To je področje, kjer je Xiaomi deklasiral Apple - Zakaj je Kitajcem uspelo, Američanom pa ne

7. 7. 2025 | Gregor Žvab

Pred časom je ameriški gigant Apple dokončno ugasnil razvoj svojega lastnega avtomobila. Xiaomi pa je do danes lansiral že dve vozili. In to zelo uspešno.

Kitajski tehnološki velikan Xiaomi, edino tehnološko podjetje, ki mu je doslej uspelo uspešno vstopiti v avtomobilski sektor, je s predstavitvijo svojega drugega električnega vozila – SUV-ja – v Pekingu znova dvignil veliko prahu. Dogodek ni minil brez provokacij, saj je ustanovitelj podjetja Lei Jun ob tem javno izzval Apple, ki je po desetletju neuspehov dokončno opustil razvoj lastnega avtomobila.

Novi SUV Xiaomi je v eni uri po predstavitvi prejel več kot 289.000 naročil, kar pomeni, da je presegel tudi prodajno uspešnost prvega modela SU7, električne limuzine, predstavljene marca 2024. Uspeh Xiaomi SUV-ja utrjuje položaj podjetja kot enega najmočnejših novincev na področju električne mobilnosti, hkrati pa kaže na premišljeno strategijo podjetja, ki se zgleduje po uspehih Tesle in Porscheja, a ohranja cenovno dostopnost, ki je značilna za blagovno znamko Xiaomi.

To je področje, kjer je Xiaomi deklasiral Apple - Zakaj je Kitajcem uspelo, Američanom pa ne
Profimedia

Zakaj je Xiaomi uspel, kjer je Apple klonil

Apple je svojo avtomobilsko ambicijo pod imenom Project Titan gradil kot poskus razviti popolnoma avtonomno vozilo 5. stopnje, a zaradi stalnih sprememb ciljev in vizije ni nikoli prišel do končnega izdelka. Xiaomi je bil po drugi strani bolj prizemljen – podjetje je že ob vstopu v avtomobilski svet zgradilo lastno tovarno in se strateško povezalo z dobavitelji in strokovnjaki iz avtomobilske industrije.

Danes je poseben dan: na koga bo močan energijski datum 7. 7. vplival najbolj?

Med letoma 2021 in 2024 je Xiaomi investiral več kot 1,6 milijarde evrov v dobavno verigo električnih vozil, vključno z baterijami, čipi, vzmetenjem in senzorji. Del teh komponent se že uporablja v serijskih vozilih, med drugim lidarji podjetja Hesai in napajalni moduli podjetja Zhejiang EV-Tech.

Uspeh, zgrajen na znanju in znamki

Xiaomi je za razvoj svoje avtomobilske divizije privabil številne kadre iz Geelyja, BMW-ja, Magna Steyr in SAIC. Model SU7, ki je oblikovno podoben Porscheju, je delo oblikovalskega direktorja Li Tianyuana, nekdanjega oblikovalca pri BMW-ju. A prav ta podobnost je sprožila tudi očitke o posnemanju.

Kljub temu model SU7 ostaja prodajna uspešnica. Do 50 odstotkov kupcev se odloči za nakup brez primerjave z drugimi znamkami, številni starejši pa avto kupijo kot darilo za svoje otroke – kar nakazuje visoko raven zaupanja v kakovost in varnost.

To je področje, kjer je Xiaomi deklasiral Apple - Zakaj je Kitajcem uspelo, Američanom pa ne
Profimedia

Prihodnost in načrti za globalno širitev

Xiaomi je za leto 2025 postavil ambiciozen cilj – dobaviti 350.000 električnih vozil, kar je 50.000 več od prvotnih načrtov. SUV YU7 in limuzina SU7 sta s svojima začetnima cenama – 30.100 evrov za SU7 in 35.300 evrov za YU7 – konkurenčna voziloma Tesla Model 3 in Model Y.

Čeprav je Xiaomi še daleč od prodajnih številk vodilnih proizvajalcev, kot sta BYD (4,3 milijona prodanih električnih in hibridnih vozil) ali Tesla (1,78 milijona), pa se podjetje že ozira čez meje Kitajske. Po napovedih bi lahko Xiaomi svoja vozila začel prodajati tudi v Evropi že leta 2027, prve tarče pa so Nemčija, Španija in Francija.

"Xiaomi je pozni prišlek v avtomobilsko industrijo," je na družbenem omrežju Weibo zapisal Lei Jun. "A v svetu, kjer tehnološki napredek in inovacije določajo tempo, obstaja vedno prostor za tiste, ki pridejo pozneje."

Zdravstveni dom Bled s pomembno, dvokolesno "okrepitvijo" - z novim BMW-jevim motorjem bo premagovanje poletne gneče hitrejše