Ženevski salon: Pločevinaste cvetlice

28. 2. 2007
Deli

Pred koledarsko pomladjo po klasičnem receptu avtomobilskih salonov pride Ženeva. Letos (8. – 18.3.) že 244 razstavljavcev bo imelo na neto površini 76.617 kvadratnih metrov kaj pokazati. Glavni magneti bodo novi Ford Mondeo, kupejevski Audi A5, Citroën C-Crosser, Peugeot 4007 . . Pločevina za vse okuse!

Prvič se bo Evropi pokazal Aston Martin V8 Vantage Roadster. Brezstrešna različica Vantagea združuje luksuz in moč. 385 'konjev' močan osemvaljnik gibne prostornine 4, 3 litra s karoserijo in z mehaniko, ki ga poganja, stane več kot 120.000 evrov.

Težko pričakovana ženevska novost je novi Audi A5. Kupejevski Ingolstadčan, za tiste, ki jim je TT premajhen, A6 pa prevelik in preokoren ter premalo dinamičen. Naročila bodo sprejemali že s šestim marcem, prve pa bodo dobavili junija. Na novega A5 je nakazala že študija Nuvolari iz leta 2003. A5 meri v dolžino 4, 63 metra, prostora ima za štiri potnike, v prtljažniku pa je lahko velik do 455 litrov. Za vozno dinamiko skrbijo motorji FSI in TDI z močmi od 125 do 195 kilovatov.

Vrhunec 'civilne' bencinske ponudbe je 3, 2-litrski FSI s 195 kilovati (265 KM) in 330 Nm od 3.000 do 5.000 vrtljajev na minuto. Končno hitrost so omejili na 250 kilometrov na uro, pri pospešku pa se hvalijo s številko 6, 1 sekunde. Objavili so tudi, da bo najmočnejši (in najdražji) S5 osemvaljnik z močjo 260 kilovatov (354 KM) in 440 Nm. Pospešek 5, 1 sekunde od 0 do 100 kilometrov na uro in stalni štirikolesni pogon Quattro.

Krompirjeva solata, ki je obnorela splet. Popolnoma drugačna, kot smo je vajeni

Bavarci bodo pokazali serijo 3 kabriolet, prvi kupe-kabriolet s trdo pomično streho. Kazala se bo tudi prenovljena srenja preostalih modelov, od Petice do Enice, ki je po novem kupcem na voljo tudi kot tri- in petvratni model. S štirimi ali petimi sedali! Ženeva bo tako prvi stik bodočih kupcev (ali 'firbcev') s prenovljenimi BMW-ji. Ženevo bo BMW izkoristil tudi za najavo modela M3 v študijski preobleki. Kakšen bo pravi M3, pa lahko preberete v tej številki Avto magazina med novicami.

Pri Chevroletu bodo na ženevskih tleh poskušali narediti vtis z ameriškim posebnežem HHR. Ta združuje prilagodljivo zunanjost in notranjost, navdih zanj pa so oblikovalci poiskali na kolesju Chevroleta Suburbana iz davnega leta 1949. HHR je prepoznaven zaradi svojih velikih, koničastih blatnikov in izpostav­ljene mreže motorja. Pravijo, da mu ni treba gledati pod motorni pokrov za vsako ceno, saj je tam ali 2, 2-litrski stroj s 149 'konji' ali pa 2, 4-litrska enota s 175 'konji'. Če razmišljate, kako biti z izbrano pločevino poseben, je HHR kar pravšnja stvar.

Francoski Citroën bo na jugozahodu Švice predstavil pravega naslednika Xsare Picassa, C4 Picassa s petimi sedeži. Mi smo ga že vozili (beri ta AM! ), obiskovalci Ženeve pa ga bodo lahko tipali. V Ženevi bo tudi novi C-Crosser, bratranec Mitsubishijevega Outlanderja in Peugeota 4007 ter igralec v avtomobilskem razredu, v katerem Citroën še ni tiskal katalogov. Zdaj jih bo.

Koncept Demon bo nakazoval, kaj imajo v mislih snovalci ameriškega dela koncerna Daimler-Chrysler. Prednji del roadsterja Demon gre zlahka povezati z ikono – Viperjem, ciljni kupci (če bo koncept kdaj serijski) pa bodo tisti, ki sicer varčujejo za Mazdo MX-5 in podobne. Demon ima 2, 4-litrski štirivaljnik s 172 'konji' in pogon na zadnji kolesi. Hitrost 100 kilometrov na uro naj bi z mesta dosegel v manj kot šestih sekundah. Govori se, da bo leta 2008 doživel serijski krst.

Bravo bo glavni (Fiatov) magnet letošnje Ženeve. Novi up, ki bo nasledil Stila, se po­imensko zgleduje po 'dedku' Bravu I, oblikovno pa po Grande Puntu, čeprav ga niso risali isti prsti. Bodoči kupci Brava II se bodo v Ženevi lahko podrobneje pozanimali o Bravovih novostih, vključno z novimi motorji T-Jet. Fiat napoveduje tudi vstajenje Abartha. Feniks bo iz pepela vstal prav v Ženevi.

Lani, točno v Ženevi, je Ford predstavil konceptno različico novega Mondea. Letos bo ob Ženevskem jezeru modri oval parkiral kar vso družino novega, serijskega Mondea. Limuzino, kombilimuzino in kombi, v katerega bo šlo vse do 1.745 litrov krame. Na zadku so luči podobne tistim pri S-Maxu. Poleg zunanjosti je nova tudi notranja podoba. Motorji zmorejo od 100 (TDCi) do 220 'konjev', kolikor jih da od sebe petvaljnik bencinskega porekla. Hvalijo vmesnik HMI (Human Machine Interface), prilagodljiv tempomat, merilnik tlaka v gumah in druge novosti.

Mondeo je prvi serijski Ford z vgrajenim posebnim sistemom, ki pri točenju goriva preprečuje, da bi natočili napačno 'sorto'. Fordovci pravijo, da so novemu Mondeu izboljšali vzmetenje, mu razširili koloteke in prenovili še njegov krmilni mehanizem. Na ogled bo tudi prenovljeni Ford C-Max.

Glavna novost Honde bo v nemškem Offenbachu zrisani koncept Small Hybrid Sports Concept, hibridni športnik, ki ne 'popije' vsega goriva, ki ga 'vidi'.

Na ženevskem avtosalonu bo Hyundai premierno predstavil svoje novo vozilo Golfovega razreda, ki smo ga že videli v obliki konceptnega Arnejsa. Novi Hyundai bo sicer manj drzno oblikovan kot koncept, a bo vseeno zelo pomemben model za tega korejskega proizvajalca. Izdelan je bil z mislimi na evropske kupce, tesno pa je povezan tudi s Kio Cee´d. Z novincem, ki bo nosil ime i30, bo Hyundai v Ženevi predstavil tudi novo strategijo poimenovanja svojih vozil. Naslednja novost, ki jo bo Hyundai predstavil v Ženevi, je konceptni SUV-crossover, ki je izdelan v sodelovanju s podjetnem GE Plastics.

Poslovni rezultati britanskega Jaguarja že dolgo časa niso bleščeči. Rešilna bilka prodaje bi utegnil biti S-Typov naslednik XF, ki so ga v Detroitu razkazovali s konceptnim C v imenu. C-XF bo na ogled tudi v Ženevi, pri Jagu pa bodo še posebej veseli oglednikov, ki bi ga, serijskega, zelo radi videli v svoji garaži. In bili zanj pripravljeni plačati. Sicer si lahko obliznete prst in odprete prejšnjo številko Avto magazina na strani 12 – tam smo razkrili prihodnost novega XF-a.

Korejska Kia, ki je pred tedni začela prodajati novega Cee´da tudi v naših krajih, bo v Švici kazala dva posebneža. Prvi, kombijevski Cee´d bo s svojo dolžino 4, 5 metra in 534-litrskim prtljaž­nikom kupcem na voljo že čez nekaj mesecev, drugi, konceptni kabriolet Ex_cee’d cabrio pa nakazuje, kakšen bo (približno) v Evropi še nikoli videni Kijin kabriolet. Ex_cee’d cabrio je delo novega Kijinega oblikovalskega šefa Petra Schreyerja, osnovan pa je na trivratnem Cee’du. Posebnost Kijinega kabrioleta ni trda pomična streha, ampak platno, s katerim je poskušal biti Schreyer bolj romantičen.

Okoli Lexusa bo letos v Ženevi zbranih tudi precej predelovalcev in občudovalcev (in kupcev) zmogljivih limuzin. Razlog? Novi Lexus IS-F s 400 'konji', ki jih zmore petlitrski V8. Od 0 do 100 kilometrov na uro se požene v pičlih petih sekundah. Za pogon sta zadolženi zadnji kolesi, pri pretikanju ima glavno besedo osemstopenjski samodejni menjalnik, vse skupaj pa je začinjeno še s športnim videzom in z 19-palčnimi platišči.

Maserati bo s povsem novim GranTurismom dvignil pojmovanje sloga na povsem novo raven. Ženevski debi novega italijanskega kupeja 2+2 bo v Švico zvabil marsikaterega ljubitelja znamke Maserati. Naj slike o obliki povedo več kot tisoč besed. GT je dolg pet metrov in pol, pod motornim pokrovom pa ima Ferrarijev 4, 2-litrski V8 z močjo 405 'konjev'. Menjalnik je prispeval ZF, ta pa v nasprotju s Quattroportom ni več nameščen k zadnji osi, ampak v prednji del. Od tod tudi idealno razdeljena masa: 49 odstotkov na prednjo in 51 odstotkov na zadnjo os.

Končno, bi lahko rekli. Mazda bo v Ženevi predstavila popolnoma novo Dvojko. Petvratna kombilimuzina meri v dolžino 3, 88 metra, v višino 1, 475 in v širino 1, 695 metra. V primerjavi s predhodnico je manj škatlasto oblikovana. Prtljažnik sprejme v osnovi 250 litrov. Osnovni motor bo 1, 3-litrski bencinski s 75 'konji'. Sledila bo različica s 84 'konji'. Najmočnejši v ponudbi bo 1, 5-litrski bencinski motor s 103 'konji', kmalu pa naj bi ponudili še 1, 4-litrski turbodizel. Menjalniki bodo petstopenjski ročni.

Ob Mazdi2 bo stal koncept Hakaze, ki je novi v vrsti študij kolekcije Nagare. Aerodinamično oblikovani koncept se razprostira na dolžini 4, 42 metra, stoji na 20-palčnih kolesih in lahko prepelje štiri osebe. Poganja ga 2, 3-litrski bencinski motor.

Novi Mercedes-Benz razreda C (AM03-2007) je poseben tudi zaradi drugače zasnovane prednje maske glede na paket opreme. Tehnika se vozi v koraku s časom, tako kot motorji, ki jih je trenutno v paleti kar osem.

Po Cooperjih imajo v Minijevi družini še dva nova člana s starim imenom. Mini D ima znova turbodizelski motor, ki tokrat premore 110 'konj', po tovarniških podatkih pa naj bi bila njegova poraba le 4, 4 litra na 100 prevoženih kilometrov. Cenejši od turbodizla bo bencinski vstopni model z imenom One z močjo 95 'konjev', kar je pet več kot pri predhodniku.

Nissan napoveduje predstavitev prenovljenega 350Z, ki so mu povečali moč 3, 5-litrskega šestvaljnika na 313 'konj' pri 6.800 vrtljajih na minuto ter na 358 Nm pri 4.800 vrtljajih na minuto. Novosti so še pokrov motorja ter barve notranjosti in zunanjosti. Prava Nissanova novost v Ženevi pa naj bi bil novi X-Trail.

General Motors napoveduje med drugimi modeli tudi koncept, ki ga pred salonom niso hoteli niti pokazati. Je pa že znano, da bo Opel na parket pripeljal najzmogljivejšo serijsko Corso vseh časov. Nova Corsa OPC ima 1, 6-litrski motor, ki mu pri nabiranju moči (192 'konjev') pomaga turbopuhalo. Videz? Presodite sami, a v Ženevi ga bo zagotovo zelo hvalili, še zlasti ljubitelji športnih linij.

Da, v Ženevi bo tudi novi P207 CC, a ker o njem poročamo prav v tej številki Avto magazina, vas tu ogrevamo za druge Peugeotove ženevske zvezde. Prva bo 207 GTi THP 175. Dvestosedmica za zahtevne. 175 'konjev' 1, 6-litrskega prisilno polnjenega motorja, ki že pri 1.600 vrtljajih streže 240 Nm navora. Kar zadeva 207, bo Ženeva z gostoljubjem konceptu 207 SW Outdoor nakazala, kako bo videti nova kombijevska izvedba Dvestosedmice, ki bo nasledila 206 SW. Govori se tudi o štirikolesno gnani Dvestosedmici . .

Kupci prestižnejših Peugeotov, ki ostajajo zvesti znamki, že z nestrpnostjo pričakujejo dan, ko bodo lahko prvič sedli v povsem novega SUV-a 4007. Prve slike so v svetu že nekaj časa, v Ženevi pa bo 4007 prvič na ogled tudi v živo – z 2, 2-litrskim PSA-jevim motorjem HDi in s pogonom daljnega bratranca Mitsubishijevega Outlanderja.

V Bologni so v kotu Porschejevega razstavnega prostora kazali zdaj že ostarelega Cayenna, v Ženevi pa bo prvič viden prenovljeni SUV iz Stuttgarta. Mi smo ga že vozili (AM03-2007).

Scénic Conquest je bil zasnovan z željo, da lastnikom dodatno popestri uživanje v prostem času, prvič pa bo na ogled v Ženevi. Robustna oblika prednjega in zadnjega dela spominja na terenski avto, ta vtis pa dopolnjujejo povečan odmik od tal in okrepljene obese, saj je podvozje prirejeno za vse vrste cestišč. Scénic Conquest bo, odvisno od trga, na voljo z dvema bencinskima (1.6 16V s 110 'konji' in 2.0 16V s 135 'konji') in dvema dizelskima motorjema zadnjega rodu (1.5 dCi s 105 'konji' in 1.9 dCi s 130 'konji'). Zelo bogata serijska oprema med drugim vključuje tudi sistem pomoči pri parkiranju zadaj, lita platišča in vzdolžna strešna nosilca.

V Sloveniji bo Scénic Conquest na voljo z vsemi štirimi motorji predvidoma od junija letos. Ob njem bo stala v Ženevi še kopica Renaultovih vozil, od Clia Renault F1 Team R27 do Megana Renault Sport dCi z zmogljivim motorjem 2.0 dCi z močjo 175 'konjev' in ročnim šeststopenjskim menjalnikom. Sport dCi ima enako privlačne vozne lastnosti kot najboljše športne limuzine z bencinskimi motorji, obenem pa se pohvali z izjemno gospodarno porabo goriva – 6, 5 litra na 100 kilometrov v kombiniranem normnem ciklu. Podvozje ima enaki premi kot Mégane Renault Sport.

Rolls-Royce ni velikoserijski avtomobilski proizvajalec, zato na salonih ne nastopa vedno z novostmi. Ženeva bo izjema, na salonu pa novi Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe, ki so ga sicer pokazali že v Detroitu. Amerika je pač še vedno največji trg za tovrstne palače na kolesih.

Švedski Saab bo na letošnjem prvem velikem evropskem avtomobilskem salonu razkazoval mišice s konceptnim modelom 9-5 Sport Combi BioPower. Turbomotor, skozi katerega gre lahko tudi etanol, zmore kar 300 'konjev' in 400 Nm navora. Dvolitrski motor ta koncept požene od 0 do 100 kilometrov na uro v le 6, 6 sekunde. S prtljago vred!

Preden dokončno zapelje tudi na slovenske ceste, si boste na ženevskem avtomobilskem salonu lahko ogledali tudi novo Fabio, ki smo jo pri Avto magazinu že vozili (AM03-2007). Zaradi oblike novinke se že krešejo mnenja, ne pa zaradi tehnike: motorji od 60 do 105 'konjev' in prostornost, ki je bodo vesele predvsem družine.

Kako se vozi novi Smart Fortwo, lahko preberete v tej številki Avto magazina. V Ženevi bo poleg 'civilne' različice razstavljena tudi najmočnejša, Brabusova. V primerjavi z drugimi različicami je znižana (kupe in kabrio) za 15 milimetrov, ima 97 'konjev' in razširjene blat­nike, športni zaključek izpušnega sistema ter nabrušeno zunanjo podobo, ki bo všeč ljubiteljem športnih malčkov.

Subarujevci bodo v Ženevi najavili pohod v vode dizelskih motorjev. Napovedujejo turbodizelski bokserski motor, ob Ženevskem jezeru pa bodo razlagali, kako so se pri snovanju znebili vibracij in hrupnosti.

Naše napovedi, da bo Suzuki po kombilimuzinskem SX4 predstavil tudi njegovo limuzinsko različico, bodo v Ženevi pločevina postale. Pred prednjo šipo bo za pogon skrbel 1, 6-litrski bencinski motor moči 79 kilovatov. Limuzino SX4 bodo izdelovali na Japonskem, v prodajo pa se bo zapeljal konec leta. Ob klasični limuzini bo v Ženevi na 17-palčnih platiščih stala še različica Sport z dvolitrskim bencinskim motorjem. Suzukijev razstavni prostor obiščite tudi, če bi radi videli SX4 WRC, ki bo na svetovni reli sceni debitiral še letos.

Toyotin Prius bo v Ženevi dobil novega hibrid­nega brata. Študija Hybrid X bo nakazovala na prihodnost Toyotinih hibridov, naprej pa velja omeniti, da je študija oblikovno precej drznejša od Priusa. Za manj okoljevarstveno ozaveščene bo v Ženevi stal na ogled (in otip) novi Yaris TS z 1, 8-litrskim motorjem moči 133 'konjev' in 9, 3-sekundnim pospeškom od 0 do 100 kilometrov na uro. Več o njem boste izvedeli, če boste pokukali v AM04-2007. Da, že smo ga vozili.

Nemški Volkswagen bo pokazal veliko novost, Golfa Varianta trenutne generacije. Novinec, katerega zadek bo povsem drugačen kot pri Golfu Plus in Golfu kombilimuzini, bo imel prtljažnik velik kar 690 litrov, ob podrtju sedežev pa bo šlo v 4, 56 metra dolgega VW-ja do 1.550 litrov prtljage. Sprva se bo Variant prodajal z dvema bencinskima (75 in 103 kilovati) in dvema dizelskima motorjema (77 in 103 kilovati). Variant bo prvi kombi na svetu z motorjem TSI.

Druga Volkswagnova novost v Ženevi bo Passat Bluemotion. Njegov dizelski motor z močjo 105 'konjev' je zmožen v 100 prevoženih kilometrih porabiti le 5, 1 litra goriva.

V Ženevi, 380 metrov nad morjem, bo Volvo pripravil kar dve svetovni premieri. Povsem nova XC70 in V70. Oblika je nova, a še vedno tipično švedska. Skandinavski kombi je še varnejši od predhodnika, motorna paleta pa se je povečala za nov trilitrski turbošestvaljnik, 3, 2-litrski šestvaljnik in 2, 5-litrski turbo. Ob dveh svetovnih bodo Švedi pokazali še evropsko premiero: koncept XC60, ki bo kmalu izgubil oznako študije in se bo lotil denarnic kupcev manjših terencev.

Konceptov tudi letos ne bo manjkalo, med najbolj posebnimi pa bo zagotovo Rinspeedov prozorni avtomobil Exasis. Ta koncept, ki mu ni para, morate resnično videti v živo. Motor Bio Fuel E85 zmore 150 'konjev', oblika pa je zmes nekdanjih dirkalnih 'cigar' in dvosedežnega boba. Pogon je speljan na zadnji kolesi, okvir je cevast, karoserija pa prozorna. Od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v le 4, 8 sekunde in doseže hitrost 210 kilometrov na uro. V Ženevi bo zagotovo najbolj izstopal.

bese­di­lo: Mitja Reven

foto: Tovarne

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?