Ženeva 2013: Italdesign Parcour - križanec z namenom

Letos bo Italdesign proslavljal že svojo 45. obletnico. Ustanovil ga je eden največjih,
 če ne že kar največji italijanski oblikovalec, Giorgetto Giugiaro.

10. 3. 2013

Še vedno je njegov veliki vodja, a kot skrben gospodar tistega, kar je ustvaril, je za podjetje našel najboljšo rešitev. Italdesign Giugiaro je že nekaj več kot dve leti (od avgusta 2010) v večinski lasti Audijeve hčerinske družbe Lamborghini. Za letošnjo ženevsko avtomobilsko razstavo so pripravili prvi avtomobil, pri katerem so uporabili tudi nekatere dele iz Lamborghinijeve tehnične zakladnice.

Nastala je študija Parcour, neverjeten športni križanec s kar štirimi načini delovanja. A najprej nekaj o imenu: način gibanja s francoskim imenom parkour so pred približno 20 leti uveljavili Raymond in David Belle ter Sébastien Foucan, precej pozornosti javnosti pa je pridobil v videoigricah in akcijskih filmih (eden prvih je bil 007 Casino Royale). Sedanji šef Italdesigna Fabrizio Giugiaro (Giorgettov sin) razloge za povezavo imena nove študije in omenjenega načina treninga pojasnjuje takole: »Parkour so si zamislili kot nov življenjski slog in doživljanje velemestnega okolja na povsem nov in ustvarjalen način. Zanesenjaki, ki sodelujejo, morajo svoje telo prilagoditi okolju, v katerem se kar najbolj učinkovito gibljejo. Z oznako učinkovito mislim preprosto, hitro in varno, točno to pa so tudi najpomembnejše značilnosti našega novega avtomobila!«
Voznik se v študiji Italdesign Parcour s preprosto izbiro načina vožnje (z gumbom na armaturni plošči) odloča, kako avtomobil prilagoditi okolju, v katerem se vozi. Z različnimi prilagoditvami je Parcour primeren za udobno vožnjo po običajnih cestah, po terenu, po snegu in ne nazadnje po dirkalni stezi. Elektronski sistem vedno znova prilagodi način vožnje, predvsem z višino oddaljenosti dna avtomobila od tal (možnost dviganja ali spuščanja obsega razdaljo 12 cm!).

Parcour je postavljen na povsem na novo skonstruirano podvozje, uporablja pa desetvaljni 5,2-litrski Lamborghinijev motor. Seveda je tudi štirikolesni pogon istega izdelovalca. Pospešek od mirovanja do hitrosti 100 km na uro je zgolj 3,6 sekunde. V karoseriji, ki ima videz klasičnega GT-ja, pa je prostora zgolj za dva potnika. Prepričljiv videz seveda dopolnjujejo tudi primerno velika kolesa, posebej za to priložnost je izdelovalec Vredestein izdelal gume za 21-palčne kolesne obroče. Karoserija iz sodobnih lahkih snovi, aluminija in ogljikovih vlaken je skonstruira- na po potrebah aerodinamike, zanimiv pa je okvir vetrobranskega stekla s stebričkom A, ki ima dodatne aerodinamične lastnosti. Zadnji stebriček je prav tako iz ogljikovih vlaken in narejen kot zaščitni okvir, ki zagotavlja primerno varnost med prevračanjem. Italdesign je predvidel dve različici, kupe ima dvoje vrat, ki so utečajena v strehi in se seveda dvigajo podobno kot pri slavnem Mercedesu 300SL (Gullwing). Po svoje še zanimivejši se zdi roadster.

Čeprav je povsem razumljivo, da Parcour ne bo nikoli prenesen v svet resničnih avtomobilov, pa je Italdesign Parcour hkrati tudi napoved, v katero smer bi se pri Lamborghiniju lahko razvijala nova oblikovalska linija. (TP)