Brez Ferdinanda Piëcha bi današnji Volkswagen prav gotovo bil povsem drugačno podjetje, seveda pa to lahko trdim tudi za celotno avtomobilsko industrijo.
Avtomobilska zgodovina mu bo našla mesto prav na vrhu. Čeprav ima največje zasluge za razvoj znamk, kot je Audi in kasneje tudi vseh, ki jih je vodil v skupini Volkswagen, je pri njem vse izviralo iz avtomobilske tehnike. Bil je eden tistih, ki je verjel v tehnologijo in napredek. Navsezadnje je tudi Piëch tisti, ki je Audiju dodal slogan 'Vorsprung durch Technik' (prednost s tehniko).
Pri Audiju sem ga tudi prvič osebno srečal, a na kakšne daljše pogovore z njim se ne morem spomniti. Če česa nisi dobro vprašal, te je seveda ignoriral, kot tedaj, ko sem si na predstavitvi drugega rodu Audija 80 ogledoval prtljažnik in je pristopil. Kaj me zanima, je hotel vedeti, pa sem mu odgovoril, da se mi zdi, da ta del ni dokončan, saj je imel le običajen pokrov ne pa prtljažnih (petih) vrat. Tedaj je bil še vodja konstrukcije in razvoja pri Audiju in pripomba je bila mišljena kot nasvet za kasnejše dopolnilo. Takoj se je obrnil in odšel – brez komentarja…
A že tedaj so (smo) ga občudovali zaradi vseh tehničnih rešitev pri Porscheju (zmagoviti dirkalnik 917, cestni 911) in pri Audiju (Quattro, petvaljni turbo motorji, neposredni vbrizg pri turbodizlih, moštvo in avtomobili za svetovno prvenstvo v rallyju).
Na poti navzgor ga nič ni moglo zaustaviti. Zdi se, da je bila prepoved družine Porsche, da bi kateri koli član še kdaj koli deloval na vodstvenih mestih v Porscheju, njegov največji vzgon za bleščečo kariero v Volkswagnu in kasnejši triumf. Prepoved je sicer sprožil prav sam Piëch, ki je pri Porscheju kot vodja razvoja naletel na odpor. Najbrž je bilo njegovo največje zadovoljstvo to, da je v 'boju' z bratrancem Wolfgangom Porschejem (tedaj in še zdaj šefom Porschejevega nadzornega odbora), prav 'njegov' Volkswagen kupil Porsche in ne obratno.
Ferdinand Piëch je pravzaprav dosegel vse, kar je bilo dosegljivo, a tistim, ki so delali z njim, zagotovo ni prav z ničemer prizanesel. Tako se je tudi končala njegova pot pri Volkswagnu. Ker so se proti njemu obrnili vsi v nadzornem odboru, se je pač obrnil ter pobral šila in kopita. Ko pa še v krogu družinskega podjetja, ki je večinski lastnik skupine Volkswagen, ni več mogel uveljaviti svoje volje, se je poslovil še tam.
Ferdinand Piëch ni pristajal na kompromise… Zmeraj je verjel v cilje, teh pa je imel veliko.