Natanko teden dni po začetku prodaje je prvi že pristal v ograji. S toliko moči se ne gre šaliti (FOTO/VIDEO)

10. 3. 2025 | Gregor Žvab
Deli

Najbolj dostopnih "1500 konj" je bilo očitno za enega izmed prvih lastnikov enostavno preveč.

Električni superlimuzini Xiaomi SU7 Ultra je vstop na trg uspel v velikem slogu – in v enakem slogu je doživela tudi prvo nesrečo na dirkališču. Le deset dni po začetku dostav se je na dirkališču na kitajskem zgodila prva nesreča tega izjemno zmogljivega električnega avtomobila. Dogodek je sprožil razpravo o varnosti tovrstnih vozil in potrebi po vozniškem usposabljanju za uporabo na stezi.

Xiaomi SU7 Ultra - nesreča
CarNewsChina.com

Viralna uspešnica z nesrečo v prvih dneh

Xiaomi SU7 Ultra je bil uradno predstavljen 27. februarja, in v pičlih dveh urah je zbral kar 10.000 naročil. Model, ki se ponaša s ceno 529.900 juanov (približno 70.000 evrov), je hitro postal ena najbolj zaželenih električnih limuzin na kitajskem trgu. Prvi srečni kupci so svoja vozila prevzeli 2. marca, vendar se je že 9. marca na kitajski platformi Weibo pojavil prvi video posnetek nesreče .

Na posnetku je razvidno, da je voznik na ravnini dosegel hitrost več kot 120 km/h, a zaviral prepozno, zaradi česar je vozilo trčilo v zaščitni zid iz pnevmatik. Ob udarcu so se aktivirali prednji zračni mehovi, kar je poskrbelo za varnost voznika. Poškodovanih je bilo več delov karoserije, vključno s pokrovom motorja, prednjim odbijačem, blatniki in žarometi.

Volkswagen lani prodal več klobas kot avtomobilov

Xiaomi opozarja na varnost in priporoča treninge

To ni prvi incident povezan s serijo SU7. Že prej so se pojavljala poročila o pregrevanju zavor pri standardni različici SU7, kar je privedlo do nesreč na dirkališčih. Xiaomi je na te očitke odgovoril z izjavo, da je osnovni SU7 zasnovan za vožnjo po javnih cestah in ni primeren za na stezo.

SU7 Ultra pa je druga zgodba. Gre za model, ki je bil uradno potrjen kot primeren za vožnjo na dirkališču, vendar pri Xiaomiju poudarjajo, da je varnost ključnega pomena. Izvršni direktor podjetja Lei Jun je voznikom svetoval, naj pred vožnjo na stezi opravijo uradne vozniške treninge, ki jih organizira Xiaomi Auto Elite Driving Training. S tem želijo zagotoviti, da bodo lastniki bolje razumeli zmogljivosti vozila in se izognili nevarnim situacijam.

Xiaomi SU7 Ultra - nesreča
CarNewsChina.com

Omejitve hitrosti za preprečevanje nesreč

Zanimivo je, da Xiaomi SU7 Ultra ob odhodu iz tovarne ni v celoti odklenjen. Najvišja hitrost je sprva omejena na 140 km/h, prav tako je na 900 KM zmanjšana največja moč. Te omejitve se samodejno odstranijo po prevoženih 300 kilometrih, kar naj bi zmanjšalo tveganje za nesreče v prvih dneh uporabe.

Tehnične zmogljivosti: električni hiperavto

Xiaomi SU7 Ultra je eden najmočnejših električnih avtomobilov na trgu. Tri elektromotorji skupaj ustvarijo 1.138 kW (1.526 KM) in 1.770 Nm navora. To omogoča izjemne zmogljivosti:

  • Pospešek 0–100 km/h: 1,98 sekunde
  • Najvišja hitrost: več kot 359 km/h
  • Aerodinamični pritisk: 285 kg pri visokih hitrostih
  • Dimenzije: 5.115 x 1.970 x 1.465 mm, medosna razdalja: 3.000 mm
  • Kapaciteta baterije: 93,7 kWh, s hitrim polnjenjem 10–80 % v 11 minutah
Xiaomi SU7 Ultra - nesreča
CarNewsChina.com

Prihodnost Xiaomija v avtomobilizmu

Nesreča SU7 Ultra na stezi je opozorilo, da električna vozila z izjemnimi zmogljivostmi zahtevajo dodatno vozniško usposabljanje in ustrezno uporabo. Kljub incidentu ostaja Xiaomi SU7 Ultra eden najbolj obetavnih električnih športnih avtomobilov in močan konkurent uveljavljenim znamkam, kot so Tesla, Porsche in Rimac.

Čeprav Xiaomi še ni razkril svojih načrtov za širitev na evropski trg, pa bi lahko po izjemnem uspehu na Kitajskem kmalu pričakovali razširitev ponudbe tudi na druge trge. Ali bo Xiaomi resnično postal resen igralec v avtomobilski industriji, bo pokazal čas.

Brutalen novinec je kar 35 odstotkov cenejši od napovedi. V manj kot dveh urah so razprodali vse