Zgodovina: 50 let Adrie Mobila

Družba Adria Mobil letos praznuje 50. obletnico obstoja, zato so v Novo mesto povabili več kot 350 Adrijinih distributerjev in trgovcev, mi pa smo bili zraven pri mednarodni tiskovni konferenci. Ste vedeli, da jim je vzor Toyota?

Zgodovina: 50 let Adrie Mobila (foto: tovarna) tovarna
25. 5. 2015

Pri Adrii so lahko odkrito ponosni, saj imajo za seboj 50 uspešnih let, zgolj lani pa so kot Skupina Adria Mobil zaključili poslovno leto z 250 milijoni evrov prihodkov iz prodaje in 12,8 milijona evrov čistega dobička. »Blagovna znamka Adria danes trdno zaseda zanesljivo tretje mesto v Evropi z več kot pol milijona prodanimi počitniškimi prikolicami, z več kot 70 tisoč prodanimi avtodomi in predelanimi kombiji ter skoraj 10 tisoč prodanimi mobilnimi stanovanjskimi enotami v minulem polstoletnem obdobju, kar je rezultat, na katerega smo v družbi Adria Mobil upravičeno izjemno ponosni,« je med drugim dejala generalna direktorica Sonja Gole, ki podjetje neprekinjeno vodi zadnjih 19 let. Da jim je pri proizvodnem procesu merilo avtomobilska tovarna Toyota, niti ne čudi, saj so Japonci merilo tudi drugim avtomobilskim podjetjem.

Na mednarodni tiskovni konferenci so bili novinarji iz 13 držav, saj Adria Mobil že zdaj prodaja na treh celinah, velik izziv v prihodnje pa jim je kitajski, korejski in avstralski trg. Zato smelo napovedujejo, da bo njihova rast večja, kot bo rast trga, in se izziva biti najboljši sploh ne bojijo. Ali ste vedeli, da je bila prva počitniška prikolica Adria 375, ki so jo sestavili pod budnim očesom inženirja Martina Severja avgusta 1965, takoj poslana na sejem v Stockholm? Prototip s prodajnim sloganom Lahka in dobro opremljena prikolica za realno ceno je padel na plodna tla, zato so skandinavske države še danes izredno pomembne pri novomeški prodaji. Distributerje imajo še v Veliki Britaniji, na Danskem, v Švici, v Španiji ter v državah Beneluksa, zelo pa so ponosni, da imajo v številnih državah izdelke, ki so najbolje prodajani. Med njimi so tudi države, kot so Nemčija, Francija in Španija.

Večina, kar 85 odstotkov njihovih počitniških vozil, nastane na osnovi Fiatov Ducato, za kar sta dva razloga: prvič, so cenovno ugodni in prilagodljivi, ter drugič, imajo prodajno in servisno mrežo v ključnih državah. Veliko delajo tudi z Renaulti, vendar je težava s Francozi ta, da so v skandinavskih deželah slabo prisotni, sploh v smislu servisiranja. Ne smemo niti pozabiti, da je veliko lokalnih dolenjskih dobaviteljev odvisnih od njihove uspešnosti, saj okoli 45 odstotkov proizvodnje uporablja slovensko znanje in tehnologijo. In ko smo že pri tehnologiji: večino dela v proizvodnji opravljajo še vedno pridne roke delavcev, toda zaradi robotske izdelave so pri Adrii Mobilu ponudili kar sedemletno garancijo na vodotesnost karoserij. Da so več kot prepričani o učinkovitosti, dokazuje tudi triurni naliv iz različnih smeri, ki ga morajo prestati naključno izbrani izdelki takoj po izdelavi.

Penina po prvih 50 letih je teknila, zdaj pa drvijo novim izzivom naproti. Ena prvih novosti je možnost personalizacije počitniške prikolice, saj bo lahko bodoči lastnik kar prek spleta oblikoval lastno podobo. (AMr)

Foto: tovarna

Ali ste vedeli:

Da je Adria v počastitev 50. obletnice predstavila posebno omejeno serijo, poimenovano Srebrna kolekcija, v kateri so Adrijini najbolje prodajani izdelki.

Da je za skupino Adrio Mobil v letu 2014 delalo 1.206 ljudi v treh proizvodnih obratih, v Novem mestu, Črnomlju in Šentjerneju.

Da zaradi robotske izdelave ponujajo sedemletno garancijo na vodotesnost.

Da je kar okoli 85 odstotkov počitniških vozil narejenih na Fiatovi osnovi (beri: Ducato).

Da imajo skoraj polovico domačih dobaviteljev.

Da je bila že prva prikolica prodana na Švedsko.

Da popoldanska zabava ob praznovanju 50. obletnice ni bila naključno ob velodromu. Tam namreč domuje tudi kolesarski klub Adria Mobil, ki z matičnim podjetjem sodeluje že več kot deset let.

Da imajo v segmentu bivalnikov 6,9-odstotni tržni delež na evropskem trgu, med počitniškimi prikolicami pa 5,9-odstotni?

Da že nekaj let sodelujejo s tovarniško ekipo Red Bull KTM Factory Racing Team na reliju Dakar, ki Matrixe in Sonice preizkusijo na 9.000 kilometrov dolgi dirki, kjer so ekstremne vremenske razmere bolj pravilo kot izjema?

Leta 2005 se je družba preselila v povsem novo tovarno, ki se razprostira na 150 tisoč kvadratnih metrov površine. Upravna zgradba obsega štiri tisoč, sama proizvodna dvorana pa 40 tisoč kvadratnih metrov.