Električni avtobusi so lahko 8-krat bolj učinkoviti od avtobusov na zemeljski plin
Ameriški laboratorij za obnovljive vire energije National Renewable Energy Laboratory (NREL) je objavil izsledke praktičnega preskusa uporabe električnih avtobusov med avgustom 2015 in decembrom 2016.
V raziskavo je bilo vključenih dvanajst električnih avtobusov znamke Proterra, ki jih je uporabljalo avtobusno podjetje Foothill Transit, ki deluje na območju dolin San Gabriel in Pomona v Južni Kaliforniji in ju povezuje tudi z predmestji Los Angelesa in Pasadene.
NREL je uporabo avtobusov preskušal na avtobusni liniji, na kateri sta bili tudi dve hitri polnilni postaji z odjemniki elektrike nad avtobusom, njihovo uporabo pa so primerjali z uporabo osmih avtobusov približno enake velikosti, ki jih je poganjal plin CNG. Preskus je prinesel veliko zanimivih izsledkov, izstopa pa predvsem ugotovitev, da so lahko električni avtobusi v nekaterih primerih do osemkrat olj učinkoviti od avtobusov s pogonom na zemeljski plin. Povprečni operativni stroški električnih avtobusov so znašali 0,37 dolarja na miljo, kar je zneslo 0,41 dolarja na miljo z upoštevanimi izgubami med polnjenjem baterij, medtem ko so stroški uporabe avtobusov na zemeljski plin znašali 0,50 dolarja na miljo.
Električni avtobusi so porabili 2,17 kWh elektrike na miljo, kar preračunano znaša 17,35 milje na galono dizelskega goriva (13,56 l/100 km), avtobusi s pogonom na zemeljski plin pa so imeli preračunano porabo 4,34 milje na galono dizla (54 l/100 km). Avtobusi sicer niso vozili na isti liniji, zato so raziskovalci morali uskladiti podatke in po izračunu odstopanj prišli do sklepa, da bi električni avtobusi na isti liniji lahko bili do osemkrat bolj učinkoviti od avtobusov s pogonom na zemeljski plin.