Kitajsko-ameriška avtomobilska "vojna" dobiva nove razsežnosti. Kje se zdaj lomijo kopja?

25. 9. 2024 | STA
Deli

Kitajska vlada je ob novi napovedi Američanov pošteno "skočila v zrak".

Kitajsko ministrstvo za trgovino odločno nasprotuje načrtom ameriškega ministrstva za trgovino, ki je v ponedeljek napovedalo prepoved prodaje avtomobilov, ki za povezljivost uporabljajo kitajsko ali rusko tehnologijo. Kot razlog je navedlo tveganja za nacionalno varnost. V Pekingu so prepričani, da za potezo ZDA ni nobene podlage.

Preberite še:

Elon Musk opozarja na nevarnost kitajskih znamk
Profimedia

"Poteza ZDA nima nobene dejanske podlage, krši načela tržnega gospodarstva in poštene konkurence ter predstavlja tipično protekcionistično dejanje," je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP danes dejal tiskovni predstavnik kitajskega ministrstva.

Kitajska je ZDA pozvala, naj prenehajo s prakso posploševanja nacionalne varnosti, nemudoma prekličejo s tem povezane omejitve in prenehajo z "nerazumnim zatiranjem" kitajskih podjetij.

"Kitajska bo sprejela potrebne ukrepe, s katerimi bo odločno zaščitila zakonite pravice in interese kitajskih podjetij," so dodali na ministrstvu.

Sneg in dež nad Slovenijo: spremljajte, kako se premikajo padavine
Kitajsko-ameriška avtomobilska "vojna" dobiva nove razsežnosti. Kje se zdaj lomijo kopja?
Xpeng

Ukrep ameriškega ministrstva se nanaša na strojno in programsko opremo, ki povezuje vozila z zunanjim svetom. Vlada ob tem ni navedla, na katere proizvajalce ali modele bo pravilo, ki je v 30-dnevni javni obravnavi, najverjetneje vplivalo.

Nova pravila pomenijo novo zaostrovanje v trgovinskih trenjih med ZDA in Kitajsko. ZDA so februarja napovedale preiskavo varnostnih tveganj, ki jih predstavlja kitajska tehnologija v avtomobilih, maja pa so napovedale visoko zvišanje carin na uvoz kitajskih električnih vozil in čipov, ki se nanaša na 18 milijard dolarjev kitajskega uvoza. Carine na električna vozila se bodo letos zvišale s 25 na 100 odstotkov, carine na čipe pa prihodnje leto s 25 na 50 odstotkov.

To so evropske cene za kitajski Leapmotor. So res toliko nižje od evropske konkurence?

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del