristiti zanimanje kupcev za cenejše in tehnološko napredne električne avtomobile.

Kitajski izzivalec je tako v izjemno kratkem času postal eden ključnih novincev v avtomobilskem svetu, kar za konkurenco pomeni le eno: tekma pri električnih vozilih bo v naslednjih letih še intenzivnejša.

Test: BMW M5 Touring – Težkokategornik med porcelanom