Brutalen novinec je kar 35 odstotkov cenejši od napovedi. V manj kot dveh urah so razprodali vse

4. 3. 2025 | Gregor Žvab
Deli

Včeraj so ga med drugim predstavili tudi v Evropi.

Kitajski tehnološki gigant Xiaomi je včeraj uradno predstavil svoj novi električni športni sedan SU7 Ultra, ki je v manj kot dveh urah presegel letni prodajni cilj 10.000 vozil. Z začetno ceno 529.900 juanov (približno 72.800 evrov) je avtomobil kar 35 odstotkov cenejši od predprodajnih napovedi, kar je izjemna poteza v strategiji kitajskih proizvajalcev električnih vozil. Prve dobave so napovedane za april, medtem ko bo omejena serija že proizvedenih modelov prvih kupcev dosegla marca.

Xiaomi SU7 Ultra je bil v manj kot dveh urah za letos razprodan
Profimedia

"Naš cilj je ponuditi luksuz po dostopni ceni"

Ustanovitelj in izvršni direktor Xiaomija Lei Jun je na predstavitvi poudaril, da je cilj podjetja "luksuzni avtomobili po dostopnih cenah". Še več, prepričan je, da bo SU7 Ultra z izjemnimi zmogljivostmi povsem izpodrinil tradicionalne bencinske avtomobile.

Xiaomi je lansko leto oktobra začel s predprodajo SU7 Ultra po ceni 814.900 juanov (106.500 evrov), a je ob uradnem lansiranju ceno znižal za 285.000 juanov (37.000 evrov), kar je eden najdrznejših cenovnih rezov med kitajskimi proizvajalci električnih vozil doslej.

Xiaomi SU7 Ultra je bil v manj kot dveh urah za letos razprodan
Profimedia

Prodaja se je začela 27. februarja ob 22. uri po kitajskem času, v prvih 10 minutah je Xiaomi prejel 6.900 naročil, v dveh urah pa je bila dosežena številka 10.000 prodanih avtomobilov. Kupci so morali za rezervacijo položiti 20.000 juanov (2.500 evrov), kar je možno povrniti v enem tednu, sicer se naročilo zaklene. Tisti, ki so plačali 40.000 juanov (5.200 evrov) nepovratnega depozita, bodo svoje vozilo prejeli pred uradnimi dobavami aprila.

Električna zver z več kot 1.500 "konji"

SU7 Ultra je štirivratni električni sedan s športnimi zmogljivostmi, ki postavlja nova merila v segmentu zmogljivih električnih vozil. Njegove dimenzije znašajo 5.115 mm v dolžino, 1.970 mm v širino in 1.465 mm v višino, medosna razdalja pa meri 3.000 mm.

Xiaomi SU7 Ultra je bil v manj kot dveh urah za letos razprodan
Profimedia

Pod pokrovom se skriva trije elektromotorji s skupno močjo 1.138 kW (1.526 KM). Na prednji osi je nameščen motor z 288 kW (386 KM), medtem ko zadnjo os poganjata dva motorja s po 425 kW (570 KM). Največji navor znaša kar 1.770 Nm, kar omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v le 1,98 sekunde. Najvišja hitrost modela SU7 Ultra doseže 359 km/h, kar ga uvršča med najhitrejše serijske električne avtomobile na trgu.

Za napajanje skrbi 93,7 kWh baterijski sklop CATL Qilin 2.0 NMC, ki omogoča do 620 km dosega po kitajskem standardu CLTC. Polnjenje baterije od 10 do 80 odstotkov traja zgolj 11 minut na hitri polnilnici.

Xiaomi SU7 Ultra je bil v manj kot dveh urah za letos razprodan
Profimedia

Mednarodna predstavitev in širitev po svetu

Xiaomi je SU7 Ultra včeraj predstavil tudi na sejmu Mobile World Congress (MWC) v Barceloni. Podjetje se namreč pripravlja na širitev izven Kitajske, pri čemer je že lani napovedalo, da bo pred letom 2030 vstopilo tudi na evropski trg.

Po uspehu prvega modela SU7, ki se je lani na Kitajskem prodal v 139.847 primerkih, Xiaomi načrtuje širitev ponudbe. Julija bo predstavil tretji model, SUV YU7, do konca leta 2025 pa želi prodati 300.000 vozil, kar je več kot dvakratnik prodaje v letu 2024.

S cenovno agresivno strategijo in vrhunskimi zmogljivostmi se Xiaomi SU7 Ultra postavlja kot resen konkurent uveljavljenim proizvajalcem električnih avtomobilov, kot so Tesla, Porsche in Lucid.

Poslovil se je model, ki je spremenil avtomobilski trg – bo naslednik res električen?