Ženeva 2012: Čudoviti svet konceptov (2. del)

21. 3. 2012
Deli

Nadaljevanje prvega dela.

Ženeva 2012: Čudoviti svet konceptov (1. del)

besedilo: Vinko Kernc, foto: Saša Kapetanovič, Vinko Kernc

Rinspeed Dock+Go je preprosta, a do neke mere genialna ideja. Mali mestni elektromobili, ki jim pogosto očitamo premajhen domet (pa tudi prostornost), lahko postanejo precej uporabnejši z rešitvijo Dock+Go. Rinspeed je rešitev sicer predstavil na Smartu, a zatrjujejo, da lahko enako napravijo za vsak mali mestni e-mobil. Kot pove že ime, gre za preprost priklop in takojšnjo možnost uporabe dodatka – zadka, v katerem je dvoje: različne izvedbe nadgradnje (toplotno izoliran prostor denimo za prevoz pic, glasbeni studio kot v konkretnem primeru ali preprosto le dodaten prtljažnik) in dodatna zaloga energije.

Ta pa je lahko različna – od baterij do sistema za podaljšanje dometa, ki pa je spet lahko v obliki bencinskega motorja ali gorivnih celic. Kakor bi pač naročnik želel. Rinspeed je seveda salonski primerek opremil tudi s čednimi dodatki.

Sbarro Flopper III je videti kot mešanica med dirkalnikom formule 1 in lovskim vojaškim letalom, nastal pa je v sodelovanju z enim od vodilnih svetovnih dobaviteljev avtomobilske industrije, podjetjem Delphi. Poleg jasno nakazanih dirkaških lastnosti, namenjenih tudi uživanju takšnih, ki bi dirkanje sicer okusili, a s sovoznikovega sedeža (Flopper III ima poleg voznikovega še dva sedeža), so se s pomočjo Delphija osredotočili tudi na nov pristop k informacijsko-zabavnemu sistemu ('infotainment').

Flopper III oziroma F1for3 zmore sprejemati televizijski signal in internet ter ga posredovati ustreznim napravam sopotnikov, ena od posebnosti tega sistema pa je tudi sprejem signala tam, kjer je ta zelo slab. Flopperja III so predstavili v dveh različicah, eni nekoliko bolj dirkaški, drugi malce bolj civilni.

Sbarro Espera IntenCity je električni avtomobil, ki je izdelek Sbarrove šole izdelave konceptov Espera. V letu dni so študentje izdelali oblikovno vpadljiv trised s sedeži Recaro ter vrati, ki se odpirajo naprej navzgor. Bistvo je seveda pogonska tehnika: trifazni asinhronski elektromotor zmore 100 kilovatov, elektrika pa je pospravljena v 96 celicah litij-fosfatnih baterij in zadošča za 180 kilometrov vožnje. Avtomobil ima cevni okvir in tehta 980 kilogramov, pri njem pa velja še enkrat opozoriti, da je tehnično in oblikovno izjemno korekten izdelek delo študentov. Z dokaj omejenimi sredstvi, seveda.



Marussia B2 je delo ruske delavnice, ki obstaja od leta 2007, kljub temu pa ji kaže priznati svojevrsten pristop k dizajnu avtomobila. B1 je bil prvi ruski superšportnik, B2 pa je njegov naslednik. Motor V6 je postavljen sredinsko in zmore 235 kilovatov (320 'konj') ter 380 njutonmetrov iz 3,6 litra prostornine, pogon je seveda zadnji, karoserija pa je postavljena na prostorski okvir. Za B2 obljubljajo evropske kakovostne standarde, brezkompromisen značaj, prestiž in moč. Zadevo bodo celo prodajali, izbirati bo mogoče med petimi zunanjimi barvami. Sicer pa so Rusi precej skromni s podatki, kot kaže, bo B2 na voljo tudi z različnimi Cosworthovimi motorji.



Seat Toledo je neke vrste priznanje, da je bil zadnji poskus drugačnega pogleda na največjega Seata zgrešen, saj se očitno vračajo h klasični zasnovi. Je pa spet treba priznati, da je tale koncept, ki je morda celo prototip, saj lahko serijski izdelek po napovedih pričakujemo že letos. Čeprav gre na videz za limuzino, ima ta petero vrat (torej tudi vrata na zadku!), pa tudi sodobne, kupejevske poteze in nekaj podobnosti s Škodino Octavio. Prototip je dolg 4,48 metra in sloni na 2,6 metra dolgem medosju, kar pomeni, da gre tudi tokrat za 'Golfovo' osnovo.



Smart For-Us je zanimiv koncept tega vozilca v obliki uporabnega pickupa z električnim pogonom. Njegov motor zmore 55 kilovatov in je enak kot v serijskih elektro Smartih. Ampak For-Us je moral, da bi postal uporaben pickup, zrasti in takšen v dolžino meri dobre tri metre in pol. Pri tem je njegovo medosje zraslo za 0,6 metra, za 100 milimetrov sta se razširila koloteka, trebuh pa je za 50 milimetrov bolj oddaljen od tal kot pri klasičnih Smartih. Da bi potrdil resno namero ničnih izpustov, je imel For-Us naložene električne bicikle, katerih baterije se med prevozom polnijo. 'Tovorni' del na zadku je električno pomičen za lažje nakladanje in razkladanje.



Ssangyong XIV-2 je videti, kot bi hotel ukrasti Nissanove kupce, saj v marsičem spominja na Juka. Pa vendar gre le za koncept, ki je poleg vsega še kabriolet. Znaki v imenu označujejo 'eXciting user Interface Vehicle 2', se pravi vznemirljiva reč druge generacije (prvo smo videli v Frankfurtu lani jeseni), Korejci pa povsem resno napovedujejo iz tega koncepta razvit serijski izdelek v različnih karoserijskih izvedbah: kot klasični tri- in petvratni kombi, kot kupe in celo s podaljšano medosno razdaljo. V njem naj bi bila 1,6-litrska bencinski ali dizelski stroj s 125 oziroma 130 kilovati ter šeststopenjski ročni ali samodejni menjalnik. XIV-2 je dolg skoraj 4,2 metra in tehta okoli tono dvesto kilogramov.



Suzuki G70 je koncept, ki je na lanskem salonu v Tokiu nastopal kot Regina. Številka v imenu izhaja iz težnje po čim manjšem onesnaževanju okolja, saj naj bi G70 izpustil le 70 gramov ogljikovega dioksida na kilometer vožnje. Poganja ga 800-kubični turbomotor z neposrednim vbrizgom, tehta le 730 kilogramov (100 kilogramov manj kot Alto), količnik upora zraka naj bi bil za 10 odstotkov manjši kot pri malih serijskih Suzukijih (Alto), vse skupaj pa, vključno s tehniko Auto Stop Start, vpliva na končni rezultat o izpustu.

Tata Megapixel ni fotografski aparat te indijske znamke, ampak je koncept novega globalnega mestnega avtomobila. Pogon je električni s povečanim dosegom, ki zagotavlja le 22 gramov ogljikovega dioksida na kilometer in 900 kilometrov vožnje. Elektromotorji so štirje neposredno ob kolesih z 10 kilovati in kar 500 njutonmetri vsak, baterije so litij-ion-fosfatne (13 kilovatnih ur), podaljšan domet pa zagotavlja 22-kilovatni, 325-kubični bencinski enovaljnik. To 3,5 metra dolgo vozilce z drsno odpirajočimi se vrati ter obračalnim krogom le 5,6 metra (!) ima električnega dometa 87 kilometrov, njegova največja hitrost pa je 110 kilometrov na uro.

Najzanimivejše je polnjenje, ki je lahko induktivno (torej brez kabla!) ali klasično hitro s kablom, kjer se v pol ure napolni na 80 odstotkov kapacitete baterij!

Touring Superleggera Disco Volante 2012 sicer z imenom neposredno ne oznanja, je pa, še preden jo vidite, vsakemu poznavalcu jasno, da gre za reinkarnacijo legendarne Alfe Disco Volante izpred 60 let. Gre za v čudovito karoserijo odeti dvosedežni kupe s spredaj sredinsko postavljenim motorjem ter zadnjim pogonom. Verjeli ali ne, načrtujejo mini serijsko izdelavo, bolj ali manj za bogate ljubitelje in zbiralce.

Platforma je vzeta iz modela Alfa Romeo 8C, skupaj s 336-kilovatnim (450-'konjskim') V8. O ceni ne govorijo, saj gre pravzaprav za ročno predelavo modela 8C, ki ga mora seveda naročnik pripeljati. Toda pravijo, da bo dosegel ta leteči krožnik okoli 290 kilometrov na uro, prvih 100 pa dosegel po 4,2 sekunde.

Toyota FT-Bh je koncept malo manj kot štiri metre dolgega družinskega avtomobila (torej razred Yaris) ultralahke zasnove, saj tehta le 786 kilogramov. Poleg tega ima izjemen količnik upora zraka (le 0,235) in hibridni pogon. Takšna zasnova naj bi omogočila porabo goriva le 2,1 litra na 100 kilometrov. Tehnično gre za izboljšave na vseh elementih, od karoserije do pogona: manjše mase sestavnih delov, manjši upori (kotalni, aerodinamični – zadnji je v tem razredu povprečno 0,29), varčnejši pogonski sklop ..., kar na koncu sestavi omenjene značilnosti, ki malce mejijo že na znanstveno fantastiko. A pri Toyoti mislijo povem resno.



Toyota NS4 je zelo verjetna napoved nove generacije Priusa, saj gre za 4,65 metra dolgi, za Toyota dokaj drzno oblikovani avtomobil s hibridnim pogonom nove generacije. Sloni na novi tehnični platformi, prinaša pa tudi nove tehnologije v potniškem prostoru ter nove varnostne tehnologije. NS4 je videti kot pravi prototip, torej kot prvi iz serije, kar pomeni, da ga morda lahko že kmalu pričakujemo kot serijski model.



Toyota Diji je koncept, ki se zdi kot socialno omrežje na kolesih, saj zna prikazati sporočila tako v notranjosti kot na svoji zunanjosti! Celotna karoserija namreč lahko služi kot prikazovalnik sporočil, poleg tega se zna Diji povezati tudi z bližnjimi avtomobili ter njihovo infrastrukturo, če imajo enako tehnologijo. Na prvi pogled se sicer zdi takšna reč nebodigatreba, vendar je tudi res, da bi marsikdo v kakšnem trenutku vozniku sosednjega vozila rad kaj (lepega ali grdega) povedal. Torej ...

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?