Kljub temu, da niso najnižje, pa zaključek carinske sage tudi pomeni, na nek način, olajšanje za proizvajalce.
Ameriška vlada pod vodstvom Donalda Trumpa je potrdila, da se nova, nižja carinska stopnja za avtomobile in avtomobilske dele iz Evropske unije uradno izvaja od 1. avgusta. Namesto prejšnjih 25 odstotkov znaša carina zdaj 15 odstotkov, kar pomeni precejšnje razbremenitev za evropsko avtomobilsko industrijo.
Kot je zapisano v obvestilu ameriškega ministrstva za trgovino in urada trgovinskega predstavnika, objavljenem 24. septembra, so spremembe vnesli v tarifni sistem na podlagi julijskega okvirnega dogovora med ZDA in EU. Ta predvideva znižanje dajatev za večino evropskih izdelkov, med njimi tudi za avtomobile in dele, kar je bila ena ključnih točk v pogajanjih.
Industrija je dolgo čakala na uradno potrditev, saj so se številna podjetja pri načrtovanju nabave znašla v negotovosti. Novica je bila pozdravljena na borzi, kjer so se delnice nemških proizvajalcev, kot so Volkswagen, Porsche in Mercedes-Benz, občutno okrepile.
Oliver Blume, izvršni direktor Volkswagna in Porscheja, je še pred dnevi opozarjal, da bo dejanska uvedba nižjih carin odvisna od tega, ali bo EU sprejela zakonodajo za zmanjšanje carin na ameriško industrijsko blago in določene kmetijske proizvode. Evropska komisija je to potezo izvedla 28. avgusta, kar je odprlo pot Washingtonu, da je ukrep začel veljati retroaktivno.
Za evropske proizvajalce avtomobilov gre za pomemben premik, saj ZDA ostajajo eno ključnih izvoznih trgov, kjer visoke carine že dolgo predstavljajo oviro. Novi dogovor tako prinaša več predvidljivosti in lahko pozitivno vpliva na prihodnje investicije ter prodajo evropskih vozil čez Atlantik.