Že letos povsem novi hibrid

Niro je prvi Kijin povsem namensko narejen hibridni avtomobil. Večine podatkov sicer še niso razkrili, a Kijini inženirji obljubljajo, da bo Niro v ozračje izpustil manj kot 90 gramov CO2 na kilometer in se ponašal tudi z najnižjo porabo goriva v svojem razredu.

Že letos povsem novi hibrid (foto: Kia) Kia
20. 12. 2015

Povsem nov je 1,6-litrski bencinski motor (ki je enak kot v Hyundaijevem Ioniqu). Sicer tako kot z izpusti tudi podatki o moči še niso dokončni, vseeno naj bi ponujal 105 'konj' in 147 njutonmetrov navora, dobrih 40 'konj' pa bo dodal še elektromotor. Za prestavljanje bo skrbel samodejni šeststopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko.

Niru so namenili povsem novo Kijino platformo, ki je rezultat Kiinega novega oblikovalskega jezika. Z željo, da bi prepričal z dinamičnim in športnim videzom, a hkrati ponujal praktičnost in prostornost manjših križancev. Za njegovo obliko so skupaj poskrbeli oblikovalci ameriškega in korejskega oblikovalskega centra. Kia Niro meri v dolžino 4,355, v višino pa 1,535 metra, v medosje pa 2,7 metra.

Niro bo opremljen s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi, med drugim bo samodejno zaviral v sili, opozarjal pred nenadzorovanim menjanjem voznega pasu, opozarjal na vozila v mrtvem kotu, tempomat bo znal slediti vozilu pred njim, vozniku pa bo na voljo tudi pomoč pri parkiranju. Korejci pravijo, da so z Nirom združili dva različna avtomobilska svetova in razreda - HEV (hibride) in SUV (križance) - ter posledično Nira poimenovali HUV oziroma Hybrid Utility Vehicle. Niro bo svetovno premiero doživel še letos, že pred koncem letošnjega leta pa se bo začela tudi serijska proizvodnja. Izdelovali ga bodo v Koreji.