To, da se nemško avtomobilsko podjetje zadnja leta navdušuje nad električnim pogonom in hibridno tehnologijo ni več nobena skrivnost. Že dlje časa namreč spremljamo razvoj prve električne športne limuzine, modela Mission-E, na trgu pa zadnje čase žanjejo uspehe predvsem s hibridnimi različicami svojih avtomobilov. Nenazadnje je kar 90 odstotkov vseh Porschejev, prodanih v Skandinaviji opremljenih s hibridnimi pogonskimi sklopi.
Vsa navedena dejstva pa so (vsaj iz vidika uprave) odlični razlogi za še večja vlaganja in pozornost omenjenemu segmentu. V podjetju so se zato odločili, da bodo vložek, namenjen za razvoj električnih avtomobilov iz treh milijard evrov podvojili na šest milijard, s čimer bodo po besedah predsednika upravnega odbora, Oliverja Blumeja »zastavili smer razvoja podjetja v prihodnosti.«
Vlaganje v skupen projekt Ionity
Dodatne tri milijarde evrov bodo namenili v različne sfere razvoja. Največji delež, milijardo evrov bodo namenili za elektrifikacijo in hibridizacijo obstoječih modelov, okrog 500 milijonov evrov bo namenjenih razvoju modela Mission E in njegovih izpeljank, 700 milijard bo šlo v razvoj novih tehnologij, pametne mobilnosti in električnih polnilnic, preostanek pa bo Porsche namenil v razvoj in širitev proizvodnih zmogljivosti v tovarni v Zuffenhausnu ter v razvojni center v Weissachu.
Velik del denarja bo torej kot rečeno namenjen v razvoj in širitev električnih polnilnic. Porsche je namreč že dlje časa skupaj z Audijem (partnerjem iz koncerna Volkswagen), BMW-jem in Fordom povezan v projekt Ionity. Namen tega projekta, začetega v letu 2017 je postavitev 400 hitrih električnih polnilnic ob najbolj pomembnih evropskih cestah. Projekt naj bi bil zaključen v letu 2020.
Jure Šujica
Foto: Porsche