Najbolj vroč avto v tem trenutku na svetu - predstavljen je bil prejšnji teden, proizvodnja pa je razprodana do leta 2027

30. 6. 2025 | Gregor Žvab

Pri Xiaomiju se jim lahko samo smeji, a jim veliko povpraševanje prinaša tudi dodatne težave,

Kitajski tehnološki velikan Xiaomi je s predstavitvijo svojega drugega električnega vozila, športnega terenca YU7, dosegel izjemen komercialni uspeh. V manj kot enem dnevu so zabeležili 289.000 naročil v eni uri in kar 240.000 potrjenih naročil v 18 urah, kar pomeni, da je proizvodnja v obstoječih zmogljivostih razprodana vse do začetka leta 2027.

Xiaomi YU7
Xiaomi

Tovarna pod pritiskom

Xiaomi trenutno razpolaga le z eno avtomobilsko tovarno v Pekingu, razdeljeno na dve fazi. Prva faza (F1), zgrajena na površini 720.000 kvadratnih metrov, je bila dokončana junija 2023, serijska proizvodnja pa se je začela marca 2024 s prvim modelom SU7. Njena letna zmogljivost znaša 150.000 vozil.

Druga faza (F2), ki se gradi na nekoliko manjšem območju (531.000 kvadratnih metrov), naj bi bila dokončana junija 2025, prve proizvodne enote pa naj bi s tekočega traku zapeljale že julija. Tudi ta obrat naj bi imel kapaciteto 150.000 vozil letno.

Potovala 30 ur do enega od sedmih čudes sveta in pokazala, kaj je tam videla

Toda kljub tej širiti se Xiaomi že sooča z resnimi logističnimi izzivi. Prva serija 500 vozil YU7 za razstavne salone in še dodatnih 653 enot za interno testiranje je bila izdelana v tovarni F1, medtem ko serijska proizvodnja v F2 še čaka na začetek. Tudi če proizvodnjo v F2 pospešijo, bo Xiaomi za dostavo vseh 240.000 potrjenih naročil potreboval vsaj leto dni.

Xiaomi YU7
Xiaomi

Dolge čakalne dobe in izzivi pri usklajevanju modelov

Poleg velikega povpraševanja po modelu YU7 Xiaomi še vedno prodaja tudi limuzino SU7, katere proizvodnja dodatno obremenjuje proizvodne zmogljivosti. Čakalna doba za SU7 Pro trenutno znaša 47–50 tednov, za osnovno različico pa 41–44 tednov. V prvi polovici junija je število zavarovanih SU7 celo padlo na drugo najnižjo točko leta 2025, kar kaže na težave pri uravnoteženju proizvodnje med obema modeloma.

Tudi preprodajalci del težave

Pojavilo se je tudi število preprodajalcev, ki prodajajo potrjena naročila oziroma dostop do hitrejše dobave – predvsem kupcem, ki niso pripravljeni čakati leto ali več. Xiaomi se je na to odzval z ukrepom, da so vsa naročila neprenosljiva in se jih ne sme preprodajati, a za zdaj ni jasno, kako učinkovita bo ta politika.

Xiaomi YU7
Xiaomi

Tretja faza (F3) – upanje za prihodnost?

Kljub trenutnim omejitvam se Xiaomi že pripravlja na prihodnost. Po podatkih mestnih oblasti v Pekingu je podjetje že pridobilo 485.100 kvadratnih metrov zemljišča za izgradnjo tretje tovarne (F3), vendar podrobnosti o začetku gradnje ali zmogljivostih še niso znane.

Glede na to, da je Xiaomi v obdobju januar–maj 2025 že dostavil 132.467 enot modela SU7, je precej verjetno, da trenutna zmogljivost 150.000 vozil letno velja le za eno izmeno. To pomeni, da bi lahko ob več izmenah močno povečali proizvodnjo, vendar to zahteva tudi dodatno kadrovanje in logistično pripravo.

Xiaomi YU7
Xiaomi

Xiaomi med najbolj vročimi igralci na trgu električnih vozil

Z več kot 240.000 zaklenjenimi naročili v manj kot dnevu Xiaomi jasno sporoča, da postaja resen igralec na trgu električnih vozil. Vendar bo moral podjetje zdaj dokazati, da lahko tempo ne le doseže, temveč tudi vzdržuje – ob tem pa zagotovi kakovost, pravočasne dobave in zadovoljne stranke.

Kot kaže, bo prihodnjih nekaj mesecev ključno obdobje, ki bo odločilo, ali lahko Xiaomi na dolgi rok uspešno krmari med visoko rastjo in realnimi omejitvami proizvodnje.

Kitajci osvajajo Evropo - toliko avtomobilov so prodali prejšnji mesec