V Mercedesovem salonu na Baragovi v Ljubljani sem si prvič pobližje ogledal električno limuzino EQE. Znane so tudi že cene za slovenski trg.
Preseženih 100 naročil za modele EQ letos so pri slovenskem uvozniku za Mercedes-Benz obeležili s predstavitvijo osmega člana te električne serije vozil pri nas. EQE je Mercedesova druga največja električna limuzina in električni ustreznik limuzini razreda E. Pri 4935 mm dolžine je le centimeter daljši, a 109 milimetrov širši (2103 mm), 181 mm pa je daljša tudi medosna razdalja (3120 mm). V kabini je občutno prostornejši, prtljažnik pa je v primerjavi z limuzino razreda E manjši za 110 litrov (430 litrov).
Ponudba obsega sedem pogonskih različic. Začne se pri EQE 300 in 350 s 180 oz. 215 kW moči, pogonom na zadnji par koles ter baterijo zmogljivosti 89 kWh za 626 km dosega po WLTP ciklu. EQE 350+ ima le malenkost zmogljivejšo baterijo - 90,6 kWh (zanimivo drugega proizvajalca) ter 672 km avtonomije, EQE 350 4MATIC pa ob štirikolesnem pogonu (in dodatnemu motorju spredaj) občutno slabši doseg (583 km). Enak doseg ima EQE 500 4MATIC s 400 kW moči.
Najvišji stopnički zasedata različici AMG - AMG EQE 43 4MATIC in AMG EQE 53 4MATIC+. Prvi z močjo 350 kW (476 KM) in 858 Nm navora do stotice pospeši v 4,2 sekunde. Močnejši s paketom AMG DYNAMIC PLUS zmore 505 kW, 1000 Nm navora, z vsaj 70 odstotki stanja napolnjenosti pa do 100 km/h pospeši v 3,3 sekunde. Na neposrednem toku se vse različice polnijo z močjo 170 kW, kar pomeni, da v 15 minutah na ustrezni polnilnici pridobijo za 250 km dosega. Različici AMG imata potem še zmogljivejši zavorni sistem, ki je lahko pri AMG 53 tudi keramični, pa AMG RIDE CONTROL+ z zračnim vzmetenjem in elektronsko nadzorovanim nastavljivim blaženjem, doplačati pa je mogoče tudi za štirikolesno krmiljenje. Serijsko vzmetenje je sicer klasično s pasivnim blaženjem.
Preberite si test: Mercede-Benz EQA 250
Vizualno razpoloženje sicer narekujejo paketi Electric Art z nekoliko več kroma, nočni paket s črnimi poudarki in 20-palčnimi platišči ter športno navdahnjeni AMG Line paket. Različici AMG imata 20 ali 21-palčna platišča. V salonu razstavljen EQE je imel sicer izbran paket AMG Line in doplačljivo (1.352 evrov) alpinsko sivo barvo iz nabora manufaktur ter 21-palčnimi črnimi AMG platišči.
EQE ponuja še kup tehnologije, kot sta digitalna žarometa, ki delujeta kot projektorja HD, in pomagata opozarjati na prometne znake in pešce na primer. Občutek tehnološke naprednosti v notranjosti precej narekuje izbira sistema treh zaslonov Hyperscreen - kot v EQS. Velika plošča, ki združuje tri zaslone (osrednji meri kar 17,3-palcev) in se razprostira skoraj čez celotno širino kabine, je po ceniku dodatne opreme vredna 9.838 evrov. Serijski osrednji zaslon je sicer 12,8-palčni. Tu so potem še funkcije, kot je nadzor na mikrospanjem s kamerami, možnost dodatne zvočne izolacije za 1.229 evrov in Burmesterjev zvočni sistem, sestavljen iz 15 zvočnikov, ki stane 1.516 evrov.
Cene? Začnejo se pri 77.400 evrih za EQE 300. Prvi štirikolesni model (EQE 350 4MATIC) stane vsaj 84.400 evrov, različica z najdaljšim dosegom (EQE 350+) stane vsaj 85.650 evrov, na vrhu cenika pa je AMG EQE 53 s ceno 121.400 evrov. Naročila so odprta, za naslednje leto pa je zagotovljenih 50 vozil (polovica že oddanih). Dobava naj bi bila naslednje leto vendarle manj težavna.