Ukinitev modela postavlja v ospredje tudi vprašanje, kako bodo pri Fordu nadomestili legendo.
Ford Focus, eden najprepoznavnejših modelov znamke v zadnjih dveh desetletjih, je dokončno zapeljal v zgodovino. V Fordovi tovarni v Saarlousu je bil pretekli petek izdelan zadnji Ford Focus, s čimer se je sklenila 27-letna proizvodnjamodela, ki je pomembno oblikoval evropski avtomobilski prostor. Gre za bel petvratni primerek, a Ford zadnjih fotografij ni objavil, na voljo je le video posnetek, ki so ga delili na družabnih omrežjih.
Ukinitev Focusa je le zadnji korak v širšem preoblikovanju Fordove strategije v Evropi. Pred njim so se poslovili že Ford Fiesta, Ford Mondeo in Ford Ka, kar pomeni, da je ameriški proizvajalec v nekaj letih skoraj povsem izstopil iz segmenta klasičnih potniških avtomobilov. V aktualni ponudbi ostajajo predvsem SUV-ji in gospodarska vozila, medtem ko Mustang predstavlja izjemo – vendar gre za nišni model.
Pri Fordu so že pred časom nakazali, da so razlogi za takšne odločitve predvsem gospodarske. Čeprav je bil Focus še vedno priljubljen, so bile marže prenizke, da bi upravičile razvoj nove generacije. To se pozna tudi v Fordovem položaju na trgu: tržni delež znamke v Evropi se je v zadnjih desetih letih zmanjšal z več kot sedem na približno tri odstotke, kar je pomemben zdrs v primerjavi s preteklimi leti.
@blaulichtreport_saarland 🚗💔 Hier rollt der letzte Focus: Ende einer Ära in Saarlouis Heute ist im Saarlouiser Werk der letzte Ford Focus vom Band gerollt – nach 55 Jahren Produktion. Ein Auto fürs Museum, eins für die Belegschaft. Der Rest: Geschichte - und Applaus für die eigene Zeit mit Ford am Standort Saarlouis. Ein emotionaler Tag für tausende Beschäftigte – und ein Moment, den Saarlouis nie vergessen wird. (Video: Privat)
♬ Originalton - Blaulichtreport Saarland
Evropski kupci pa po drugi strani dokazujejo, da zanimanje za tradicionalne modele ostaja močno. Dacia Sandero, Volkswagen Golf, Renault Clio, Peugeot 208, Škoda Octavia in Toyota Yaris so med najbolje prodajanimi avtomobili v Evropi, kar dokazuje, da povpraševanje po klasičnih kombilimuzinah in limuzinah ne pojenja. Prav zato bo leto 2026 za Ford prelomno, saj bo znamka prvič po desetletjih ostala brez osrednjega potniškega modela, kar bo še dodatno vplivalo na njen tržni delež.
Kljub temu naj bi Ford že pripravljal vrnitev v nižji srednji razred. Po informacijah nemških poslovnih medijev naj bi trgovcem potrdili prihod novih modelov, a morebitni naslednik po velikosti ne bo klasična kombilimuzina, temveč crossover. To pomeni, da Fordova usmeritev v segment športnih terencev ostaja, Mustang ter v nekaterih državah še naprej prodajani Mondeo/Taurus pa sta le ostanek nekdanje raznolike ponudbe.
