32. Rally Saturnus

27. 5. 2009 | Aljoša Mrak
Deli

Letošnji reli Saturnus je bil zmes zahtevnih hitrostnih preizkušenj, zagrizenih dirkačev, lepega vremena in številnih gledalcev. Zmagovalna kombinacija, skratka!

Na zaključni tiskovni konferenci so trije najhitrejši pohvalili organizatorje, potek dirke in (za slovenske razmere čudno) tudi tekmece. »Odlična organizacija, lep reli, pohvalil bi hudo konkurenco, « je v polomljeni nemščini povedal večkratni češki prvak Vaclav Pech Junior, ki je z Mitsubishijem Lancerjem devete evolucije na Saturnusu slavil že drugič.

Pech je začel nekoliko previdneje, a že v soboto zjutraj prevzel vodstvo in na prvem mestu ostal do nedelje popoldan. Recept za zmago? Nadarjenost 32-letnega voznika prav gotovo, pa tudi hrabrost na hitrih odsekih in velika kilometrina. Treba je vedeti, da so najhitrejši češki vozniki profesionalci, saj imajo za seboj neprimerno več dirkaških kilometrov kot naši vozniki.

Zgolj za ponazoritev naj povemo, da je bil Saturnus za Pecha tretji reli zapored. Pred tremi tedni je na reliju Šumava po tehničnih težavah Romana Kreste (zmogljivejši Peugeot 207 S2000) zmagal, pred dvema tednoma pa bil četrti na češkem sprint reliju, vendar je tam testiral dirkalnega Lancerja na stisnjen zemeljski plin. In na Saturnsu je bil znova prvi, čeprav je bil Pavel Valoušek s podobnim dirkalnikom kar hud za­logaj.

»Rad bi se zahvalil organizatorju, da sem lahko nastopil na tako lepi dirki, žal mi je le predrto gumo, sicer bi s Pechom imela lep boj do zadnjega metra dirke, « je v lepi angleščini povedal mladi Valoušek, sicer stari znanec dirk svetovnega prvenstva v reliju (prvenstvo PWRC).

Valoušek je predvsem poudaril, da se je moral navaditi na tako spolzek asfalt, saj kljub bogatim izkušnjam na tujih dirkah (kar je bil razlog, da se ga je Pech kljub premierni vožnji v Sloveniji kar malo bal) ni takoj ujel pravega ritma.

»Še bomo prišli, « sta bila enakega mnenja češka dirkača, ki v svoji domovini veljata za vrhunska voznika, prav tako lahko med najboljše švejke v reliju štejemo Jaroslava Orsaka, ki je v Zasavju predčasno odstopil zaradi tehničnih težav svojega Mitsubishija.

Valoušek je bil vesel tudi novih očal Oakley By Sebastien Loeb, ki si jih je prislužil kot najatraktivnejši dirkač na petkovem superspecialu. Zasluženo, saj je ovinka steze za spidvej odpeljal skoraj pravokotno.

S pohvalami ni skoparil niti naš najhitrejši dirkač, Idrijčan Darko Peljhan (Mitsubishi Lancer EVO IX). »Vedel sem, da bo Pech hiter, presenečen pa sem nad hitrostjo Valouška. Rad bi jima čestital, vsekakor pa tudi iskrene čestitke organizatorju za lepo prireditev, « je začel Peljhan, ki se je edini od slovenskih dirkačev lahko kosal z močno češko konkurenco.

V nedeljo zjutraj, ko je Valoušek predrl gumo in izgubil vsaj minuto in pol, je Peljhan nekaj časa zasedal celo drugo mesto, vendar je hitri Čeh našemu najhitrejšemu reli vozniku kmalu pokazal svoj izpuh. »S primerljivimi časi sem dokazal, da še nisem za v staro šaro, « se je smejalo Peljhanu, ki je hkrati odkrito priznal, da izgublja na hitrih odsekih, ko so hitrosti okoli 200 km/h.

»Verjetno bi šlo na tistih hitrih kombinacijah na HP Prebold na polno, a verjemite mi, ne bi rad preizkusil, kako je, če ne bi šlo, « je ob odsotnosti državnega prvaka Tomaža Kaučiča dejal naš daleč najhitrejši dirkač. Recesija se pozna tudi po številu nastopajočih, saj je bilo za okoli tretjino manj (predvsem domačih) dirkačev, med drugimi so manjkali tudi trije lanski prvaki po divizijah (Tomaž Kaučič, Marko Kavčič in Miha Prek).

V soboto zjutraj je že na drugi hitrostni preizkušnji odstopil nekdanji slovenski prvak Boštjan Logar, saj je pri izletu s ceste kar precej predelal svojega Renaulta Clia R3. »Šlo je na polno, žal pa je zadek preveč zdrsnil, da bi še lahko ujel pravo smer vožnje, « je dejal vedno hitri Logar. Kmalu se je osmoljencem pridružil še Aleks Humar, saj je pri ‘sekanju’ ovinkov poškodoval platišče na povsem novem Citroënu C2 R2 Max.

»Ne morem verjeti, guma je povsem cela, a platišče se je preklalo dobesedno na pol. Nato sva gumo zamenjala, že na naslednji HP pa sva predrla še eno, zato sva ob pomanjkanju nadomestnih gum in precejšnji oddaljenosti od servisne cone morala predčasno končati, « je dejal Humar.

Po besedah Humarja je razlika med starim in novim dirkalnikom le v debelini in obliki zaščitne plošče pod avtomobilom, da se zmanjša verjetnost, da nasedli dirkalnik poškoduje sekvenčni menjalnik. Skupaj z Nemcem Hermannom Gassnerjem, ki je s svojim Mitsubishijem Lancerjem Evolutionom (po domače desetico) prav tako zapeljal s ceste, se nekaj časa gugal nad prepadom, a žal kljub delujočemu dirkalniku ni mogel na­daljevati, sta v nedeljo nadaljevala po pravilu SupeRally.

Odlična druga v skupnem seštevku je bila posadka Rok Turk-Enej Ložnar Kranjc (Peugeot 206 R3), kar ju je ob drugem mestu na prvem reliju katapultiralo v vrh razvrstitve v DP. »Seveda sem vesel, da sem trenutno med vodilnimi, a to prav gotovo ne bo dolgo trajalo.

Še vedno ostajajo prioriteta divizija III in nastopi v pokalu Mitropa, « je še dejal mladi Idrijčan. A na letošnjem Saturnusu sta imela srečo vsaj dvakrat: enkrat sta zadela drevo, zato so s sobote na nedeljo na servisu zamenjali poškodovan hladilnik motorja, drugič pa sta se ob izletu s ceste že videla med odstopljenimi, da ne rečemo kar poškodovanimi, saj se je nesreča zgodila pri veliki hitrosti.

Že na naslednjem reliju za DP pa bosta nastopila s povsem novim Peugeotom 207 R3, ki ima 1, 6-litrski prisilno polnjen motor in okoli 180 ‘konjev’. Kar nekaj sreče je imel tudi Sašo Vusić, saj je njegov Mitsubishi deloval kot švicarska ura.

»Po nesreči v Avstriji v dirkalniku nisem bil sproščen in tudi nedeljske HP mi niso ustrezale. Vsa zahvala ekipi, ki je zadnji teden delala noč in dan, da je sestavila Lancerja, « je dejal Vusić, saj so morali po napadu na avstrijski most zamenjati karoserijo, varnostno kletko in podvozje.

Dolgo je bil takoj za Peljhanom Jani Trček (odpoved diferenciala in menjalnika v nedeljo, ko se je vozil le na prednji pogon in v tretji prestavi), predvsem pa nista imela sreče najhitrejša v diviziji II. Najprej je odstopil Mitja Slejko (odpoved menjalnika v Renaultu Cliu RS), nato pa še do takrat vodilni Marko Jeram (odpoved polgredi v Fordu Fiesti ST).

V soboto pa je končal pod cesto na strehi tudi Mitja Klemenčič (Mitsubishi Lancer EVO IX), a na srečo posadki ni bilo nič hudega, z različnimi težavami pa se je ukvarjal Miha Rihtar. »Kako gre, sprašuješ? V bistvu z avtomobilom ni težav, če ne štejem odpadle cevi na turbopuhalu, nedelujočega zaganjalnika, menjalnika, ki kar sam skače iz prestave, in kardanske gredi, ki s strašnim hrupom kliče na pomoč, « je kot vedno šaljivo naštel Rihtar, hkrati pa dejal, da so končno uredili podvozje. No, vsaj to.

Presenečenje dirke je bila naša najhitrejša (hmmm, in edina) ženska posadka Asja Zupanc-Tajda Turk, saj sta po reliju za nemško prvenstvo šele drugič sedeli v Gassnerjevem Mitsubishiju Lancerju devete evolucije. »Nisem zadovoljna, predvsem pa sva imeli v nedeljo en daljši izlet v hrib, zato sva lahko kar zadovoljni, da sva sploh videli karirasto zastavico, « je dejala Asja, ki je v nedeljo dosegla deseti, dvakrat šesti, peti in četrti čas v skupni razvrstitvi, če seveda ne štejemo 39. rezultata zaradi nesreče.

Zato je 14. mesto dobra uteha, čeprav sta pred nesrečo zasedali osmo mesto v skupni razvrstitvi in četrto med slovenskimi posadkami. Čestitamo, naša nežna posadka vsekakor obeta še veliko uspehov, sploh če velja trditev, da bosta letos odpeljali s tem dirkalnikom še veliko dirk v pokalu Mitropa.

V diviziji III sta se za Turkom uvrstila Uroš Petrič (Citroën C2 R2) in Alojz Udovč (Renault Clio R3), ki je odkrito priznal, da bo moral predvsem narediti še kaj pri sebi. Bil pa je zadovoljen z novo sovoznico Majo Pahor, ki se jo lahko spomnite iz resničnostnega šova Dirka.

V diviziji II je bil najhitrejši Alan Pajk, ki je ubral zmagovalno taktiko izogibanja težavam, ker pa ni prijavljen v državno prvenstvo, je največ točk dobil Tadej Miklavčič. V diviziji I je bil podobno kot v Avstriji najhitrejši Matej Oblak, ki je prehitel legendo Darka Lampeta (po koncu dirke je ugotavljal, da motor njegove Škode ni v najboljši formi, ) in najhitrejšega v pokalu Yugo, Andreja Mraka.

Dobra organizacija, hitri vozniki, lepo vreme in razmeroma veliko gledalcev je dokaz, da reli Saturnus dobiva svoj nekdanji sijaj. Če bi zapisal ljubljanski reli, bi se zlagal, saj je bil po odzivu lokalne skupnosti bolj zasavski (pokušnje domačih dobrot pred servisom so bili veseli vsi! ) oziroma slovenski, če bi pogledali registrske tablice gledalcev.

Presenetljivo veliko je bilo tudi Hrvatov. Pri organizaciji velja pohvaliti odličen vodnik po reliju (ki se ga je brezplačno dobilo ob trasi oziroma se ga je lahko ‘snelo’ s spletne strani organizatorja), spletno stran z videi, nagrajevanje najatraktivnejšega dirkača superspeciala in sistem sledenja GPS, ki je direktorju dirke omogočil, da je takoj vedel, kje se je zgodila nesreča.

Velja pa pograjati superspecial, ki je le bled začetek dirke, predvsem pa prikaz časov na spletu. Mogoče so bili časi na koncu dneva res pravi, vendar vtis, ki ga dajejo smešni rezultati med dirko (tako v soboto kot v nedeljo! ), ne vlivajo ravno veliko zaupanja, kajne? Doseženi časi so osnova dirkanja, zato se te napake ne smejo ponoviti.

Večina nas že nestrpno čaka na nadaljeva­nje sezone. Videli naj bi mariborski reli, ki naj bi štel celo za avstrijsko prvenstvo, ajdovski reli, ki naj bi bil daljši in naj bi gostil veliko tujcev namesto postojnskega, pa še vprašljiva velenjski in logaški reli.

Neznank je še veliko, vendar se zveza AŠ2005 tudi v teh finančno zahtevnih časih trudi obdržati ali celo dvigniti raven domačega dirkanja. Po njeni zaslugi bo na nacionalni televiziji po vsakem reliju 20-minutna reportaža v najbolj gledanem terminu, predvsem pa le nekaj ur po koncu prireditve. Končno!

Rezultati

1. Pech Jun.-Uhel (ČEŠ, Mitsubishi Lancer EVO IX) 02.23:06, 1

2. Valoušek-Hruza (ČEŠ, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:08, 0

3. Peljhan-Kacin (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:17, 5

4. Behalek-Černohorsky (ČEŠ, Subaru Impreza STi N12) + 5:40, 4

5. Černy-Kohout (ČEŠ, Subaru Impreza STi N12) + 6:39, 7

6. Turk-Ložnar Kranjc (SLO, Peugeot 206 R3) + 7:46, 6

7. Vusić-Levstik (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 8:15, 2

8. Petrič-Rus (SLO, Citroën C2 R2) + 8:42, 6

9. Trček-Česenj (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 8:51, 7

10. Sedej-Čelik (SLO, Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 10:44, 7

DIVIZIJA I:

1. Oblak-Oblak (Volkswagen Polo 1.4 16V) 2.42:39, 9

2. Lampe-Petrc (Škoda Fabia 1.4 16V) 2.44:50, 6

3. Mrak-Kacin (Zastava Yugo) 2.46:35, 8*

*Zmagovalec v pokalu Yugo.

DIVIZIJA II:

1. Pajk-Ošlaj (Renault Clio RS) 2.36:53, 8

2. Miklavčič-Volk (Renault Clio RS) 2.45:00, 5

3. Papež-Papež (Renault Clio RS) 2.46:41, 0

DIVIZIJA III:

1. Turk-Ložnar Kranjc (Peugeot 206 R3) 2.30:52, 7

2. Petrič-Rus (Citroën C2 R2) 2.31:48, 7

3. Udovč-Pahor (Renault Clio R3) 2.37:58, 7

Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj