V 25 urah so dobili 88.898 naročil. Težava bi znale biti proizvodne zmogljivosti ...

9. 4. 2024 | Gregor Žvab
Deli

Je prvenec kitajskega mobilnega velikana res tako dober ali je tako veliko zaupanje v znamko?

Kitajski velikan Xiaomi je pred časom pokazal svoj prvi avtomobil, električno limuzino, imenovano SU7. Avto je že takoj ob predstavitvi požel veliko zanimanja, še bolj pa, ko je bila pred nekaj dnevi, ob začetku prodaje avtomobila, razkrita tudi cena.

Kupiš avto, dobiš še hladilnik

Profimedia

Dejstvo, da bo avto na voljo že za manj kot (preračunano) 30.000 evrov, je očitno potencialne kupce spodbudilo, da pohitijo z naročili. Tako je Xiaomi že v prvih 24 urah prejel kar 88.898 naročil in posledično razprodal začetno zalogo 5.000 avtomobilov.

Ob tem so pri Xiaomiju še dejali, da zdaj začenjajo »drugo etapo« proizvodnje uvodne serije, imenovane »Founder's edition«, ki kupcem prinaša dodatne ugodnosti in darila, kot so hladilniki in podobno.

Profimedia

S tako velikim zanimanjem pa prihajajo tudi drugačne težave - čakalne dobe. Tako bo za osnovni SU7 na Kitajskem treba čakati od 18 do 21 tednov, medtem ko bo čakalna doba za SU7 Pro še nekoliko daljša, in sicer med 27 in 30 tednov.

Vprašanje pa je tudi, če bodo ti podatki "zdržali". Po informacijah, ki prihajajo s kitajske, naj bi bile proizvodne zmogljivosti trenutno pri nekje 4.000 - 5.000 avtomobilov mesečno, Xiaomi pa že pritiska na dobavitelje, da bi pospešili dobavo sestavnih delov in kapacitete povečali na 10.000 avtomobilov mesečno. Xiaomijev avtomobilski prvenec sicer nastaja v tovarni državnega proizvajalca BAIC v Pekingu.

Množično nižanje cen?

Profimedia

Ob začetku prodaje Xiaomijevega prvenca so odreagirali tudi drugi proizvajalci. Aito, ki ga podpira še en velikan mobilnih tehnologij Huawei, je namreč za svoj novi model M7 do konca aprila ponudil okoli 2.500 evrov popusta, podobno pa je za športnega terenca G9 naredil Xpeng. Popuste so napovedali tudi pri Cherryju.

Xiaomijev vstop v svet električnih avtomobilov bi lahko zatresel tla pod marsikaterim manjšim proizvajalcem oziroma start upom, saj ima elektronski gigant na voljo precej močnejše finančno ozadje, kar je pri avtomobilskih začetkih seveda zelo pomembno. 

Preberite še:

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja