Očitajo jima, da izgledata kot Porsche in Ferrari. Zdaj se je oglasil vodja oblikovanja

11. 7. 2025 | Gregor Žvab

Xiaomijeva SU7 in YU7 sta na Kitajskem v trenutku postala pravi hit. Poleg prodajnih števil pa v oči bode tudi njuno oblikovanje.

Xiaomi Auto je s svojima modeloma SU7 in YU7 sprožil burne razprave, ne le zaradi tehnologije, temveč tudi zaradi dizajna, ki spominja na prestižne evropske znamke. A kot poudarja Tianyuan (Sawyer) Li, generalni direktor za industrijsko oblikovanje pri Xiaomi Auto in podpredsednik oblikovalskega odbora skupine Xiaomi, je oblikovanje veliko več kot zgolj iskanje zunanjega videza.

Xiaomi YU7
Xiaomi

Čustvena vrednost kot ključ oblikovanja

Li je v intervjuju za Sina Tech 9. julija poudaril, da je tehnične specifikacije mogoče posnemati, medtem ko je čustveno izkušnjo avtomobila skoraj nemogoče ponoviti. Po njegovih besedah so prav čustva tista, ki pustijo trajen vtis, zato mora biti tudi avtomobilsko oblikovanje usmerjeno v ustvarjanje nepozabnega trenutka.

Xiaomi Auto interno sledi trem temeljnim oblikovalskim načelom:

  • oblikovanje v skladu z znanostjo,
  • oblikovanje v skladu z naravnimi zakoni,
  • oblikovanje v skladu z intuicijo.

Ti koncepti po njegovih besedah vodijo ekipe skozi vse faze oblikovanja, z namenom ohranjanja skladnosti z vrednotami znamke.

Pes je izginil brez sledu, nato je sledil presenetljiv razplet
Xiaomi YU7
Xiaomi

Kontroverzno, a uspešno oblikovanje

Modela SU7 in YU7 sta na Kitajskem hitro dobila spletni vzdevek »Mi-shijie« in »Fala-mi«, zaradi vizualne podobnosti s Porsche Taycanom in Ferrarijem Purosangue. »Mi-shijie« je besedna igra, ki združuje kratico Xiaomi z izgovorjavo znamke Porsche v kitajščini, medtem ko »Fala-mi« združuje »Ferrari« in »Mi«.

Čeprav se Li ni neposredno odzval na te vzdevke, je poudaril, da je prioriteta oblikovalcev ustvariti povezanost z uporabnikom, ne pa se izogibati primerjavam. Dodal je še, da javna razprava ni negativno vplivala na prodajo, temveč je celo povečala zanimanje za znamko.

Očitajo jima, da izgledata kot Porsche in Ferrari. Zdaj se je oglasil vodja oblikovanja
Xiaomi

Kitajski oblikovalci na globalnem pohodu

Li verjame, da ima kitajska avtomobilska industrija prednost ravno zaradi odsotnosti stoletne oblikovalske tradicije, ki jo imajo evropske ali ameriške znamke. Ta »neobremenjenost s preteklostjo« naj bi omogočala več svobode pri oblikovalskem razvoju – zlasti v dobi elektrifikacije.

Izkušnje iz BMW-ja, nova smer za Xiaomi

Preden se je pridružil Xiaomi Auto, je Li deloval v BMW Designworks v Šanghaju, nato pa v razvojnem oddelku za modele BMW i in M. Sodeloval je tudi pri oblikovanju vozil MINI in Rolls-Royce. Njegova vloga v Xiaomiju pomeni uvoz prestižnih evropskih oblikovalskih standardov v kitajski kontekst.

Xiaomi YU7
Xiaomi

Model YU7 naj bi po napovedih Xiaomi Auto predstavljal evolucijo oblikovalskega jezika znamke, ki združuje nadaljevanje prepoznavne zasnove z drzno prenovo. Dizajn SUV-ja YU7 je zasnovan tako, da naj bi kljuboval času in ostal sodoben tudi v prihodnjih letih.

Bentley: sovoznikovega sedeža ne rabite, le hladilnik za penino

Novo na Metroplay: Luka Roter, magister dietetike, razkrije, kaj morate jesti, preden greste na maraton I Spar podkast