Statistika nesreč avtonomnih taksijev Waymo vsebuje nekaj zanimivih – in smešnih – informacij, ki razkrivajo neodgovornost drugih udeležencev v prometu.
Waymo, kalifornijsko podjetje, ki s svojimi avtonomnimi taksiji Jaguar I-Pace mesečno opravi več kot milijon voženj, se tako kot vsa ostala samovozeča vozila že dolgo sooča z nezaupljivostjo javnosti. A kot kažejo podatki nesreč so strahovi povsem neupravičeni. Namreč v imenu varnosti in raziskav mora podjetje javno poročati o vseh nesrečah, v katerih so bila udeležena njihova vozila. Med julijem 2024 in februarjem 2025 je bilo prijavljenih nesreč 38.
Možnost krivde le v štirih od 34 nesreč
A kar v 34 primerih za nesrečo ni bilo krivo avtonomno vozilo, kaže analiza, ki jo povzema Ars Technica. V 16 primerih so jih zadeli drugi udeleženci prometa, ko so bila vozila Waymo nepremična. Nadaljnih sedem nesreč so bili trki v zadek Waymovega vozila – prav tako na krivdo drugih udeležencev v prometu. Še tri nesreče lahko pripišemo na račun potnikov, ki so vrata Waymovega vozila odprli v napačnem trenutku in z njimi zadeli mimoidoče avtomobile ali kolesarje.
Le štirje incidenti so bili dovolj dvoumni, da bi lahko krivdo vsaj deloma pripisali sistemu Waymo. Trije so bili posledica drugih vozil, ki so nenadno zavila v levo na pot avtonomnega taksija, a ker se lahko okrivi tudi slab reakcijski čas, avtor poročila Ars Technica opozarja, da na podlagi objavljenih povzetkov ni mogoče sprejeti dokončne sodbe. V zadnjem primeru pa je krivda očitno na strani Wayma – decembra 2024 je eno izmed vozil v Los Angelesu potisnilo plastični zaboj na pot električnega skuterja.
Javnost vedno bolj naklonjena
Kljub temu, da so podatki precej spodbudni in govorijo v prid avtonomnih vozil, javnost še ni povsem prepričana. V letni raziskavi zveze AAA za leto 2025 je 61 % vprašanih priznalo, da jih je še vedno strah samovozečih avtomobilov. To pa je vendarle manj kot v preteklih letih – 68 % v letu 2023 in 66 % v letu 2024. Javno mnenje se torej postopoma spreminja.