V Skandinaviji, le nekaj kilometrov od arktičnega kroga, testni vozniki ugotavljajo, kakšne so zmožnosti novinca na snegu in ledu. Hkrati inženirji izkoriščajo prednosti poletja na južni polobli. V Južni Afriki namreč opravljajo zmogljivostne teste in se posvečajo še zadnjim nastavitvam, medtem ko v Dubaju opravljajo vzdržljivostne teste ter preizkušajo polnjenje baterij v skrajnih razmerah.
»Po opravljenih računalniških simulacijah in testih v laboratorijih smo zdaj v sklepnem delu zahtevnega testnega programa,« je poudaril Stefan Weckbach, namestnik vodje razvoja modela Taycan. »Taycan bo na trgih na voljo konec leta, prej pa bomo opravili približno šest milijonov testnih kilometrov po vsem svetu. Že zdaj smo z vozilom zadovoljni, saj je jasno, da bo Taycan pravi Porsche.«
Pri Porscheju morajo električna vozila opraviti prav tako strog testni program kot njihovi športniki z agregati z notranjim zgorevanjem. Poleg zmogljivosti je seveda pomembna vsakdanja uporabnost ne glede na podnebje. Poseben izziv predstavljajo področja, kot je polnjenje baterij ali ohlajanje pogonskega sklopa ter kabine v skrajnih razmerah, kar pri električnih vozilih pomeni dodatno zahtevo. Porsche se sicer posveča zmogljivostim na dirkališču, večkratnim zaporednim pospeševanjem, pa tudi dosegu, primernemu za vsakdanjo rabo.
Navidezna vožnja skozi 'Zeleni pekel'
Strokovnjaki za testiranja so osnovno znanje pridobili že ob digitalnih preizkusih z digitalnimi prototipi. Danes računalnike uporabljajo za oblikovanje karoserije ter razvoj pogona, podvozja, elektronike ter vozila na splošno, potem pa delovanje tudi simulirajo in ugotovijo, kako vse skupaj deluje kot celota. Pred testiranjem v resničnem svetu so navidezni prototipi modela Taycan opravili več kot deset milijonov digitalnih kilometrov.
Razvojni inženirji so Taycana že zelo zgodaj zapeljali tudi na sloviti Nordschleife, vendar v simulatorju. Tako so ocenili zmogljivosti na dirkališču. Posvetili so se predvsem nadzoru električne energije, kar je zelo pomembno, če hočeš na 20,6-kilometrski konfiguraciji slovite nemške steze doseči čas pod osmimi minutami.
Več kot 20.000 potencialnih kupcev
Porsche Taycan bodo uradno predstavili septembra, prodaja pa se bo začela konec leta. Po vsem svetu je kljub temu že danes več kot 20.000 resnih potencialnih kupcev, ki so se morali vpisati na seznam ter opraviti predplačilo.
Taycan bo sicer do 100 kilometrov na uro pospešil v manj kot 3,5 sekunde, Porschejevi razvojni inženirji pa obljubljajo več kot 500 kilometrov dosega (NEDC). Po zaslugi 800-voltne arhitekture pogonskega sklopa naj bi bilo litij-ionske baterije za 100 kilometrov dolgo pot (NEDC) mogoče napolniti v zgolj štirih minutah.
Testiranje v številkah
Porsche Taycan bo do konca testiranja opravil približno šest milijonov kilometrov, v to razdaljo pa sta všteta tudi dva milijona vztrajnostnih kilometrov. Testiranje je (in bo) potekalo v 30 državah, kot so ZDA, Kitajska, Združeni arabski emirati, Finska in tudi Italija (kjer smo vozilo pred časom že zalotili), torej bo Taycan moral prestati temperature od -30 do 50 °C pa tudi velik razpon v vlažnosti zraka (od 20 do 100 odstotkov). Novi Porsche bo premagal več kot 3.000 metrov višinske razlike, njegove baterije pa bodo napolnili več kot stotisočkrat. Razvojno ekipo sestavlja približno tisoč testnih voznikov, tehnikov in inženirjev.