Ženeva 2010: Lotus

Britansko podjetje, ki je sicer prepleteno z malezijskim kapitalom in lastništvom, je v Ženevi kazalo kup drobnih, a za lotusovce pomembnih novosti.

3. 4. 2010

Tu je dirkaška različica Evore z imenom Evora Cup, ki je sestavljena po pravilih skupine GT4. Dirkalnik, gre že za drugo dirkaško Evoro, tehta 1.250 kilogramov, njen štirilitrski agregat (drugače gre za 3, 5-litrski V6) zmore kar 400 'konjev' in 400 Nm navora. Menjalnik je šeststopenjski sekvenčni s prestavnima uhljema ob volanu. Aerodinamiko so izpilili pri italijanski Dallari, ceno za Evoro Cup (136 tisočakov) pa v Lotusovem računovodstvu.

Po dirkanju diši tudi prototip Evora Carbon Concept, razlog pa so seveda sestavni deli iz ogljikovih vlaken. Iz tega materiala so streha, difuzor, krilca in deli notranjosti. S pomočjo karbonske diete shujšana Evora pokaže na tehtnici 1.382 kilogramov. Motor ostaja 3, 5-litrski V6 z 280 'konji'.

Na Lotusovem razstavnem prostoru v Ženevi pa je dišalo tudi po ekologiji, saj se je kazala Evora Hybrid, natančneje imenovana Evora 414E Hybrid Concept. Kot nakaže ime, gre za konceptnega Lotusa s hibridnim pogonom. Zadnji kolesi poganjata dva elektromotorja, pri podaljševanju dometa pa sodeluje 1, 2-litrski bencinski motor.

Skupaj pogon postreže s 306 kilovati moči, njegova posebnost pa je zmožnost prenosa moči med zadnjimi kolesi. Baterije so litij-polimerske, brez pomoči bencinskega motorja pa naj bi zagotavljale do 56-kilometrski domet. Z vsemi energijskimi sredstvi (enkratno polnjenje) je mogoče, da Evora 414E Hybrid Concept doseže do 483 kilometrov. Njene baterije je mogoče polniti prek domače električne vtičnice.

Med glavnimi magneti ljubiteljev klasičnih britanskih lahkih športnikov je bil v Ženevi zagotovo novi Elise tretje generacije. Malček ima nov vstopni motor in optimizirano aerodinamiko. Pod motornim pokrovom je v osnovni različici 1, 6-litrski 100-kilovatni stroj zamenjal 1, 8-litrskega.

Novinec v najmočnejši izvedbi, ki je oplemenitena s kompresorjem, na zadnji kolesi pošlje do 220 'konjev' moči. Namesto pet- je zdaj vgrajen šeststopenjski menjalnik. Optično je novi Elise bližje Evori, s ceno dobrih 36 tisočakov pa je precej ugodnejši.