Xiaomi bo napadel Evropo z vsemi "topovi". Zdaj je znano, kdaj prihaja na staro celino

20. 8. 2025 | Gregor Žvab
Xiaomi bo napadel Evropo z vsemi "topovi". Zdaj je znano, kdaj prihaja na staro celino (foto: Profimedia)
Profimedia

Glede na trende se postavlja predvsem eno vprašanje: ali bo Xiaomi tudi ob prihodu v Evropo obdržal cenovno konkurenčnost?

Kitajski tehnološki velikan Xiaomi, ki se je pred letom dni podal v avtomobilski posel, načrtuje, da bo do leta 2027 svoj prvi električni avtomobil ponudil tudi evropskim kupcem. S tem želi neposredno konkurirati znamkam, kot sta Tesla in BYD, ki si na stari celini že utrjujeta položaj.

Načrte je razkril predsednik podjetja Lu Weibing ob objavi poslovnih rezultatov, kjer je Xiaomi izpostavil 31-odstotno rast prihodkov v drugem četrtletju. Ključno vlogo pri tem je imela uspešna poletna predstavitev njihovega drugega električnega modela YU7 SUV, katerega povpraševanje je tako veliko, da so se dobavni roki raztegnili na več kot eno leto.

Xiaomi bo napadel Evropo z vsemi "topovi". Zdaj je znano, kdaj prihaja na staro celino
Xiaomi

Xiaomi je v avtomobilski posel vložil okoli 10 milijard evrov, cilj pa je jasen – postati eden izmed petih največjih proizvajalcev avtomobilov na svetu. V prvih šestih mesecih letošnjega leta so dobavili več kot 157.000 vozil, kar pomeni, da bodo presegli lanskoletno prodajo. V drugem četrtletju so prodali 81.302 avtomobila, prihodki podjetja pa so dosegli približno 16,2 milijarde evrov.

Ukradel nekaj kamnov, grozi mu 1.500 evrov kazni

Čeprav se Xiaomi še vedno sooča s težavami pri svojem osnovnem poslu s pametnimi telefoni, kjer je prodaja upadla za 2,1 odstotka, avtomobilska divizija dobiva vedno večjo težo. Izgube na avtomobilskem področju so se zmanjšale na približno 300 milijonov evrov, vodstvo podjetja pa verjame, da bo poslovanje na tem segmentu že v drugi polovici leta prešlo v dobiček.

Xiaomi se je izognil tudi agresivnemu cenovnemu boju na kitajskem trgu električnih vozil, saj povpraševanje po njihovih modelih za zdaj ostaja visoko. Hkrati pa kitajska vlada aktivno umirja tekmo z zniževanjem cen, ki je pritiskala na dobičke celotne industrije.

Xiaomi bo napadel Evropo z vsemi "topovi". Zdaj je znano, kdaj prihaja na staro celino
Xiaomi

Podjetje poleg avtomobilizma krepi tudi razvoj lastnih polprevodnikov. Predstavili so 3-nanometrski procesor Xring O1, ki je namenjen različnim pametnim napravam, do konca desetletja pa nameravajo v to področje vložiti še 7 milijard evrov.

Kljub izzivom pri pametnih telefonih in ohlajanju potrošnje se Xiaomi s svojo avtomobilsko strategijo krepi na globalnem trgu. Če jim bo uspelo izpolniti načrte in do leta 2027 uspešno vstopiti v Evropo, bo to pomenilo, da se bo evropska konkurenca med električnimi avtomobili še zaostrila – in to z igralcem, ki ima izkušnje tako z vrhunskimi tehnologijami kot tudi s cenovno dostopnostjo.

Praktično vsi avtomobili jo imajo že iz tovarne, ta proizvajalec pa vam bo za nepogrešljivo funkcijo zaračunal več kot 300 evrov