Kia Niro EV je od danes naprodaj v Koreji
Čeprav so zanj zbrali že več kot pet tisoč prednaročil, je Kijin novi električni križanec Niro EV šele danes tudi uradno na voljo kupcem v Južni Koreji. V Evropi si jo bomo lahko prvič ogledali septembra na avtomobilskem salonu v Parizu, na voljo pa bo konec leta.
Spomnimo, da gre za baterijsko različico Kijinega križanca Nira, ki je na ceste najprej zapeljal kot hibridni avtomobil, pozneje pa se mu je pridružil še priključnohibridni. Kia je do zdaj po vsem svetu prodala več kot 200 tisoč Nirov obeh različic, v Evropi pa je prodajna številka presegla 65.000.
Kia Niro EV se sicer od drugih dveh različic razlikuje po zunanjih značilnostih, ki jasno nakazujejo, da gre za električni avtomobil, seveda pa so še bolj pomembne razlike pod karoserijsko pločevino, predvsem ko gre za pogonski sklop. Za pogon prek sprednjih dveh koles skrbi elektromotor, ki razvija moč 150 kilovatov in navor 395 njutonmetrov, ki zadostujeta za pospešek v 7,8 sekunde do 100 kilometrov na uro.
Motor črpa energijo iz litij-polimernega baterijskega sklopa, ki z vgradnjo nizko pod dnom prtljažnika zagotavlja nizko težišča in temu primerne limuzinske vozne lastnosti. Baterijski sklop razpolaga s kapaciteto 64 kilovatnih ur, ki zadostuje za električni doseg do 450 kilometrov. Na 100-kilovatnem hitrem polnilniku se do 80-odstotne kapacitete polni dobrih 54 minut. Tisti, ki ne potrebujejo tako zmogljive baterije, se bodo lahko odločili tudi za baterijski sklop s kapaciteto 39,2 kilovatne ure, ki bo omogočil doseg do 300 kilometrov.