Konec kampiranja na levem pasu - ponekod lahko zaradi tega končamo celo v zaporu

12. 8. 2025 | Uredništvo
Konec kampiranja na levem pasu - ponekod lahko zaradi tega končamo celo v zaporu (foto: Žiga Živulovič jr./Bobo)
Žiga Živulovič jr./Bobo

Z Američani ni šale.

Levi pas na avtocesti je namenjen izključno prehitevanju, v praksi pa se pogosto srečamo z vozniki, ki ga po nepotrebnem zasedajo in upočasnjujejo promet. Ameriška zvezna država Louisiana se je odločila temu početju narediti konec z drastičnimi ukrepi – z novim zakonom, ki je začel veljati in predvideva celo zaporno kazen za voznike, ki cijazijo po levem pasu, tudi če vozijo le nekoliko pod omejitvijo hitrosti.

Od 1. avgusta zakon, znan kot SB 11, prinaša stroge sankcije. Za prvi prekršek vožnje po levem pasu pod omejitvijo hitrosti je kazen 150 dolarjev. Drugi prekršek bo voznike stal 250 dolarjev. Za najbolj vztrajne, ki bodo tretjič v enem letu zaloteni pri istem prekršku, je predpisana kazen 350 dolarjev ali, v najslabšem primeru, do 30 dni zapora. Tako bi lahko vozniki, ki na avtocesti povzročajo zastoje, končali za rešetkami.

Senator Jay Luneau, ki je predlagal zakon, je poudaril, da so počasni vozniki v levem pasu pogost pojav. "S tem se vsi srečujemo tedensko," je izjavil. Takšno vedenje ne le da jezi druge voznike, temveč povzroča tudi varnostna tveganja, saj jih sili v nevarna prehitevanja po desni strani. Vendar novi zakon nima le podpornikov – poslanec Mike Beyham mu nasprotuje z besedami: "Ne potrebujemo še enega razloga za ustavljanje ljudi in izrek prometnih kazni."

Stevard razkril 11 trikov za dobro počutje med letom

Poleg tega zakona voznike v Louisiani čakajo še druge spremembe. Uveden je zakon, po katerem so vozniki s pomanjkljivim zavarovanjem finančno odgovorni za škodo do 100.000 dolarjev, tudi če niso krivi za nesrečo. Cilj je spodbuditi vse, da imajo sklenjeno zavarovanje. Zaostrili so tudi kazni za pobeg s kraja nesreče, za kar je zdaj predpisana obvezna minimalna zaporna kazen.

Prav tako je bila dovoljena stopnja zatemnitve stekel zmanjšana iz 40 na 25 odstotkov, da bi se uskladila s sosednjimi državami. Na koncu pa so uvedli še popolno prepoved uporabe mobilnega telefona med vožnjo, razen če gre za napravo za prostoročno telefoniranje.

Strokovnjaki razkirvajo presenetljiv vzrok višje porabe pri električnih avtomobilih poleti