Raziskava je obsegala avtomobile modelnega leta 2025, kupljene med junijem 2024 in majem 2025.
Vsako leto analitska hiša J.D. Power objavi rezultate svoje raziskave o začetni kakovosti vozil na ameriškem trgu. Letos so v že 39. izdaji raziskave sodelovali lastniki in najemniki kar 92.694 vozil modelnega leta 2025, ki so med junijem 2024 in majem 2025 odgovorili na 227 vprašanj o prvih 90 dneh uporabe svojih vozil.
Vprašanja so zajemala vse od delovanja motorja, kakovosti infotainment sistemov, izdelave notranjosti pa do voznih lastnosti. Povprečno je bilo letos prijavljenih 192 težav na 100 vozil, kar je rahlo izboljšanje glede na lanskih 194.
Lexus na prvem mestu, Audi z repom med nogami
Presenetljivo je, da je med znamkami na vrhu pristal Lexus, z le 166 prijavljenimi težavami na 100 vozil. Medtem ko je japonska luksuzna znamka znova dokazala svojo zanesljivost, so se druge premijske znamke odrezale občutno slabše. Na samem dnu je pristal Audi, z 269 težavami, sledil mu je Volvo z 258 težavami na 100 vozil.
Presenetljiv je bil tudi razkorak med sestrskima znamkama Nissan in Infiniti. Medtem ko je Nissan zasedel drugo mesto z zgolj 169 prijavljenimi težavami, je Infiniti zdrsnil skoraj do dna, z 242 težavami. Pod povprečjem industrije so se znašli tudi Mazda (225 težav) in Volkswagen (prav tako 225 težav), kar je precej presenetljivo glede na njuno siceršnjo kakovostno podobo.
Elektronika, klimatske naprave ... in celo držala za pijačo
Pomembno je poudariti, da raziskava ne meri zgolj mehanskih ali električnih okvar, ampak vključuje tudi težave pri uporabniški izkušnji. Med bolj pogostimi pritožbami lastnikov so bile neintuitivne klimatske naprave na dotik ter neprilagojeni nosilci za pijačo, ki ne ustrezajo večini kozarcev ali plastenk. Tudi tovrstne »manjše« težave prispevajo k nižji oceni uporabniške izkušnje.
Poleg tega J.D. Power ugotavlja, da imajo plug-in hibridi v povprečju več težav kot električna vozila, prav tako povsem novi modeli običajno beležijo več otroških bolezni kot njihovi že preizkušeni predhodniki.
Audi priznava napake, a obljublja izboljšave
Glede na zgodovino rezultatov Audi ni popolnoma presenetil – med letoma 2020 in 2024 se je stalno uvrščal med zadnje, čeprav je običajno obstajala še ena znamka z več težavami (npr. Land Rover, Chrysler, Maserati). Letos pa ni imel "konkurence" na dnu.
Pri Audiju se zavedajo težav, predvsem na področju kakovosti notranjosti. Oscar da Silva Martins, vodja komunikacij za izdelek in tehnologijo, je v nedavnem intervjuju dejal: »V preteklosti smo zagotovo bili boljši, a verjamem, da se bomo znova dvignili na prejšnjo raven.«
Ostaja vprašanje, ali bo nova rešitev z enotnimi ročicami za upravljanje funkcij v modelu Q3 pripomogla k izboljšanju uporabniške izkušnje. A če bo želel Audi resnično prepričati svoje kupce, bo moral poseči globlje od zgolj sprememb v kabini.
Zanesljivost ostaja vrednota množičnih znamk
Čeprav se pogosto domneva, da višja cena pomeni višjo kakovost, rezultati te raziskave kažejo drugačno sliko. Zanesljivost še vedno pogosteje najdemo med množičnimi znamkami, kot so Nissan, Buick in Toyota, medtem ko so luksuzni proizvajalci pogosto preobremenjeni s kompleksnostjo, ki ne prinaša vedno koristi končnim uporabnikom.
Na koncu velja poudariti: čeprav gre le za prvi vtis ob nakupu vozila, lahko začetna kakovost pomembno vpliva na zadovoljstvo in zvestobo kupcev. Letos se je znova izkazalo, da to ni vedno povezano z logotipom na pokrovu motorja.