36. Rally Saturnus 2013: Talent z leti dozori

13. 5. 2013
Deli

Aleks Humar je, odkar se ga spomnim, hiter. Z leti nastopanja pa je pridobil še zanesljivost, saj mu je marsikatera predrta guma v nižjih kategorijah dirkanja odvzela s hitrostjo in pogumom že prisluženo zmago. Na letošnjem Saturnusu pa se je zgodba obrnila: težave so imeli njegovi tekmeci!

Statistika po dirki pravi, da so imeli težave s predrto gumo Hermann Gassner (Mitsubishi Lancer EVO X), Ukrajinec s kazahstansko dirkaško licenco Alexander Saliuk (Škoda Fabia S2000), Asja Zupanc (Mitsubishi Lancer EVO IX) in Boštjan Logar (Mitsubishi Lancer EVO IX). Toda to ne zmanjšuje uspeha, ki sta si ga prigarala aktualna državna prvaka Aleks Humar in Florjan Rus: s podrejeno tehniko, čeprav je Renault Clio vrhunski dirkalnik v razredu R3, sta pustila daleč zadaj tudi voznike v štirikolesno gnanih dirkalnikih, ki bi morali biti na spolzkem asfaltu (in makadamu!) daleč spredaj.

»Dirkalnik smo sestavljali skoraj do zadnjega dne, zato časa za temeljitejša testiranja ni bilo,« je dejal Humar in hkrati potožil, da je podvozje za Saturnus pretrdo, saj je prirejeno za francoske hitrostne preizkušnje. S pomočjo ekipe in ustrežljivega Alojza Udovča, ki je posodil del električne napeljave, jim je uspelo sestaviti zmagovalni dirkalnik, vse drugo pa sta nadoknadila nadarjeni idrijski voznik in njegova zanesljiva desna roka, sovoznik Florjan Rus. Zdi se, da bi po zmagah s Citroënom C2 R2 Max, Subarujevo Imprezo, Škodo Fabio S2000 in zdaj še Renaultom Cliom R3 Humar zmagal na reliju tudi z nakupovalnim vozičkom.

Malce v tolažbo drugim našim dirkačem je tudi dejstvo, da so morali dirkači s štirikolesno gnanimi dirkalniki nastopati s povsem novimi gumami, ki jih je FIA homologirala za sistemske dirke. To pomeni, če si hotel biti uvrščen v evropskem pokalu FIA v reliju, si moral imeti gume, ki so imele manj oprijema. Zato so Darko Peljhan, Jani Trček, Boštjan Logar, Rajko Žakelj itd. prvič vozili gume z izrazitejšim profilom, medtem ko so se pri ekipi Gassner Motorsport (Hermann Gassner Jr., njegov oče Hermann Gassner, Asja Zupanc, Daniel Šaškin) pa tudi Madžar Janos Szilagyi in drugi odločili, da jim je pomembnejša solidna uvrstitev na slovensko oziroma hrvaško prvenstvo ter pokal Mitropa, saj so s 'starimi' gumami startali med zadnjimi in niso uvrščeni v uradno razvrstitev evropskega pokala. No, odločitev FIE je še bolj premešala karte, saj si lahko dobil te gume zgolj pri Michelinu in podjetju DMACK, pri recimo italijanskem Pirelliju (ki je mimogrede tudi partner ekipe Gassner) pa ne.

Peljhan in Trček sta se odločila za michelinke, Žakelj in Logar pa za cenejše DMACK, kar se je izkazalo za veliko napako. Medtem ko se je Peljhan do težav s turbopuhalom bojeval s starejšim Gassnerjem za prvo mesto in Trček za domače stopničke, je Žakelj doživel nesrečo, Logar pa komaj prišel do cilja s celim dirkalnikom. »Žal mi je, da nam po tednih truda in razmeroma veliki količini porabljenega denarja kljub konkurenčnemu dirkalniku ni uspelo sestaviti 'paketa', ki bi bil konkurenčen za skupno zmago. Gume so bile skoraj nevozne, saj sploh nisem imel občutka, kaj se dogaja z avtomobilom. Bil sem dobesedno prevečkrat sovoznik in edina uteha mi je, da je dirkalnik cel v cilju,« je dejal razočarani Logar, ki je z Mitsubishijem ekipe Oktan Šport veljal za enega od favoritov. Zgolj za informacijo: s tem dirkalnikom je Srb Dušan Borkovič osvojil naslov evropskega prvaka v gorskih dirkah!

Precej slabe volje je bilo tudi v ekipi Roka Turka, saj je rutinski pregled v servisu povzročil odstop s premierne vožnje Peugeota 208 R2. »Med pregledom se je strgal jermen,« je bil uradni odgovor na konec sicer uspešnega nastopa, ko se je mali Peugeotek uvrščal tik za Humarjem med štirikolesno gnane dirkalnike. Mehaniki so ponoči s sobote na nedeljo odšli v San Marino, da so dobili nov jermen, zato je posadka zaradi pravila Super Rally lahko v nedeljo nadaljevala, čeprav s časovnim pribitkom. Podobno so se odločili tudi v ekipi IK Sport, vendar več o Timu Novaku v posebni zgodbi. Žal pa so drugi dirkači v dvokolesno gnanih dirkalnikih razreda R2 bolj kot ne razočarali, saj je bil pred njimi tudi Nemec Sulzinger s šibkejšo Fordovo Fiesto R2. Alan Pajk ni izkoristil poznavanja terena, čeprav sta bili nedeljski hitrostni preizkušnji povsem novi, Mateju Grudniku pa je na Renaultu Twingu R2 poslušnost kar trikrat odpovedala polgred, prav tako cilja ni videl Uroš Papež. Zato je hrvaški dirkač Viliam Prodan (Citroën C2 R2 Max) spet zasedel tretjo mesto na slovenskem državnem prvenstvu in pridno zbiranje točk se mu bo na koncu prav gotovo obrestovalo.

V diviziji I, ki je bila spet najbolj zastopana, smo videli kar pet različnih zmagovalcev posameznih hitrostnih preizkušenj. Medtem ko so bili na začetku relija najhitrejši Luka Kos (VW Polo), Jan Oblak (MG ZR 105) in nato še Grega Premrl (MG ZR 105), pa je na koncu podobno kot v Avstriji znova slavil Andrej Velkavrh (VW Polo). Odlično drugo mesto je pripadlo ekipi Klavdije Senice, saj so po avstrijski nesreči zadnji trenutek sestavili dirkalnik, zamenjali poškodovanega Mirana Šmida s Špelo Trček in imeli na dirki tudi precej težav (tisto s slabo delujočim motorjem na ljubljanskem superspecialu smo videli tudi po televiziji). Bravo. Na koncu je bil tretji Premrl, čeprav so na zaključni podelitvi relija za tretjega razglasili napačnega dirkača. V pokalu Yugo je zmagal 18-letni Simon Mlinar, čeprav so cilj doživele le tri posadke (od štirih na startu).

Omeniti velja še vrnitev Mišela Zupančiča, ki je s pomočjo prijatelja Aleša Zrinskega naredil še enega BMW-ja M3. Ko smo že pri Zrinskem: čestitke ob rojstvu sina Martina, ki je prijokal na svet v noči s sobote na nedeljo. Kako se je Aleš sploh lahko osredotočil na dirkanje, ostaja neznanka ... Nekaj besed moramo nameniti še nastopu Švicarja Burkharda Brinkeja s prelepo Lancio Stratos. Ni bil najhitrejši, je pa s tem legendarnim in pregrešno dragim dirkalnikom vsekakor pritegnil veliko pozornosti! Državno prvenstvo se bo nadaljevalo v soboto, 8. junija, v Velenju.

 

ŠKODIN KOTIČEK
Žal se ni izšlo

Medtem ko je bilo v Avstriji drugo mesto v diviziji II in prvo mesto med domačimi dirkalniki kategorije R2 več kot presenečenje, pa se Saturnus za posadko Tim Novak-Uroš Ocvirk ni izšel po načrtih. Že takoj na začetku relija je bil mlajši od bratov Novak pri zaviranju preveč pogumen, zato sta s Škodo Fabio R2 zadela v breg in tako zvila levo prednjo obeso, da je bilo sanj o še enem uspehu kmalu konec. Po zaslugi pravila Super Rally sta sicer zapeljala čez ciljno rampo, vendar je slab priokus ostal. No, da je bila na Saturnusu zaposlena vsa družina, dokazuje predtekmovalni (serijski) Mitsubishi Lancer EVO IX, ki sta ga uspešno obvladovala Aljoša Novak (na superspecialu) in njun oče (vse druge hitrostne preizkušnje). Da ni še mami vozila? Za reli Velenje bo volan dirkalne Škode Fabie spet prevzel starejši Aljoša, saj se bo Tim osredotočil na konec šole.

»Bil je težak reli, ki se ni končal po naših željah,« je dejal vodja ekipe IK Sport Miran Kacin, zato pa ostajajo optimistični glede drugega dela sezone. Tim namreč šele začenja dirkaško kariero, zato so vse izkušnje (na žalost tudi slabe) dobrodošle. (AMr)

FOTO: Uroš Modlic

REZULTATI
1. Humar-Rus SLO Renault Clio R3 2.15:57,2
2. Saliuk-Chervonenko KAZ Škoda Fabia S2000 + 47,6
3. Gassner-Thannhauser NEM Mitsubishi Lancer EVO X + 48,7
4. Trček-Ošlaj SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 2:38,9
5. Zupanc-Kacin SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 3:59,0
6. Sulzinger-Gabler NEM Ford Fiesta R2 + 4:45,8
7. Pajk-Cevc SLO Citroen C2 R2 Max + 5:13,3
8. Peljhan-Lazar SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 5:56,6
9. Kössler-Hofmann NEM Subaru Impreza N11 + 9:44,2
10.  Logar-Lah SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 11:50,5

DIVIZIJA I:
1. Velkavrh-Sedej SLO Volkswagen Polo 1.4 16V 
2.30:40,5 2. Senica-Trček SLO Fiat Panda Kit Car + 36,7
3. Premrl-Brešer SLO MG ZR 105 + 2:51,8

DIVIZIJA II:
1. Humar-Rus SLO Renault Clio R3 
2.15:57,2 2. Pajk-Cevc SLO Citroën C2 R2 Max + 5:13,3
3. Prodan-Krota HRV Citroën C2 R2 Max + 13:05,5

VSI REZULTATI

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj