To je najhitrejši serijski avtomobil na svetu. Hitrost in poreklo pa vas bosta močno presenetila

22. 9. 2025 | Gregor Žvab

Ne le, da prihaja s Kitajske, tudi električen je.

Kitajska znamka BYD je pod svojo prestižno linijo Yangwang predstavila U9 Xtreme, električni hiperavto, ki je že ob prvih testih podrl meje zmogljivosti. Na testnem poligonu Automotive Testing Papenburg v Nemčiji je dosegel kar 496,22 km/h, s čimer je postal najhitrejši serijski avtomobil na svetu. Do zdaj je naziv pripadal Bugattiju Chiron Super Sport 300+ s hitrostjo 490,5 km/h.

U9 Xtreme je odmeval tudi na Nürburgringu, kjer je postavil čas 6:59,157 minute. S tem je presegel dosedanji rekord med električnimi serijskimi avtomobili, ki ga je imel Xiaomi SU7 Ultra (7:04,957 minute). Leto dni prej je običajni U9 na istem odseku proge potreboval 7 minut in 17,9 sekunde.

BYD Yangwang u9 Extreme
Yangwang

Aerodinamika in tehnika za ekstremne hitrosti

Model izhaja iz standardnega U9, a ima precej bolj izrazito aerodinamično zasnovo. Večji karbonski sprednji usmernik zraka, dvojni kanal na pokrovu motorja in masivno zadnje krilce skrbijo, da je avto pri skoraj 500 km/h stabilen. Dolžina znaša 4.991 mm, širina 2.029 mm, višina pa 1.351 mm, medosje meri 2.900 mm.

Mi2 pred 30. obletnico: "Tako kot po svobodi moraš tudi po praznikih hrepeneti"

Pnevmatike GitiSport e·Gtr2 Pro, razvite posebej za hitrosti do 500 km/h, so nameščene na 20-palčna platišča, zaviranje pa prevzemajo karbonsko-keramični koluti in titanove čeljusti.

BYD Yangwang u9 Extreme
Yangwang

Pogon s skoraj 3.000 “konji”

Srce avtomobila sestavljajo štirje elektromotorji, vsak zmore 555 kilovatov (755 KM), skupaj pa zagotavljajo kar 2.220 kilovatov (okoli 3.000 KM). Pogon temelji na BYD-jevi platformi Yi Sifang, ki omogoča izjemno hitro prilagajanje navora posameznim kolesom – več kot 100-krat na sekundo. Razmerje med močjo in maso znaša 1.217 KM na tono, kar ga postavlja ob bok najmočnejšim avtomobilom na svetu.

Za podvozje skrbi aktivni sistem DiSus-X, ki nenehno prilagaja gibanje koles in s tem povečuje oprijem. Energijo zagotavlja nova litij-železo-fosfatna baterija Blade z dvojnim hlajenjem, zasnovana za vzdrževanje stabilnosti tudi pri ekstremnih obremenitvah.

V kabini najdemo digitalne merilnike, navpično nameščen osrednji zaslon, veliko karbona in Alcantaro. Sedeži so školjkasti, volan pa oblikovan za hitro odzivnost in nadzor pri visoki hitrosti.

Le za izbrance

Proizvedenih bo le 30 primerkov U9 Xtreme, razporejenih po globalnih trgih. Cena še ni znana, a glede na omejeno serijo in zmogljivosti bo avto verjetno v družbi najdražjih hiperšportnikov.

U9 Xtreme tako postavlja novo mejo med električnimi in bencinskimi hiperavtomobili – vsaj dokler kdo drug ne preseže 496 km/h.

Subarujev športnik je bil pred štiridesetimi leti prava mojstrovina, navdahnjena z letalstvom