Nikolay Gryazin je na 'treningu', kot je opisal svoj obisk slovenskega relija, zmagal na vseh dvanajstih hitrostnih preizkušnjah.
Rus Nikolay Gryazin ima zgolj 19 let, na naš najprestižnejši reli pa je prišel, da s Škodo Fabio R5 opravi dober trening po asfaltu. No, kako je Rus, ki sicer nastopa z dirkaško licenco Latvije, testiral, dokazujeta premoč na vseh 12 hitrostnih preizkušnjah in prednost pred drugouvrščenim kar 1 minuto in 48 sekund! Odlično so se izkazali tudi naš najhitrejši voznik Rok Turk ter najuspešnejši dirkači v posameznih divizijah Aleš Zrinski, Aleks Humar in Jan Mrak.
"Imate zelo gladek asfalt!"
»Presenetilo me je, da je asfalt tako spolzek, drugače pa si celo želim dežja, saj imam v takih pogojih premalo izkušenj,« je v suhem začetku relija dejal Gryazin. A glede na Rusovo premoč ni delovalo, da nima veliko izkušenj, saj je številne gledalce navdušil z natančno in pogumno vožnjo. Organizatorju relija Nova Gorica je uspel veliki met, saj so v severnoprimorsko metropolo pripeljali kar 13 posadk, ki so sedeli v najnovejših dirkalnikih R5. Na startu smo imeli Škodo Fabio R5, Peugeota 208 T16, Forda Fiesto R5 in Hyundaia i20 R5, manjkal je samo Citroën DS3 R5.
Od slovenskih dirkačev je v dirkalniku najvišje ravni nastopal samo Rok Turk s sovoznico Blanko Kacin, do tehničnih težav zaradi nedelujočega zadnjega diferenciala se je naša idrijska posadka borila za drugo mesto z Italijanom Claudiem de Cecco (Hyundai i20 R5). Tako je Italijan zmagal na slovenskem prvenstvu, saj je bil od tujcev edini prijavljen. Žal sta Turka na zadnjih hitrostnih preizkušnjah prehitela tudi Italijan Federico Laurencich (Ford Fiesta R5) in Čeh Antonin Tlustak (Škoda Fabia R5), za njim pa sta ostala Čeh Ondrej Bisaha (Ford Fiesta R5), Madžar s hrvaško licenco Kristian Hideg in Madžar Janos Puškadi (Škoda Fabia R5). Nekateri pa sploh niso videli cilja …
Takoj za najboljšimi se je odvijala lepa dirka med Aleksom Humarjem in glede na skromne izkušnje presenetljivo hitrim Denisom Mrevljetom (oba Peugeot 208 R2), obema pa sta dihala za ovratnik Grega Premrl (DS 3 R3T, s katerim je imel tudi težave z zavorami) ter Marko Grossi (Citroën C2 R2 MAX), ki dela velike korake med najboljše. V diviziji starejših dirkalnikov je zopet zmagal Aleš Zrinski (BMW M3), na žalost pa je precej razbil svojega BMW-ja Domen Agnič. Res škoda legendarnega dirkalnika.
Ne podcenjujte najšibkejše skupine!
Zdaj pa pridemo do divizije I, kjer se vsakič dogajajo res neusmiljeni boji za vsako sekundo. Najbolje je začel Martin Štucin (Škoda Felicia Kit Car), potem so na posameznih hitrostnih preizkušnjah zmagali še Luka Kos (Volkswagen Polo 1.4 16V), Rok Jerkič (MG ZR 105), Erik Bernik (Volkswagen Polo 1.4 16V) in Jan Mrak (MG ZR 105). Če to ni dokaz o kakovosti dirkačev, ki verjetno kdaj pri tiščanju plina skozi ovinke tudi zamižijo, potem ne vemo, kaj bi lahko številni gledalci še hoteli. Zato nikdar ne podcenjujete teoretično najšibkejše skupine, čeprav je na koncu Jan Mrak premagal Roka Jerkiča (tudi zaradi težav z menjalnikom) za 34 sekund, Martina Štucina pa za minuto in štiri sekunde. Bravo, fantje, s tako osnovo prihajajočih hitrih mladičev se ne bojimo, da bo slovenski reli nazadoval, prej nasprotno!
Organizatorju je kljub težavam zaradi pridobivanja dokumentov za hitrostno preizkušnjo, ki bi bila speljana po bližnji Italiji, uspelo organizirati reli, ki mu za prestiž manjka res malo. Mogoče v slogu relija Vipavska dolina superspecial po Novi Gorici, servisno cono bliže gledalcem in rampo, ki bi bila v centru mesta? To bi bilo že kičasto, vseeno lahko organizatorjem samo čestitamo.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj