Jasno je, da bodo z novim predsednikom prišle tudi spremembe v ameriški avtomobilski industriji, a vpliv bo zagotovo močno čutiti tudi širše.
Vrnitev nekdanjega predsednika Donalda Trumpa v Belo hišo bi lahko povzročila obdobje negotovosti za avtomobilsko industrijo, še posebej glede predpisov o električnih vozilih, spodbud in trgovinskih ukrepov. Trump bi namreč lahko sprostil stroge zahteve in zmanjšal pritisk na proizvajalce, ki se trudijo slediti ambicioznemu časovnemu načrtu elektrifikacije, ki ga je uvedla administracija predsednika Bidna.
Poleg tega bo Trump imel podporo republikanskega senata, kar bi lahko dodatno vplivalo na njegovo politiko. Čeprav je še negotovo, ali bodo republikanci obdržali svojo minimalno večino v predstavniškem domu, bi Trump lahko uvedel ukrepe za omejevanje uvoza kitajskih vozil in avtomobilskih delov, da bi zaščitil domačo dobavno verigo.
Nova administracija bi lahko ciljala na odpravo Bidenovih davčnih spodbud, kar bi otežilo položaj proizvajalcev, ki so vložili veliko v nove električne pogone. Dodatne carine na uvožene komponente bi lahko dvignile cene vozil in oslabele povpraševanje.
Trumpova zmaga znova izpostavlja politične razlike, ki vplivajo na avtomobilsko industrijo, ki je sredi velike preobrazbe. Dolgotrajne razvojne časovnice avtomobilske industrije so težko združljive s hitro spreminjajočimi se političnimi smernicami, ki se pri različnih administracijah hitro zamenjajo – od polne podpore elektrifikaciji do morebitnega upočasnjevanja tega trenda. A njegovo prijateljevanje z ustanoviteljem Tesle Elonom Muskom in podpora slednjega v predsedniški kampanji bi lahko tudi to (do neke mere) obrnila na glavo.
Analitiki menijo, da bi Trumpova administracija lahko povzročila dodatne stroške proizvajalcem, ki poskušajo zmanjšati stroške, s svojo politiko glede trgovine in odnosov s Kitajsko, vključno z omejitvami za kitajsko tehnologijo povezanih vozil.
Trump je septembra obljubil ustanovitev odbora za učinkovitost vlade, ki naj bi ga vodil Elon Musk, Z njim namerava zmanjšati proračun za 2 milijardi dolarjev. Musk je ob tem izrazil željo, da bi poenotil zvezne standarde za avtonomna vozila, namesto da bi bili urejeni po posameznih zveznih državah.
»Morala bi obstajati zvezna odobritev za avtonomna vozila,« je dejal Musk med predstavitvijo rezultatov Tesle, katere delnice so po Trumpovi zmagi narasle za 15 odstotkov.
Glede na Trumpovo preteklo politiko je pričakovati, da bo njegova administracija zmanjšala regulativne zahteve, da bi razbremenila domače proizvajalce.
Trumpova administracija bi lahko tudi odložila regulative za lahka vozila, ki naj bi stopile v veljavo po modelskem letu 2028, in odstranila kalifornijsko izjemo za določanje standardov za emisije.
Trump bi lahko sprejel ukrepe, ki bi okrepili Bidenove visoke carine na kitajska električna vozila in omejitve za uvoz povezane tehnologije. Analitiki pričakujejo dodatne carine na baterijske komponente in silicij, kar bi povečalo stroške za ameriške proizvajalce.