Polnjenje na polnilnicah Elektro Ljubljana od zdaj plačljivo
S 6. majem se končuje desetletno obdobje, v katerem je bilo v mreži polnilnic Gremo na elektriko, ki jo je postavil in jo upravlja Elektro Ljubljana in ki je največja v Sloveniji, mogoče brezplačno polnjenje električnih vozil.
Kot je v navadi v večini e-mobilnostno bolj razvitih držav, je zdaj plačljivo tudi polnjenje na počasnih javnih polnilnih postajah Elektra Ljubljana (pri Petrolu, ki tudi upravlja veliko mrežo tovrstnih postaj, o začetku zaračunavanja še ne govorijo).
Za model zaračunavanja so izbrali zaračunavanje po času polnjenja, a ker so pri tem ločili različne koči polnjenja v tri razrede, ki logično pokrije skoraj vse električne avtomobile na trgu, je cena ostala zelo sprejemljiva. Znaša namreč med 0,01 in 0,03 evra na minuto, če uporabnik polni do 3 ure (kar je precej daljši čas, kot traja večina polnjenj), po tem pa cena naraste za trikrat. Tako bodo uporabnike odvračali od predolgega polnjenja, ki bi drugim uporabnikom po nepotrebnem zasedalo polnilnico. Poleg tega je za vsako polnjenje treba plačati še pol evra (oziroma evro, če v sistem niste registrirani kot predplačnik) pristojbine, ki v bistvu pomeni parkirnino za čas parkiranja.
Tako bo kilovatna ura polnjenja stala nekje med 9 in 16 centov (glede na čas polnjenja in moč polnjenja, najmanj ugodno bo polnjenje za zelo kratek čas, na primer le pol ure), ali skoraj enako kot polnjenje doma, kar je v primerjavi s tujino zelo ugodna cena.
»Cenik odraža dejanske stroške posameznega polnjenja, v ceno so vključeni še fiksni stroški, povezani s polnilnico. Polnjenje bo znašalo od 0,01 do 0,09 € na minuto, glede na moč polnjenja, pristojbina pa 1 € za enkratne uporabnike in 0,50 € za predplačnike. Za lažjo predstavo: če bi polnili doma za 100 km, bi to stalo 1,5–2 €, na polnilnicah Gremo na elektriko pa po tem ceniku 2–2,5 €,« pravi svetovalec uprave Elektro Ljubljana Jurij Curk.
Plačevanje bo poteklo prek aplikacije Gremo na elektriko (vedno s kreditno kartico, ki jo bo uporabnik dodal v sistem), kjer bosta na voljo dva načina: plačilo po vsakokratnem polnjenju ali plačilo z dobroimetjem, ki ga bo uporabnik naložil s kartico. Tisti uporabniki, ki se bodo odločili za slednji sistem, bodo lahko še naprej uporabljali tudi obstoječe RFID identifikacijske kartice. Podjetja bodo z Elektrom Ljubljana sklenila pogodbo, ki bo nadomestila predplačniški sistem.