Nova Škoda Kamiq naj bi po pričakovanjih očarala tudi veliko slovenskih kupcev. To je že tretji SUV češkega proizvajalca, ki sledi uspešnima Kodiaqu in Karoqu.
Škoda Kamiq je novi SUV v tako imenovanem segmentu mestnih križancev. Oblikovalske smernice novinca so že znane po zaslugi večjih bratov. Kamiq je zasnovan na platformi MQB, z dolžino 4241 mm pa ponuja za Škodo zdaj že značilno prostorno notranjost. Kupcem bodo na voljo tudi sodobni asistenčni sistemi, najnovejši infozabavni sistem ter številne možnosti za povezljivost.
Za pogon Škodinega kompaktnega križanca bo skrbelo pet različnih pogonskih agregatov, prav vsi pa bodo prisilno polnjeni s turbino ter opremljeni s tehnologijo Start/Stop. Vstopni model bo opremljen z litrskim trivaljnikom z močjo 75 kilovatov oziroma 95 'konjev', ki bo v navezi z ročnim petstopenjskim menjalnikom ponujal do 175 njutonmetrov navora. Na voljo bodo še litrski trivaljnik s 85 kilovati moči in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ter opcijskim sedemstopenjskim DSG. Vrh ponudbe bo za zdaj predstavljal 1,5-litrski bencinski štirivaljnik s 110 kilovati ali 150 'konji' največje moči, ki bo po potrebi znal izklapljati delovanje dveh valjev ter tako varčevati pri porabi.
Na voljo bosta še dizelski 1,6-litrski štirivaljnik TDI s 85 kilovati ali 115 'konji' ter 250 njutonmetri navora in najnovejša pridobitev, litrski motor G-TEC, ki ga še posebej odlikuje učinkovitost in varčnost. Trivaljnik zmore 66 kilovatov ali 90 'konjev' in razvije 145 njutonmetrov navora, žene pa ga plin CNG, kar pomeni manj izpustov v primerjavi z drugimi energenti. Na voljo bo le s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.
Škoda Kamiq bo, ne glede na nekoliko večjo oddaljenost karoserije od tal, gnana le po zaslugi sprednjega kolesnega para, saj to zagotavlja ugodnejšo porabo goriva, po dosedanjih izkušnjah pa vozila tega segmenta tako in tako le redko zapustijo asfaltne površine, kjer štirikolesni pogon resnično pride do izraza.
V družbo novega mestnega SUV je Škoda v Ženevi postavila še koncept Vision iV, ki predstavlja novi korak na področju e-mobilnosti. Gre za povsem električno gnani križanec kupejevske oblike s štirikolesnim pogonom in močjo 225 kilovatov ali 306 'konjev'. Pri Škodi obljubljajo največji doseg približno 500 km, gre pa za prvo Škodino vozilo na novi platformi MEB.
Vision iV v dolžino meri 4665 mm, visok pa je 1613 mm, vendar po zaslugi dinamičnih linij deluje precej športno. Kljub temu se zdi, da bo notranjost serijske različice zelo prostorna. Nekaj je tudi tehnoloških zanimivosti, kot je denimo odsotnost vratnih kljuk, saj se vrata odpirajo samodejno z dotikom. Prav tako so klasična vzvratna ogledala nadomestile 180-stopinjske kamere, ki sliko projicirajo v notranje vzvratno ogledalo.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?