Zbogom OPC, dobrodošel GSe

Elektrificirana športnost Opla prinaša tudi novo oznako; prva v paleti športnikov prihodnosti bi lahko bila nova Mokka-e

Zbogom OPC, dobrodošel GSe (foto: Opel) Opel
16. 5. 2021

Karte športnih različic se v koncernu Stellantis po združitvi vseh znamk mešajo na novo. Peugeot je že dobil športne hibridne modele, Opel pa elektrificirane športnosti še nima. A po poročanju mnigih dobro obveščenih medijev, tudi nemškega Auto Motor und Sporta bi lahko znamka, ki se je v zadnjih letih  poslovila od svojih OPC različic modelov, svojo športnost prihodnosti začela graditi prav na osnovi nove Mokke-e. Ki bi tako dobila oznako - GSe.

Predvsem vse strožje okoljske zahteve so bile razlog, da se je Opel poslovil od športnih različic svojih modelov, saj v proračunu znamke preprosto ni denarja za kazni, ki pretijo proizvajalcem za neupoštevanje okoljskih norm.

Opel se je sicer v zgodovino zapisal kot znamka, ki ji civilna športnost nikakor ni tuja. Obdobje ljudske športnosti je že leta 1966 začel pisati Rallye Kadett, kasneje, po uvedbi elektronskega vbrizga goriva se je oznaki GS pridružil še i. Manta GSi, tedaj težka vsega 820 kilogramov in z motorjem z 80 kilovati moči, se je pridružila leta 1988, prav tako od leta 1988 pa vse do leta 2012 je bila v ponudbi skozi več generacij tudi Corsa GSi. Po petletnem premoru je nato oznako GSi znova obudila Insignia leta 2017 in GSi je postal most med običajnimi Opli in njihovimi OPC različicami.

A športni DNK v podjetju imajo. Prav tako kot kupce, ki si želijo športnosti. Opel za 19. maj napoveduje predstavitev Opel Mante GSe ElektroMOD, sodobnega retro koncepta legendarnega modela, ki naj bi bil most med slavno preteklostjo znamke in njeno (športno) prihodnostjo. Ki bo, ne glede na izbrano ime, zagotovo elektrificirana. Kot to velevajo zadnji trendi. Nenazadnje v ADAC-ovem prvenstvu električnih avtomobilov tekmujejo električne Corse-e. Prvi tovrsten reli pokal (in dirkalnik v zgodovini športa), ki bo inženirjem pri Oplu zagotovo dal kup koristnih povratnih informacij pri snovanju šporntih modelov z e-pogonom.

Pogled na Otok, kjer domuje Oplova sestrska znamka Vauxhall, že potrjuje ugibanja o Športni Mokki-e, saj tam že precej samozavestno govorijo o Mokki-e VXR, kar je oznaka za športne različice. In takšna Mokka-e naj bi na ceste zapeljala prihodnje leto. Čeprav so pri Oplu glede napovedu bolj zadržani, je seveda jasno, da Vauxhall Mokke-e ne more biti brez Opel Mokke-e, saj razvoj že od nekdaj poteka v Rüsselsheimu. Torej lahko sklepamo: kjer je VXR, je tudi vsaj GSe (če bo oznaka takšna).

Ni pa seveda nujno, da bo elektrificirana športnost stavila predvsem na moč in več kilovatov. Več verjetno stavijo na poudarjen dizajn in vozne komponente, predvsem podvozje, volanski mehanizem, zavore in aerodinamiko, ki bodo, kot je to vselej veljali tudi pri GSI-ju, zagotavljale več dinamike v vožnji.

Bo pa tudi Astra po napovedih v svoji naslednji generaciji na voljo v športni različici, in ker bo temeljila na koncernski platformi EMP2, pomeni to zasnovo priključnega hibrida po vzoru športnih Peugeotov, ki zdaj nosijo dodatno oznako PSE.