Recesija prihaja kot val; začela se je na zahodu, in ko je skrajno vzhodni deli še morda niti dobro niso začutili, se prek velike luže že kažejo prvi znaki izboljšanja. V ZDA, na primer, se je prodaja avtomobilov letos v primerjavi z enakim lanskim obdobjem dvignila za okoli 13 odstotkov.
Zavrtelo se je tudi na tokratnem ženevskem avtomobilskem salonu. Že preprosto seštevanje vseh novosti daje vtis vnovičnega prebujanja avtomobilske industrije na tem delu sveta, poleg tega je kar nekaj novosti tiste sorte, ki nedvomno ne spadajo v ekonomsko razumen nakup. Kar pomeni, da industrija znova računa na zapravljanje denarja tudi na podlagi čustev ljudi.
Še izrazitejši občutek (rahlega) dvigovanja gospodarske moči je dobil kritičen obiskovalec tega salona. Z redkimi izjemami je bilo na razstavnih prostorih čutiti zmeren optimizem; razstavljavcev, pa tudi novinarjev, ki to področje bolj ali manj redno spremljajo.
V vsem tem je rahlo neopazno minevalo še nekaj: hibridi in elektromobili so se iz udarnih novosti prvič pokazali kot avtomobilski vsakdan. Niso več preglasili 'klasičnih' avtomobilskih novosti. Ni seveda rečeno, da je to postala praksa, in zagotovo bomo o njih slišali še veliko, saj so, kot rečeno, postali vsakdan; toda kot kaže, se je tehnika izkristalizirala v tolikšni meri, da prav dosti ugibanj ni več. Zdaj le še čakamo na ustrezne rešitve v obliki cenovno sprejemljivih vozil.
Vrtenje je torej tudi tokrat dobra novica. In na vrtenje prisega tudi Renault, ki je tokrat predstavil malega Winda, kupe-roadster na osnovi malega Twinga. Ja, načelno le novost kot vse druge, a je nam ljuba, ker avtomobilček izdelujejo v Novem mestu. Izdelek, delo domačih rok, v soju močnih žarometov v Ženevi – tudi to je lepa novica.
Fotoreportažo in 1. del videa si lahko ogledate v tej novici.
Besedilo: Vinko Kernc
Foto in kamera: Aleš Pavletič
Montaža: Rok Mele